KNOWLEDGE HYPERMARKET


П'єси-казки.Повні уроки
 
(11 промежуточных версий не показаны.)
Строка 1: Строка 1:
-
[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|'''Гіпермаркет Знань''']]'''>>'''[[Українська література|'''Українська література''']]'''>>'''[[Українська література 3 клас|'''Українська література 3 клас.Повні уроки''']]'''>> Українська література: П'єси-казки. Повні уроки'''  
+
[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|'''<metakeywords>Українська література 3 клас, Тема П'єси-казки, Повні уроки</metakeywords>Гіпермаркет Знань''']]'''&gt;&gt;'''[[Українська література|'''Українська література''']]'''&gt;&gt;'''[[Українська_література_3_клас._Повні_уроки|'''Українська література 3 клас.Повні уроки''']]'''&gt;&gt; Українська література: П'єси-казки. Повні уроки'''  
-
===== &nbsp; Тема: п’єси-казки.<br>&nbsp; Мета уроку: ознайомлення дітей з термінами «казка», «п’єса», роль казки в&nbsp;&nbsp; житті дитини.<br>&nbsp; Тип уроку: урок – лекція.<br><br>  =====
+
===== &nbsp; Тема: п’єси-казки.<br>&nbsp; Мета уроку: ознайомлення дітей з термінами «казка», «п’єса», роль казки в&nbsp;&nbsp; житті дитини.<br>&nbsp; Тип уроку: урок – закріплення знань. =====
 +
 
 +
===== <br>  =====
&nbsp; {{#ev: youtube| AIGoXsacKiA&amp;}}  
&nbsp; {{#ev: youtube| AIGoXsacKiA&amp;}}  
-
&nbsp;&nbsp; Казка - століттями напрацьована найцінніша інформація, що піднімає по справжньому філософські проблеми осмислення світу.&nbsp; Дитяча казка - необхідний елемент виховання дитини, вона доступною мовою розповідає йому про життя, вчить, висвітлює проблеми добра і зла, показує вихід зі складних ситуацій. Казка - це мова дітей, для них вона&nbsp; більш інформативна, ніж стиснута прісна доросла мова. Тому, якщо ми - дорослі хочемо допомогти, пояснити, підтримати, відкрити щось своїй дитині, то потрібно наново освоїти забуту дитячу мову - казку.  
+
&nbsp;&nbsp; Казка - століттями напрацьована найцінніша інформація, що піднімає по справжньому філософські проблеми осмислення світу.&nbsp; Дитяча казка - необхідний елемент виховання дитини, вона доступною мовою розповідає йому про життя, вчить, висвітлює проблеми добра і зла, показує вихід зі складних ситуацій. Казка - це [[Українська_мова|'''мова''']] дітей, для них вона&nbsp; більш інформативна, ніж стиснута прісна доросла мова. Тому, якщо ми - дорослі хочемо допомогти, пояснити, підтримати, відкрити щось своїй дитині, то потрібно наново освоїти забуту дитячу мову - казку.  
[[Image:S1.JPEG]]<br>&nbsp;&nbsp; Розповідаючи і читаючи казки, ми виховуємо дитину, розвиваємо її внутрішній світ, даємо знання про закони життя і способи прояву творчої кмітливості. <br>&nbsp;&nbsp; Діти, яким читали казки з раннього дитинства, швидше починають говорити не просто набором слів, а висловлюючись на хорошій&nbsp; літературній мові. Необхідно чуйно ставитися до вибору казок, не читайте скорочені або майже дослівно перекладені казки, вони «порожні». <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Казка формує у дитини на все життя основи поведінки і спілкування, вчить наполегливості, терпінню, вмінню ставити цілі і йти до них. Слухаючи казки, діти накопичують у підсвідомості механізми вирішення життєвих ситуацій, які при необхідності активізуються. <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp; Казка розвиває творчий потенціал, фантазію, уяву і співчуття маленької людини. <br>&nbsp;&nbsp; Для читання казок слід підбирати «потрібний» час - коли дитина і Ви в спокійному емоційному стані, у «доброму гуморі».&nbsp; Можна прямо перед сном, коли є час помізкувати і поговорити. При засипанні отриманий досвід краще закладається в підсвідомість.  
[[Image:S1.JPEG]]<br>&nbsp;&nbsp; Розповідаючи і читаючи казки, ми виховуємо дитину, розвиваємо її внутрішній світ, даємо знання про закони життя і способи прояву творчої кмітливості. <br>&nbsp;&nbsp; Діти, яким читали казки з раннього дитинства, швидше починають говорити не просто набором слів, а висловлюючись на хорошій&nbsp; літературній мові. Необхідно чуйно ставитися до вибору казок, не читайте скорочені або майже дослівно перекладені казки, вони «порожні». <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Казка формує у дитини на все життя основи поведінки і спілкування, вчить наполегливості, терпінню, вмінню ставити цілі і йти до них. Слухаючи казки, діти накопичують у підсвідомості механізми вирішення життєвих ситуацій, які при необхідності активізуються. <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp; Казка розвиває творчий потенціал, фантазію, уяву і співчуття маленької людини. <br>&nbsp;&nbsp; Для читання казок слід підбирати «потрібний» час - коли дитина і Ви в спокійному емоційному стані, у «доброму гуморі».&nbsp; Можна прямо перед сном, коли є час помізкувати і поговорити. При засипанні отриманий досвід краще закладається в підсвідомість.  
Строка 335: Строка 337:
<![endif]-->  
<![endif]-->  
-
{{#ev: youtube| eaTORZ5YSfo&amp;}}<br>&nbsp;&nbsp; Читати потрібно із задоволенням, не відволікаючись, тоді дитина отримає більше користі, а ви позитивні емоції. <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp; Після казки можна провести бесіду, в якій обговорити вчинки героїв і спробувати привести дитині схожі ситуації з реального життя. <br>&nbsp;&nbsp; До трьох років у дітей народжується потреба в сюжетно-рольових іграх. Добре якщо б у цей період ви з малюком пробували розіграти прочитані казки.&nbsp; Це може бути настільний театр, тоді для цього потрібно придумати ширму, вирізати героїв, змайструвати будиночки або лісову галявинку. Звичайно, все це можна і купити, але спільна діяльність, політ фантазії і творчості «дорогого коштують».&nbsp; Нехай щось вийде не дуже красиво, а «у Мишки ніс кривий», зате в цьому буде Ваша душа і серце. <br>&nbsp;&nbsp; А в 4-5 років з дітьми вже сміливо можна придумувати власні казки і розігрувати їх, вбиратися в костюми, вибирати музику, використовувати грим і звичайно запрошувати на виставу бабусь і дідусів. <br>&nbsp;&nbsp; Все у Ваших руках,&nbsp; дорогі батьки.  
+
{{#ev: youtube| eaTORZ5YSfo&amp;}}<br>&nbsp;&nbsp; [[Українська_література_2_клас |'''Читати''']] потрібно із задоволенням, не відволікаючись, тоді дитина отримає більше користі, а ви позитивні емоції. <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp; Після казки можна провести бесіду, в якій обговорити вчинки героїв і спробувати привести дитині схожі ситуації з реального життя. <br>&nbsp;&nbsp; До трьох років у дітей народжується потреба в сюжетно-рольових іграх. Добре якщо б у цей період ви з малюком пробували розіграти прочитані казки.&nbsp; Це може бути настільний театр, тоді для цього потрібно придумати ширму, вирізати героїв, змайструвати будиночки або лісову галявинку. Звичайно, все це можна і купити, але спільна діяльність, політ фантазії і творчості «дорогого коштують».&nbsp; Нехай щось вийде не дуже красиво, а «у Мишки ніс кривий», зате в цьому буде Ваша душа і серце. <br>&nbsp;&nbsp; А в 4-5 років з дітьми вже сміливо можна придумувати власні казки і розігрувати їх, вбиратися в костюми, вибирати музику, використовувати грим і звичайно запрошувати на виставу бабусь і дідусів. <br>&nbsp;&nbsp; Все у Ваших руках,&nbsp; дорогі батьки.  
-
[[Image:S2.JPEG]]<br>&nbsp;&nbsp; Ловіть момент, діти швидко ростуть ... <br>&nbsp;&nbsp; Головною стороною складної проблеми походження казкового вимислу в чарівних казках - встановлення зв'язку чарівного вимислу з обрядом - значить роз'яснити багато в походженні казкової фантастики. Однак це не означає, що зрозуміла її природа. <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Чарівні казки чітко передають відчуття постійної небезпеки, якій піддається людина, перед обличчям незримих і завжди могутніх, таємничих сил, панування в навколишньому світі. <br>&nbsp;&nbsp; Казковий вимисел - свідоцтво могутнього розмаху живої думки людини, який спробував ще в давнину вийти за межі практики, суворо обмеженою можливістю історичного часу. <br>&nbsp;&nbsp; Існує кілька видів магії: парціальна магія характерна і для казкового оповідання про смерть Кощея. Смерть Кощея, йдеться в казці, на кінці голки, голка в яйці, яйце в качці, качка в зайців, заєць в скрині, скриня на високому дубі. Герой валить дуб, розбиває скриню, ловить зайця, а потім випурхнула з зайця качка,&nbsp; видобуває приховане в ній яйце і, нарешті, бере в руки голку, ламає кінчик - і ось «скільки не бився Кощей, скільки не метався на всі боки, а довелося йому померти&nbsp;».  
+
[[Image:S2.JPEG]]<br>&nbsp;&nbsp; Ловіть момент, діти швидко ростуть ... <br>&nbsp;&nbsp; Головною стороною складної проблеми походження казкового вимислу в чарівних казках - встановлення зв'язку чарівного вимислу з обрядом - значить роз'яснити багато в походженні казкової фантастики. Однак це не означає, що зрозуміла її [[Тема_6._Природа_навколо_нас._У_природі_все_пов’язане.|'''природа''']]. <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Чарівні казки чітко передають відчуття постійної небезпеки, якій піддається людина, перед обличчям незримих і завжди могутніх, таємничих сил, панування в навколишньому світі. <br>&nbsp;&nbsp; Казковий вимисел - свідоцтво могутнього розмаху живої думки людини, який спробував ще в давнину вийти за межі практики, суворо обмеженою можливістю історичного часу. <br>&nbsp;&nbsp; Існує кілька видів магії: парціальна магія характерна і для казкового оповідання про смерть Кощея. Смерть Кощея, йдеться в казці, на кінці голки, голка в яйці, яйце в качці, качка в зайців, заєць в скрині, скриня на високому дубі. Герой валить дуб, розбиває скриню, ловить зайця, а потім випурхнула з зайця качка,&nbsp; видобуває приховане в ній яйце і, нарешті, бере в руки голку, ламає кінчик - і ось «скільки не бився Кощей, скільки не метався на всі боки, а довелося йому померти&nbsp;».  
-
[[Image:S7.JPEG]]<br>&nbsp;&nbsp; Магія зіткнення знайшла відображення в епізоді казки про чарівний дзеркальце: розповідається, як дівчина пов'язала на шию стрічку і тут же заснула.&nbsp; Зле чудовисько пожирає серце вбитого змія, щоб зрівнятися з ним в силі і побити того богатиря, який здолав самого змія. Контакт з речами в ряді магічних звичаїв тягне за собою досягнутого часом результату.&nbsp; Це контактна магія. <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp; Різноманітні в казках види вербальної, тобто словесної, магії.&nbsp; По слову відчиняються підземелля - тільки скажи: «Дверцята, дверцята, відчиніться!» Свиснув-гаркнув Іван молодецьким посвистом, богатирських покриків:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; «&nbsp;Сивка-бурка, віща&nbsp; каурка! Стань пере ді мною, як лист перед травою&nbsp;». <br>Казка відтворює диво як явище, що виникає в результаті виконання&nbsp; обрядово - магічних дій. <br>&nbsp;&nbsp;[[Image:S6.JPEG]] Килим-літак, скатертина-самобранка, чоботи-скороходи, чарівний млин, дерев'яний орел, який-небудь чудовий ящичок, в якому приховано ціле місто з палацами, слободами і навколишніми селами, не містять в собі нічого магічного.&nbsp; Це художній вимисел. Казковий вимисел, пов'язаний з найдавнішою господарської магією, зберігся лише як відгомін якихось звичаїв, яким первісні люди приписували магічні наслідки. <br>&nbsp;&nbsp; Добре передає чарівна казка різноманітні види любовної магії. <br>&nbsp;&nbsp; Любовна магія знає «наговори» пиття і їжу, скуштувавши яких людина «приворожена». <br>&nbsp;&nbsp; У казці про Василину Премудру&nbsp; героїня так повертає любов свого судженого: взяла та й пустила краплю своєї крові в тісто для пирога, призначеного на весільний стіл. Зробила пиріжок і посадили в піч. Коли відрізали шматок пирога, з нього вилетіли голуб із голубкою.&nbsp; Голуб заворкував , а голубка каже йому: «Ворко, ворк, голубок! Не забудь ти свою голубку, як Іван свою забув!&nbsp;» <br>&nbsp;&nbsp; Три фактори впливали на поетичний стиль казок про тварин: зв'язок з давніми повір'ями про тварин, вплив соціальної алегоричності і, нарешті, що запанувало дитячий&nbsp; початок?  
+
[[Image:S7.JPEG]]<br>&nbsp;&nbsp; Магія зіткнення знайшла відображення в епізоді казки про чарівний дзеркальце: розповідається, як дівчина пов'язала на шию стрічку і тут же заснула.&nbsp; Зле чудовисько пожирає серце вбитого змія, щоб зрівнятися з ним в силі і побити того богатиря, який здолав самого змія. Контакт з речами в ряді магічних звичаїв тягне за собою досягнутого часом результату.&nbsp; Це контактна магія. <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp; Різноманітні в казках види вербальної, тобто словесної, магії.&nbsp; По слову відчиняються підземелля - тільки скажи: «Дверцята, дверцята, відчиніться!» Свиснув-гаркнув Іван молодецьким посвистом, богатирських покриків:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; «&nbsp;Сивка-бурка, віща&nbsp; каурка! Стань пере ді мною, як лист перед травою&nbsp;». <br>Казка відтворює диво як явище, що виникає в результаті виконання&nbsp; обрядово - магічних дій. <br>&nbsp;&nbsp;[[Image:S6.JPEG]] Килим-літак, скатертина-самобранка, чоботи-скороходи, чарівний млин, дерев'яний орел, який-небудь чудовий ящичок, в якому приховано ціле місто з палацами, слободами і навколишніми селами, не містять в собі нічого магічного.&nbsp; Це художній вимисел. Казковий вимисел, пов'язаний з найдавнішою господарської магією, зберігся лише як відгомін якихось звичаїв, яким первісні люди приписували магічні наслідки. <br>&nbsp;&nbsp; Добре передає чарівна казка різноманітні види любовної магії. <br>&nbsp;&nbsp; Любовна магія знає «наговори» пиття і їжу, скуштувавши яких людина «приворожена». <br>&nbsp;&nbsp; У казці про Василину Премудру&nbsp; героїня так повертає любов свого судженого: взяла та й пустила краплю своєї крові в тісто для пирога, призначеного на весільний стіл. Зробила пиріжок і посадили в піч. Коли відрізали шматок пирога, з нього вилетіли голуб із голубкою.&nbsp; Голуб заворкував , а голубка каже йому: «Ворко, ворк, голубок! Не забудь ти свою голубку, як Іван свою забув!&nbsp;» <br>&nbsp;&nbsp; Три фактори впливали на поетичний стиль казок про [[Тварини_взимку._Як_передбачити_погоду._Турбота_про_здоров%27я.|'''тварин''']]: зв'язок з давніми повір'ями про тварин, вплив соціальної алегоричності і, нарешті, що запанувало дитячий&nbsp; початок?  
[[Image:S4.JPEG]]<br>&nbsp;&nbsp; Те, що казки про тварин історично передували перекази і розповіді про тварин, призвело до вірного і точного відтворення у них деяких істотних повадок звірів навіть після того, як дії тварин стали сприйматися як людські дії. Казкова лисиця, як і справжня лисиця, любить навідуватися в курник. Вона живе у норі.&nbsp; Потрапивши в глибоку й вузьку яму, не може вискочити з неї. Лисиця не може просунути голову в вузький глечик. <br>&nbsp;&nbsp; Кожна з казок про тварин відтворює багаті подробицями побутові історії. Мова звірів і птахів, внутрішні мотиви їхніх вчинків, дії, сама життєва обстановка - все свідчить про повсякденність.&nbsp; Казкові герої живуть життям звичайних людей. <br>&nbsp;&nbsp; Комічний&nbsp; зміст казок про тварин розвиває у дитини почуття реального і просто веселить, активізуючи душевні сили дитини. Про те казки відають і печаль.&nbsp; Як контрастні в них переходи від сумного до веселого!&nbsp; Почуття, висловлені казкою, настільки ж яскраві, як і емоції у дитини. Дитину може засмутити, дрібниця, але настільки ж легко її втішити.&nbsp; Плаче зайчик біля порога своєї хатинки. Його вигнала коза-дереза.&nbsp; Невтішний він в горі. Прийшов півень з косою: <br>&nbsp;&nbsp; Я йду в чобітках, в золотих сережках, <br>&nbsp;&nbsp; Несу косу - твою голову знесу, за самі плечі,<br>&nbsp;&nbsp; Лізь з печі! <br>&nbsp;&nbsp; Коза кинулася геть із хати. Радощів зайця немає кінця. Весело і слухачам.&nbsp;&nbsp; («Коза-дереза»).  
[[Image:S4.JPEG]]<br>&nbsp;&nbsp; Те, що казки про тварин історично передували перекази і розповіді про тварин, призвело до вірного і точного відтворення у них деяких істотних повадок звірів навіть після того, як дії тварин стали сприйматися як людські дії. Казкова лисиця, як і справжня лисиця, любить навідуватися в курник. Вона живе у норі.&nbsp; Потрапивши в глибоку й вузьку яму, не може вискочити з неї. Лисиця не може просунути голову в вузький глечик. <br>&nbsp;&nbsp; Кожна з казок про тварин відтворює багаті подробицями побутові історії. Мова звірів і птахів, внутрішні мотиви їхніх вчинків, дії, сама життєва обстановка - все свідчить про повсякденність.&nbsp; Казкові герої живуть життям звичайних людей. <br>&nbsp;&nbsp; Комічний&nbsp; зміст казок про тварин розвиває у дитини почуття реального і просто веселить, активізуючи душевні сили дитини. Про те казки відають і печаль.&nbsp; Як контрастні в них переходи від сумного до веселого!&nbsp; Почуття, висловлені казкою, настільки ж яскраві, як і емоції у дитини. Дитину може засмутити, дрібниця, але настільки ж легко її втішити.&nbsp; Плаче зайчик біля порога своєї хатинки. Його вигнала коза-дереза.&nbsp; Невтішний він в горі. Прийшов півень з косою: <br>&nbsp;&nbsp; Я йду в чобітках, в золотих сережках, <br>&nbsp;&nbsp; Несу косу - твою голову знесу, за самі плечі,<br>&nbsp;&nbsp; Лізь з печі! <br>&nbsp;&nbsp; Коза кинулася геть із хати. Радощів зайця немає кінця. Весело і слухачам.&nbsp;&nbsp; («Коза-дереза»).  
 +
 +
А зараз давайте пограємося в вікторину.<br>Вікторина: «Відгадай героя»<br>-&nbsp;&nbsp;&nbsp; Яке і’мя було у собачки з сім’ї де жили дід, бабка, внучка.<br>( Жучка)<br>-&nbsp;&nbsp;&nbsp; Хто любив вихвалятися і поплатився за це життям. (Колобок).<br>-&nbsp;&nbsp;&nbsp; Як звали дівчинку, яка пішла гуляти до лісу, заблукала, і знайшла будиночок де жили ведмеді. ( Машенька).<br>-&nbsp;&nbsp;&nbsp; Яка тваринка знайшла теремок в лісі. ( Мишка ворушка).
{{#ev: youtube| tT3CT1nwlPo }}<br>&nbsp;&nbsp; Відрізнити чарівну казку від інших видів не завжди легко. Була спроба прийняти за головне в чарівних казках те, що «центральним суб'єктом оповіді» у них зроблено людина, а не тварина.&nbsp; Але цією ознакою як критерієм користуватися виявилося важко, так як не виявлено специфіку чарівних казок.&nbsp; Ні одна чарівна казка не обходиться без чудових&nbsp; дії: в життя людини втручається то зла і згубна, то добра і сприятлива надприродна сила. Чарівна казка рясніє чудесами.  
{{#ev: youtube| tT3CT1nwlPo }}<br>&nbsp;&nbsp; Відрізнити чарівну казку від інших видів не завжди легко. Була спроба прийняти за головне в чарівних казках те, що «центральним суб'єктом оповіді» у них зроблено людина, а не тварина.&nbsp; Але цією ознакою як критерієм користуватися виявилося важко, так як не виявлено специфіку чарівних казок.&nbsp; Ні одна чарівна казка не обходиться без чудових&nbsp; дії: в життя людини втручається то зла і згубна, то добра і сприятлива надприродна сила. Чарівна казка рясніє чудесами.  
-
[[Image:S3.JPEG]]<br>&nbsp;&nbsp; Казки - прекрасне творіння мистецтва. Наша пам'ять нерозлучна з ними. У простодушних і нехитрих історіях про лисицю і вовка, чаплі і журавля, дурачка Ємелю, чудеса царівни-жаби нас приваблює гострота соціального сенсу, невичерпного вигадки, мудрість життєвих спостережень. З надзвичайною щедрістю, у всій пишності явлені у казках скарби народної розмовної мови.&nbsp;&nbsp; Гнучкістю, тонкістю сенсу, різноманіттям і великою кількістю відтінків слово в казці дивувало навіть найвибагливіших художників. <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp; Велика кількість образів чарівної казки склалися&nbsp; в глибоку давнину,&nbsp; в ту саму епоху, коли виникали перші уявлення і поняття людини про світ. Зрозуміло, це не означає, що кожна&nbsp; чарівна&nbsp; вигадка бере свій початок з глибини століть. Багаті образи чарівної казки склалися у відносно недалекому минулому.&nbsp; У кожну нову епоху чарівна казка мала у своєму розпорядженні певний фантастичний матеріал, який покоління передавали від старих людей, зберігаючи та розвиваючи колишні усно - поетичні традиції.&nbsp; <br>&nbsp; Українським&nbsp; народом створено близько ста п'ятдесяти оригінальних чарівних казок, але ще немає їх строгої класифікації.  
+
[[Image:S3.JPEG]]<br>&nbsp;&nbsp; Казки - прекрасне творіння мистецтва. Наша пам'ять нерозлучна з ними. У простодушних і нехитрих історіях про лисицю і вовка, чаплі і журавля, дурачка Ємелю, чудеса царівни-жаби нас приваблює гострота соціального сенсу, невичерпного вигадки, мудрість життєвих спостережень. З надзвичайною щедрістю, у всій пишності явлені у казках скарби народної розмовної мови.&nbsp;&nbsp; Гнучкістю, тонкістю сенсу, різноманіттям і великою кількістю відтінків слово в казці дивувало навіть найвибагливіших художників. <br>&nbsp;&nbsp;&nbsp; Велика кількість образів чарівної казки склалися&nbsp; в глибоку давнину,&nbsp; в ту саму епоху, коли виникали перші уявлення і поняття людини про світ. Зрозуміло, це не означає, що кожна&nbsp; чарівна&nbsp; вигадка бере свій початок з глибини століть. Багаті образи чарівної казки склалися у відносно недалекому минулому.&nbsp; У кожну нову епоху чарівна казка мала у своєму розпорядженні певний фантастичний матеріал, який покоління передавали від старих людей, зберігаючи та розвиваючи колишні [[Тема_2._Усне_мовлення |'''усно''']] - поетичні традиції.&nbsp; <br>&nbsp; Українським&nbsp; народом створено близько ста п'ятдесяти оригінальних чарівних казок, але ще немає їх строгої класифікації.  
{{#ev: youtube| q89KjFVM28g&amp;}}<br>&nbsp;&nbsp; Чарівні казки - конкретні художні твори народного мистецтва. У кожній з них є своя ідея, яка ясно виражена в усіх варіантах одного і того ж казкового сюжету.<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp; Казки як окремі явища мистецтва можна порівнювати лише з істотними історико-фольклорними&nbsp; ознаками.<br>&nbsp;&nbsp; Народ розумів, що не чудесами домагаються справедливості, що необхідно реальна дія, але от питання - яке? Казки не дають відповіді на це питання. Казкарі чарівним оповіданням хотіли підтримати саме прагнення народу до справедливості.Благополучний результат казок безсумнівно носить утопічний характер. Він свідчив про той час, коли народ болісно шукав виходу з трагічних соціальних умов. <br>&nbsp;&nbsp; У чарівній казці затвердилися й свої поетичні форми, певна композиція, стиль. Естетика прекрасного і пафос соціальної правди зумовили стилістичний характер чарівної казки.  
{{#ev: youtube| q89KjFVM28g&amp;}}<br>&nbsp;&nbsp; Чарівні казки - конкретні художні твори народного мистецтва. У кожній з них є своя ідея, яка ясно виражена в усіх варіантах одного і того ж казкового сюжету.<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp; Казки як окремі явища мистецтва можна порівнювати лише з істотними історико-фольклорними&nbsp; ознаками.<br>&nbsp;&nbsp; Народ розумів, що не чудесами домагаються справедливості, що необхідно реальна дія, але от питання - яке? Казки не дають відповіді на це питання. Казкарі чарівним оповіданням хотіли підтримати саме прагнення народу до справедливості.Благополучний результат казок безсумнівно носить утопічний характер. Він свідчив про той час, коли народ болісно шукав виходу з трагічних соціальних умов. <br>&nbsp;&nbsp; У чарівній казці затвердилися й свої поетичні форми, певна композиція, стиль. Естетика прекрасного і пафос соціальної правди зумовили стилістичний характер чарівної казки.  
Строка 359: Строка 363:
[[Image:S11.JPEG]]<br>&nbsp;&nbsp; Театр - ніщо, якщо в ньому немає радості, якщо немає видовища, якщо немає театру.&nbsp; П'єса може бути веселою, сумною, бурхливої, тихою, страшною і нестрашно, але вона повинна бути святковою. Вона повинна підносити серцем&nbsp; горе, його спалити, терзати, захоплювати, щоб глядач, як це не грубо, міг сказати, що він своє отримав. Театр - це свято чи, як сказали б тепер, сильна і позитивна емоція.&nbsp; Просту душу грека радувала гучна й буйна хвала Діонісу. Душу сучасної дитини радує «Попелюшка». <br>&nbsp;&nbsp; І те, й інше - істинний театр. Якщо він такий, не має значення, трагічна п'єса або смішна, реалістична або умовна, Ібсен її написав чи Ростан, плаче глядач або регоче, була б тільки п'єса, було б свято ... Сумна і неусвідомлена біда сучасних п'єс у тому, що вони не підходять для святкування, тим самим - і для театру.  
[[Image:S11.JPEG]]<br>&nbsp;&nbsp; Театр - ніщо, якщо в ньому немає радості, якщо немає видовища, якщо немає театру.&nbsp; П'єса може бути веселою, сумною, бурхливої, тихою, страшною і нестрашно, але вона повинна бути святковою. Вона повинна підносити серцем&nbsp; горе, його спалити, терзати, захоплювати, щоб глядач, як це не грубо, міг сказати, що він своє отримав. Театр - це свято чи, як сказали б тепер, сильна і позитивна емоція.&nbsp; Просту душу грека радувала гучна й буйна хвала Діонісу. Душу сучасної дитини радує «Попелюшка». <br>&nbsp;&nbsp; І те, й інше - істинний театр. Якщо він такий, не має значення, трагічна п'єса або смішна, реалістична або умовна, Ібсен її написав чи Ростан, плаче глядач або регоче, була б тільки п'єса, було б свято ... Сумна і неусвідомлена біда сучасних п'єс у тому, що вони не підходять для святкування, тим самим - і для театру.  
-
{{#ev: youtube| IBOl50tfolo&amp; }}<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp; Різниця між зовнішньою та внутрішньою цінністю п'єси буде ясніше, якщо ми наведемо приклади з інших мистецтв. Уявіть собі, що прекрасного художнику замовили сім вітражів, що втілюють сім станів душі в образах того чи іншого часу доби. <br>&nbsp;&nbsp; Перше вікно - безбарвне, трохи займане золотим і рожевим - уособити юність і чисті пристрасті в невинних фарбах зорі. Друге - червоного золота, згущується в бронзи, - втілить силу і мужність в переможній яскравості сонця. Третє - густо-синє - буде того кольору, завдяки якому&nbsp;&nbsp; літнє небо днини схоже на нічне.&nbsp; Четверте засяє сріблясто-ліловим, передвечірнім світлом, який найкраще розповість про смирення, і в світі, і нескінченності кінця.&nbsp; П'яте спалахне палаючим багрянцем тієї&nbsp; західного години, коли все небо охоплене битвою і сонце ось-ось впаде в бою . Шосте - зелене з сріблом - повідає про сумне всепрощення, повільно змінюється на небі полум'я заходу. <br><br>  
+
{{#ev: youtube| IBOl50tfolo&amp; }}<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp; Різниця між зовнішньою та внутрішньою цінністю п'єси буде ясніше, якщо ми наведемо приклади з інших мистецтв. Уявіть собі, що прекрасного художнику замовили сім вітражів, що втілюють сім станів душі в образах того чи іншого часу доби. <br>&nbsp;&nbsp; Перше вікно - безбарвне, трохи займане золотим і рожевим - уособити юність і чисті пристрасті в невинних фарбах зорі. Друге - червоного золота, згущується в бронзи, - втілить силу і мужність в переможній яскравості сонця. Третє - густо-синє - буде того кольору, завдяки якому&nbsp;&nbsp; літнє небо днини схоже на нічне.&nbsp; Четверте засяє сріблясто-ліловим, передвечірнім світлом, який найкраще розповість про смирення, і в світі, і нескінченності кінця.&nbsp; П'яте спалахне палаючим багрянцем тієї&nbsp; західного години, коли все небо охоплене битвою і сонце ось-ось впаде в бою . Шосте - зелене з сріблом - повідає про сумне всепрощення, повільно змінюється на небі полум'я заходу.  
 +
 
 +
{{#ev: youtube| WG70SHFS6wQ&amp;}}<br>&nbsp;Сьогодні на уроці ми будемо розглядати п’єсу - казку «Бабусина пригода» . Її написав відомий український поет Олександр Олесь. В цій казці цікаво виражені головні герої, тварини говорять один з одним, поводять себе, як люди. <br>
 +
 
 +
Список використаних джерел: <br>Урок на тему&nbsp;:" Українська література"&nbsp; учителі української мови та літератури, сш №9, м. Київ<br>Урок на тему&nbsp;: «Казки та п’єси» учителі української літератури сш №321 м. Київ<br>Савченко О.Я.&nbsp;&nbsp; Читанка Підручник для навч.закл. К.: Освіта, 2002.- 311с.<br>Вашуленко М.С., Мельничайко О.І.Рідна мова 3 клас&nbsp;: Підручник для навч.закл.&nbsp; - К.: Освіта&nbsp; 2003. - 295c.<br>Наливко А.К. ,. Що таке казка?.-Т.: Богдан 2009. - 203с.<br>&nbsp;Кожух В.В.. Життя казок.-К: Веселка» 2005.- 198 с.<br><br><br> ''Відредаговано і надіслано Дідковська І.П.'' <br><br>----
 +
 
 +
'''<u>Над уроком працювали</u>'''
 +
 
 +
учителі української мови та літератури, сш №9, м. Київ
 +
 
 +
учителі української літератури сш №321 м. Київ
 +
 
 +
Дідковська І.П.
 +
 
 +
----
 +
 
 +
 
 +
 
 +
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов&nbsp; высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>  
-
<br> ''Відредаговано і надіслано Дідковська І.П.'' <br><br>Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам]. <br><br>Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].
+
[[Category:Українська_література_3_клас]]

Текущая версия на 20:30, 13 августа 2012

Гіпермаркет Знань>>Українська література>>Українська література 3 клас.Повні уроки>> Українська література: П'єси-казки. Повні уроки

  Тема: п’єси-казки.
  Мета уроку: ознайомлення дітей з термінами «казка», «п’єса», роль казки в   житті дитини.
  Тип уроку: урок – закріплення знань.

 

   Казка - століттями напрацьована найцінніша інформація, що піднімає по справжньому філософські проблеми осмислення світу.  Дитяча казка - необхідний елемент виховання дитини, вона доступною мовою розповідає йому про життя, вчить, висвітлює проблеми добра і зла, показує вихід зі складних ситуацій. Казка - це мова дітей, для них вона  більш інформативна, ніж стиснута прісна доросла мова. Тому, якщо ми - дорослі хочемо допомогти, пояснити, підтримати, відкрити щось своїй дитині, то потрібно наново освоїти забуту дитячу мову - казку.

S1.JPEG
   Розповідаючи і читаючи казки, ми виховуємо дитину, розвиваємо її внутрішній світ, даємо знання про закони життя і способи прояву творчої кмітливості.
   Діти, яким читали казки з раннього дитинства, швидше починають говорити не просто набором слів, а висловлюючись на хорошій  літературній мові. Необхідно чуйно ставитися до вибору казок, не читайте скорочені або майже дослівно перекладені казки, вони «порожні».
     Казка формує у дитини на все життя основи поведінки і спілкування, вчить наполегливості, терпінню, вмінню ставити цілі і йти до них. Слухаючи казки, діти накопичують у підсвідомості механізми вирішення життєвих ситуацій, які при необхідності активізуються.
    Казка розвиває творчий потенціал, фантазію, уяву і співчуття маленької людини.
   Для читання казок слід підбирати «потрібний» час - коли дитина і Ви в спокійному емоційному стані, у «доброму гуморі».  Можна прямо перед сном, коли є час помізкувати і поговорити. При засипанні отриманий досвід краще закладається в підсвідомість.




   Читати потрібно із задоволенням, не відволікаючись, тоді дитина отримає більше користі, а ви позитивні емоції.
    Після казки можна провести бесіду, в якій обговорити вчинки героїв і спробувати привести дитині схожі ситуації з реального життя.
   До трьох років у дітей народжується потреба в сюжетно-рольових іграх. Добре якщо б у цей період ви з малюком пробували розіграти прочитані казки.  Це може бути настільний театр, тоді для цього потрібно придумати ширму, вирізати героїв, змайструвати будиночки або лісову галявинку. Звичайно, все це можна і купити, але спільна діяльність, політ фантазії і творчості «дорогого коштують».  Нехай щось вийде не дуже красиво, а «у Мишки ніс кривий», зате в цьому буде Ваша душа і серце.
   А в 4-5 років з дітьми вже сміливо можна придумувати власні казки і розігрувати їх, вбиратися в костюми, вибирати музику, використовувати грим і звичайно запрошувати на виставу бабусь і дідусів.
   Все у Ваших руках,  дорогі батьки.

S2.JPEG
   Ловіть момент, діти швидко ростуть ...
   Головною стороною складної проблеми походження казкового вимислу в чарівних казках - встановлення зв'язку чарівного вимислу з обрядом - значить роз'яснити багато в походженні казкової фантастики. Однак це не означає, що зрозуміла її природа.
      Чарівні казки чітко передають відчуття постійної небезпеки, якій піддається людина, перед обличчям незримих і завжди могутніх, таємничих сил, панування в навколишньому світі.
   Казковий вимисел - свідоцтво могутнього розмаху живої думки людини, який спробував ще в давнину вийти за межі практики, суворо обмеженою можливістю історичного часу.
   Існує кілька видів магії: парціальна магія характерна і для казкового оповідання про смерть Кощея. Смерть Кощея, йдеться в казці, на кінці голки, голка в яйці, яйце в качці, качка в зайців, заєць в скрині, скриня на високому дубі. Герой валить дуб, розбиває скриню, ловить зайця, а потім випурхнула з зайця качка,  видобуває приховане в ній яйце і, нарешті, бере в руки голку, ламає кінчик - і ось «скільки не бився Кощей, скільки не метався на всі боки, а довелося йому померти ».

S7.JPEG
   Магія зіткнення знайшла відображення в епізоді казки про чарівний дзеркальце: розповідається, як дівчина пов'язала на шию стрічку і тут же заснула.  Зле чудовисько пожирає серце вбитого змія, щоб зрівнятися з ним в силі і побити того богатиря, який здолав самого змія. Контакт з речами в ряді магічних звичаїв тягне за собою досягнутого часом результату.  Це контактна магія.
    Різноманітні в казках види вербальної, тобто словесної, магії.  По слову відчиняються підземелля - тільки скажи: «Дверцята, дверцята, відчиніться!» Свиснув-гаркнув Іван молодецьким посвистом, богатирських покриків:          « Сивка-бурка, віща  каурка! Стань пере ді мною, як лист перед травою ».
Казка відтворює диво як явище, що виникає в результаті виконання  обрядово - магічних дій.
  S6.JPEG Килим-літак, скатертина-самобранка, чоботи-скороходи, чарівний млин, дерев'яний орел, який-небудь чудовий ящичок, в якому приховано ціле місто з палацами, слободами і навколишніми селами, не містять в собі нічого магічного.  Це художній вимисел. Казковий вимисел, пов'язаний з найдавнішою господарської магією, зберігся лише як відгомін якихось звичаїв, яким первісні люди приписували магічні наслідки.
   Добре передає чарівна казка різноманітні види любовної магії.
   Любовна магія знає «наговори» пиття і їжу, скуштувавши яких людина «приворожена».
   У казці про Василину Премудру  героїня так повертає любов свого судженого: взяла та й пустила краплю своєї крові в тісто для пирога, призначеного на весільний стіл. Зробила пиріжок і посадили в піч. Коли відрізали шматок пирога, з нього вилетіли голуб із голубкою.  Голуб заворкував , а голубка каже йому: «Ворко, ворк, голубок! Не забудь ти свою голубку, як Іван свою забув! »
   Три фактори впливали на поетичний стиль казок про тварин: зв'язок з давніми повір'ями про тварин, вплив соціальної алегоричності і, нарешті, що запанувало дитячий  початок?

S4.JPEG
   Те, що казки про тварин історично передували перекази і розповіді про тварин, призвело до вірного і точного відтворення у них деяких істотних повадок звірів навіть після того, як дії тварин стали сприйматися як людські дії. Казкова лисиця, як і справжня лисиця, любить навідуватися в курник. Вона живе у норі.  Потрапивши в глибоку й вузьку яму, не може вискочити з неї. Лисиця не може просунути голову в вузький глечик.
   Кожна з казок про тварин відтворює багаті подробицями побутові історії. Мова звірів і птахів, внутрішні мотиви їхніх вчинків, дії, сама життєва обстановка - все свідчить про повсякденність.  Казкові герої живуть життям звичайних людей.
   Комічний  зміст казок про тварин розвиває у дитини почуття реального і просто веселить, активізуючи душевні сили дитини. Про те казки відають і печаль.  Як контрастні в них переходи від сумного до веселого!  Почуття, висловлені казкою, настільки ж яскраві, як і емоції у дитини. Дитину може засмутити, дрібниця, але настільки ж легко її втішити.  Плаче зайчик біля порога своєї хатинки. Його вигнала коза-дереза.  Невтішний він в горі. Прийшов півень з косою:
   Я йду в чобітках, в золотих сережках,
   Несу косу - твою голову знесу, за самі плечі,
   Лізь з печі!
   Коза кинулася геть із хати. Радощів зайця немає кінця. Весело і слухачам.   («Коза-дереза»).

А зараз давайте пограємося в вікторину.
Вікторина: «Відгадай героя»
-    Яке і’мя було у собачки з сім’ї де жили дід, бабка, внучка.
( Жучка)
-    Хто любив вихвалятися і поплатився за це життям. (Колобок).
-    Як звали дівчинку, яка пішла гуляти до лісу, заблукала, і знайшла будиночок де жили ведмеді. ( Машенька).
-    Яка тваринка знайшла теремок в лісі. ( Мишка ворушка).



   Відрізнити чарівну казку від інших видів не завжди легко. Була спроба прийняти за головне в чарівних казках те, що «центральним суб'єктом оповіді» у них зроблено людина, а не тварина.  Але цією ознакою як критерієм користуватися виявилося важко, так як не виявлено специфіку чарівних казок.  Ні одна чарівна казка не обходиться без чудових  дії: в життя людини втручається то зла і згубна, то добра і сприятлива надприродна сила. Чарівна казка рясніє чудесами.

S3.JPEG
   Казки - прекрасне творіння мистецтва. Наша пам'ять нерозлучна з ними. У простодушних і нехитрих історіях про лисицю і вовка, чаплі і журавля, дурачка Ємелю, чудеса царівни-жаби нас приваблює гострота соціального сенсу, невичерпного вигадки, мудрість життєвих спостережень. З надзвичайною щедрістю, у всій пишності явлені у казках скарби народної розмовної мови.   Гнучкістю, тонкістю сенсу, різноманіттям і великою кількістю відтінків слово в казці дивувало навіть найвибагливіших художників.
    Велика кількість образів чарівної казки склалися  в глибоку давнину,  в ту саму епоху, коли виникали перші уявлення і поняття людини про світ. Зрозуміло, це не означає, що кожна  чарівна  вигадка бере свій початок з глибини століть. Багаті образи чарівної казки склалися у відносно недалекому минулому.  У кожну нову епоху чарівна казка мала у своєму розпорядженні певний фантастичний матеріал, який покоління передавали від старих людей, зберігаючи та розвиваючи колишні усно - поетичні традиції. 
  Українським  народом створено близько ста п'ятдесяти оригінальних чарівних казок, але ще немає їх строгої класифікації.



   Чарівні казки - конкретні художні твори народного мистецтва. У кожній з них є своя ідея, яка ясно виражена в усіх варіантах одного і того ж казкового сюжету.
    Казки як окремі явища мистецтва можна порівнювати лише з істотними історико-фольклорними  ознаками.
   Народ розумів, що не чудесами домагаються справедливості, що необхідно реальна дія, але от питання - яке? Казки не дають відповіді на це питання. Казкарі чарівним оповіданням хотіли підтримати саме прагнення народу до справедливості.Благополучний результат казок безсумнівно носить утопічний характер. Він свідчив про той час, коли народ болісно шукав виходу з трагічних соціальних умов.
   У чарівній казці затвердилися й свої поетичні форми, певна композиція, стиль. Естетика прекрасного і пафос соціальної правди зумовили стилістичний характер чарівної казки.

S5.JPEG
   У чарівній казці немає розвитку  характерів. У ній відтворюються насамперед дії героїв і тільки через них - характери. Вражає статичність зображуваних характерів: боягуз завжди боягуз, сміливець всюди хоробрий, підступна дружина постійна у підступних намірах.  Герой з'являється у казці з певними чеснотами. Таким він залишається до кінця розповіді.

Що таке п’єса?
П'єса (від фр. Pièce - твір, уривок, частина) - драматичний твір, зазвичай класичного стилю, створений  для постановки будь-які дії в театрі. Це загальна  назва  творів драматургії, призначених для виконання зі сцени.   

S9.JPEG      

Структура п'єси включає в себе текст дійових осіб (діалоги та монологи) і функціональні авторські ремарки (примітки, що містять позначення місця дії, особливостей інтер'єру, зовнішності персонажів, їхні манери поведінки і т.д.). Як правило, п'єса передує списком дійових осіб, іноді - із зазначенням їх віку, професії, титулів, родинних зв'язків тощо.



   Окрема закінчена смислова частина п'єси називається актом або дією, яка може включати в себе більш дрібні складові - явища, епізоди, картини.
   Саме поняття п'єси - чисто формально, воно не містить у собі ніякого емоційного чи стилістичного сенсу. Тому в більшості випадків п'єса супроводжується підзаголовком, що визначає її жанр - класичний, основний (комедія, трагедія, драма), або авторський (наприклад: Мій бідний Марат, діалоги в трьох частинах - А. Арбузов; Поживемо - побачимо, приємна п'єса в чотирьох діях - Б. Шоу;Добра людина з Сезуана, п'єса-парабола - Б. Брехт, і т.п.).  Жанрове позначення п'єси не просто виконує функцію «підказки» режисеру та акторам при сценічної інтерпретації п'єси, але допомагає увійти в авторську стилістику, образний лад драматургії.
   У музичному мистецтві термін п'єса, як правило, вживається як видової назви творів інструментальної музики.

S11.JPEG
   Театр - ніщо, якщо в ньому немає радості, якщо немає видовища, якщо немає театру.  П'єса може бути веселою, сумною, бурхливої, тихою, страшною і нестрашно, але вона повинна бути святковою. Вона повинна підносити серцем  горе, його спалити, терзати, захоплювати, щоб глядач, як це не грубо, міг сказати, що він своє отримав. Театр - це свято чи, як сказали б тепер, сильна і позитивна емоція.  Просту душу грека радувала гучна й буйна хвала Діонісу. Душу сучасної дитини радує «Попелюшка».
   І те, й інше - істинний театр. Якщо він такий, не має значення, трагічна п'єса або смішна, реалістична або умовна, Ібсен її написав чи Ростан, плаче глядач або регоче, була б тільки п'єса, було б свято ... Сумна і неусвідомлена біда сучасних п'єс у тому, що вони не підходять для святкування, тим самим - і для театру.



    Різниця між зовнішньою та внутрішньою цінністю п'єси буде ясніше, якщо ми наведемо приклади з інших мистецтв. Уявіть собі, що прекрасного художнику замовили сім вітражів, що втілюють сім станів душі в образах того чи іншого часу доби.
   Перше вікно - безбарвне, трохи займане золотим і рожевим - уособити юність і чисті пристрасті в невинних фарбах зорі. Друге - червоного золота, згущується в бронзи, - втілить силу і мужність в переможній яскравості сонця. Третє - густо-синє - буде того кольору, завдяки якому   літнє небо днини схоже на нічне.  Четверте засяє сріблясто-ліловим, передвечірнім світлом, який найкраще розповість про смирення, і в світі, і нескінченності кінця.  П'яте спалахне палаючим багрянцем тієї  західного години, коли все небо охоплене битвою і сонце ось-ось впаде в бою . Шосте - зелене з сріблом - повідає про сумне всепрощення, повільно змінюється на небі полум'я заходу.



 Сьогодні на уроці ми будемо розглядати п’єсу - казку «Бабусина пригода» . Її написав відомий український поет Олександр Олесь. В цій казці цікаво виражені головні герої, тварини говорять один з одним, поводять себе, як люди.

Список використаних джерел:
Урок на тему :" Українська література"  учителі української мови та літератури, сш №9, м. Київ
Урок на тему : «Казки та п’єси» учителі української літератури сш №321 м. Київ
Савченко О.Я.   Читанка Підручник для навч.закл. К.: Освіта, 2002.- 311с.
Вашуленко М.С., Мельничайко О.І.Рідна мова 3 клас : Підручник для навч.закл.  - К.: Освіта  2003. - 295c.
Наливко А.К. ,. Що таке казка?.-Т.: Богдан 2009. - 203с.
 Кожух В.В.. Життя казок.-К: Веселка» 2005.- 198 с.


Відредаговано і надіслано Дідковська І.П.

----

Над уроком працювали

учителі української мови та літератури, сш №9, м. Київ

учителі української літератури сш №321 м. Київ

Дідковська І.П.



Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов  высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.

Предмети > Українська література > Українська література 3 клас