|
|
Строка 1: |
Строка 1: |
| '''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]>>[[Інформатика|Інформатика]]>>[[Інформатика 6 клас|Інформатика 6 клас]]>>Інформатика: Черепашка і цикли'''<metakeywords>Інформатика, клас, урок, на Тему, Черепашка і цикли</metakeywords> | | '''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]>>[[Інформатика|Інформатика]]>>[[Інформатика 6 клас|Інформатика 6 клас]]>>Інформатика: Черепашка і цикли'''<metakeywords>Інформатика, клас, урок, на Тему, Черепашка і цикли</metakeywords> |
| | | |
- | ЧЕРЕПАШКА І ЦИКЛИ<br>
| + | '''Черепашка і цикли'''<br> |
| | | |
- | <br>1. Пригадайте систему команд виконавця Черепашка. Які дії виконує Черепашка по кожній з цих команд?<br>2. Що таке алгоритм?<br>3. Які алгоритми називаються лінійними, з розгалуженням, з циклом?<br> | + | <br>''1. Пригадайте систему команд виконавця Черепашка. Які дії виконує Черепашка по кожній з цих команд?<br>2. Що таке алгоритм?<br>3. Які алгоритми називаються лінійними, з розгалуженням, з циклом?''<br> |
| | | |
| У п'ятому класі ви познайомилися з виконавцем Черепашка. Сподіваємося, вам сподобалося складати алгоритми для цього виконавця. Ви складали для нього лінійні алгоритми і алгоритми з циклами. Продовжимо цю роботу і в шостому класі.<br><br>Нагадаємо, що<br>♦ циклом називається одна або кілька команд алгоритму, які можуть виконуватися більше одного разу;<br>♦ цикли в алгоритмі доцільно використовувати годі, коли малюнок, який повинна намалювати Черепашка, містить кілька однакових фрагментів;<br>♦ починається цикл в алгоритмі для Черепашки командою Повтори N разів (N — кількість повторень команд в циклі);<br>♦ команди, які повинні виконуватися в циклі, потрібно брати в квадратні дужки.<br><br>Подивіться на малюнок. | | У п'ятому класі ви познайомилися з виконавцем Черепашка. Сподіваємося, вам сподобалося складати алгоритми для цього виконавця. Ви складали для нього лінійні алгоритми і алгоритми з циклами. Продовжимо цю роботу і в шостому класі.<br><br>Нагадаємо, що<br>♦ циклом називається одна або кілька команд алгоритму, які можуть виконуватися більше одного разу;<br>♦ цикли в алгоритмі доцільно використовувати годі, коли малюнок, який повинна намалювати Черепашка, містить кілька однакових фрагментів;<br>♦ починається цикл в алгоритмі для Черепашки командою Повтори N разів (N — кількість повторень команд в циклі);<br>♦ команди, які повинні виконуватися в циклі, потрібно брати в квадратні дужки.<br><br>Подивіться на малюнок. |
| | | |
- | [[Image:Ass5.jpg]]<br> <br>Щоб скласти правильний і раціонал ьний алгоритм для Черепашки, ви повинні з'ясувати:<br>- на які однакові фрагменти можна розділити цей малюнок;<br>- скільки разів цей фрагмент повторюється; <br>- чи містить він й інші фрагменти. | + | [[Image:Ass5.jpg|640x120px|малюнок складається з 6 таких фрагментів і ще одного відрізка]]<br> <br>Щоб скласти правильний і раціональний алгоритм для Черепашки, ви повинні з'ясувати:<br>- на які однакові фрагменти можна розділити цей малюнок;<br>- скільки разів цей фрагмент повторюється; <br>- чи містить він й інші фрагменти. |
| | | |
| <br>Звичайно ж, ви з'ясували, що малюнок складається з 6 таких фрагментів і ще одного відрізка. | | <br>Звичайно ж, ви з'ясували, що малюнок складається з 6 таких фрагментів і ще одного відрізка. |
Строка 19: |
Строка 19: |
| <br> | | <br> |
| | | |
- | Запитання та завдання<br>1. Що називається циклом? Наведіть приклади алгоритмів з циклами з оточуючого життя.<br>2. Складіть алгоритми для Черепашки:<br>а) Довжина сторін шести трикутників 60 кроків, відстань між ними 15 кроків.<br>б) Довжина катетів 40 кроків, відстань між трикутниками 10 кроків (пригадайте формулу для обчислення довжини гіпотенузи рівнобедреного прямокутного трикутника, якщо відомі довжини катетів). | + | '''Запитання та завдання'''<br>1''. Що називається циклом? Наведіть приклади алгоритмів з циклами з оточуючого життя.''<br>2. Складіть алгоритми для Черепашки:<br>а) Довжина сторін шести трикутників 60 кроків, відстань між ними 15 кроків.<br>б) Довжина катетів 40 кроків, відстань між трикутниками 10 кроків (пригадайте формулу для обчислення довжини гіпотенузи рівнобедреного прямокутного трикутника, якщо відомі довжини катетів). |
| | | |
- | [[Image:Ass6.jpg]]<br> <br>в) Довжина сторін трикутників 100 кроків. | + | [[Image:Ass6.jpg|Довжина катетів 40 кроків, відстань між трикутниками 10 кроків]]<br> <br>в) Довжина сторін трикутників 100 кроків. |
| | | |
- | [[Image:Ass7.jpg]]<br> <br>г) Довжина гіпотенуз рівнобедрених прямокутних трикутників 140 кроків.<br>[[Image:Ass8.jpg]] | + | [[Image:Ass7.jpg|Довжина сторін трикутників 100 кроків. ]]<br> <br>г) Довжина гіпотенуз рівнобедрених прямокутних трикутників 140 кроків.<br>[[Image:Ass8.jpg|Довжина гіпотенуз рівнобедрених прямокутних трикутників 140 кроків.]] |
| | | |
| <br>д) Довжина сторін трикутників 80 кроків. | | <br>д) Довжина сторін трикутників 80 кроків. |
| | | |
- | [[Image:Ass9.jpg]]<br> <br>е) Довжина катетів 60 кроків.<br>[[Image:Ass10.jpg]]<br> <br>3. Виконайте в зошиті алгоритми<br>а) Опусти хвостик | + | [[Image:Ass9.jpg|Довжина сторін трикутників 80 кроків. ]]<br> <br>е) Довжина катетів 60 кроків.<br>[[Image:Ass10.jpg|Довжина катетів 60 кроків.]]<br> <br>3. Виконайте в зошиті алгоритми<br>а) Опусти хвостик |
| | | |
| Повтори 4 рази | | Повтори 4 рази |
Версия 10:58, 11 сентября 2012
Гіпермаркет Знань>>Інформатика>>Інформатика 6 клас>>Інформатика: Черепашка і цикли
Черепашка і цикли
1. Пригадайте систему команд виконавця Черепашка. Які дії виконує Черепашка по кожній з цих команд? 2. Що таке алгоритм? 3. Які алгоритми називаються лінійними, з розгалуженням, з циклом?
У п'ятому класі ви познайомилися з виконавцем Черепашка. Сподіваємося, вам сподобалося складати алгоритми для цього виконавця. Ви складали для нього лінійні алгоритми і алгоритми з циклами. Продовжимо цю роботу і в шостому класі.
Нагадаємо, що ♦ циклом називається одна або кілька команд алгоритму, які можуть виконуватися більше одного разу; ♦ цикли в алгоритмі доцільно використовувати годі, коли малюнок, який повинна намалювати Черепашка, містить кілька однакових фрагментів; ♦ починається цикл в алгоритмі для Черепашки командою Повтори N разів (N — кількість повторень команд в циклі); ♦ команди, які повинні виконуватися в циклі, потрібно брати в квадратні дужки.
Подивіться на малюнок.
Щоб скласти правильний і раціональний алгоритм для Черепашки, ви повинні з'ясувати: - на які однакові фрагменти можна розділити цей малюнок; - скільки разів цей фрагмент повторюється; - чи містить він й інші фрагменти.
Звичайно ж, ви з'ясували, що малюнок складається з 6 таких фрагментів і ще одного відрізка.
Тому для Черепашки потрібно скласти алгоритм, в якому вона спочатку підготується до малювання (повернеться вправо на 90° і опустить хвостик), потім 6 разів намалює фрагмент, після чого домалює відрізок.
Виглядатиме цей алгоритм так: Вправо на 90 Опусти хвостик Повтори 6 разів [ Вперед на 10 Вліво на 90 Вперед на 50 Вправо на 90 Вперед на 20 Вправо на 90 Вперед на 50 Вліво на 90 ] Вперед на 10
Можливо, хтось із вас, уважно дивлячись на малюнок, розділив його на інші однакові фрагменти. Якщо ні, то спробуйте це зробити зараз. Як виглядатиме алгоритм для Черепашки в цьому випадку?
Запитання та завдання 1. Що називається циклом? Наведіть приклади алгоритмів з циклами з оточуючого життя. 2. Складіть алгоритми для Черепашки: а) Довжина сторін шести трикутників 60 кроків, відстань між ними 15 кроків. б) Довжина катетів 40 кроків, відстань між трикутниками 10 кроків (пригадайте формулу для обчислення довжини гіпотенузи рівнобедреного прямокутного трикутника, якщо відомі довжини катетів).
в) Довжина сторін трикутників 100 кроків.
г) Довжина гіпотенуз рівнобедрених прямокутних трикутників 140 кроків.
д) Довжина сторін трикутників 80 кроків.
е) Довжина катетів 60 кроків.
3. Виконайте в зошиті алгоритми а) Опусти хвостик
Повтори 4 рази
[ Вправо на 45
Вперед на 28
Вліво на 45
Назад на 20 ]
б) Вперед на 35
Вправо на 90
Повтори 5 разів [ Опусти хвостик
Вперед на 70
Вліво на 45
Назад на 50
Вліво на 90
Вперед на 50
Вправо на 135
Підніми хвостик
Вперед на 90 ]
в) Вправо на 45
Повтори 4 рази [ Опусти хвостик
Вперед на 40
Вправо на 90
Вперед на 40
Вправо на 90
Вперед на 40
Вправо на 90
Вперед на 40
Вправо на 135
Підніми хвостик
Вперед на 70
Вліво на 45 ]
г) Опусти хвостик
Повтори 12 разів [ Вперед на 50 Вправо на 90
Вперед на 50
Вправо на 90
Вперед на 50
Вправо на 90
Вперед на ЗО
Вправо на 120 ]
Ломаковська Г.В., Колесніков С.Я., Ривкінд Й.Я. Інформатика 6 клас
Вислано читачаму з інтернет-сайту
Підручники інформатики онлайн, електронні видання з інформатики, реферати, домашнє завдання запитання та відповіді
Зміст уроку
конспект уроку і опорний каркас
презентація уроку
акселеративні методи та інтерактивні технології
закриті вправи (тільки для використання вчителями)
оцінювання
Практика
задачі та вправи,самоперевірка
практикуми, лабораторні, кейси
рівень складності задач: звичайний, високий, олімпійський
домашнє завдання
Ілюстрації
ілюстрації: відеокліпи, аудіо, фотографії, графіки, таблиці, комікси, мультимедіа
реферати
фішки для допитливих
шпаргалки
гумор, притчі, приколи, приказки, кросворди, цитати
Доповнення
зовнішнє незалежне тестування (ЗНТ)
підручники основні і допоміжні
тематичні свята, девізи
статті
національні особливості
словник термінів
інше
Тільки для вчителів
ідеальні уроки
календарний план на рік
методичні рекомендації
програми
обговорення
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.
|