|
|
Строка 1: |
Строка 1: |
- | '''''Інтерпретація постаті''''' | + | '''''Інтерпретація постаті''''' |
| | | |
| + | <br> |
| | | |
| + | [[Image:450px-Нагуєвичі Франко.jpeg]] |
| | | |
- | [[Image:450px-Нагуєвичі_Франко.jpeg]]
| + | '''''Пам'ятник Івану Франку в с. Нагуєвичі'''''<br><br> |
| | | |
| + | <br>За радянських часів в Україні використовувався культ Франка для політичних цілей, а радянське франкознавство однобічно і тенденційно висвітлювало його творчість, представляючи Франка як активного поборника ідей «українсько-російського єднання», переконаного соціаліста, войовничого атеїста.<br><br>В Україні була вилучена з ужитку низка його творів: «Не пора …», «Великі роковини», «Розвивайся ти, високий дубе…», інші сфальшовані чи тенденційно скорочені (передмова до збірки «Мій Ізмарагд», «Що таке поступ», «Соціалізм і соціал-демократизм», «Народники і марксисти», «Соціальна акція, соціальне питання і соціалізм», рецензія на книгу Ю. Бачинського «Ukraina irredenta», «Михайло Павлик, замість ювілейної сильветки» й ін.).<br><br>З іншого боку, наголошувався вплив російських революційних демократів на Франка, а одночасно штучно підкреслювались ворожі взаємини між Франком і Грушевським, українським консервативним табором тощо. |
| | | |
| + | <br> |
| | | |
- | '''''Пам'ятник Івану Франку в с. Нагуєвичі'''''<br><br>За радянських часів в Україні використовувався культ Франка для політичних цілей, а радянське франкознавство однобічно і тенденційно висвітлювало його творчість, представляючи Франка як активного поборника ідей «українсько-російського єднання», переконаного соціаліста, войовничого атеїста.<br><br>В Україні була вилучена з ужитку низка його творів: «Не пора …», «Великі роковини», «Розвивайся ти, високий дубе…», інші сфальшовані чи тенденційно скорочені (передмова до збірки «Мій Ізмарагд», «Що таке поступ», «Соціалізм і соціал-демократизм», «Народники і марксисти», «Соціальна акція, соціальне питання і соціалізм», рецензія на книгу Ю. Бачинського «Ukraina irredenta», «Михайло Павлик, замість ювілейної сильветки» й ін.).<br><br>З іншого боку, наголошувався вплив російських революційних демократів на Франка, а одночасно штучно підкреслювались ворожі взаємини між Франком і Грушевським, українським консервативним табором тощо.
| + | <br> |
| | | |
| + | '''''<br>Музеї Франка'''''<br><br>Побачити та доторкнутися до аутентичних речей Івана Франка можливо у будинку-музеї Франка у селищі Криворівня, Верховинського району. В цьомі будинку окрім Франка на довгий час зупинялися Леся Українка і Михайло Грушевський. |
| | | |
| + | <br> |
| | | |
| + | [[Image:629px-Івана Франка будинок.jpeg]] |
| | | |
| + | '''''Будинок Івана Франка у Львові. Зараз тут розташовано музей письменника'''''<br> |
| | | |
- | '''''<br>Музеї Франка'''''<br><br>Побачити та доторкнутися до аутентичних речей Івана Франка можливо у будинку-музеї Франка у селищі Криворівня, Верховинського району. В цьомі будинку окрім Франка на довгий час зупинялися Леся Українка і Михайло Грушевський.
| + | <br> |
| | | |
| + | <br> |
| | | |
| + | [[Image:800px-Museum ivan franko.jpeg]] |
| | | |
- | [[Image:629px-Івана_Франка_будинок.jpeg]]
| + | '''''Музей в с. Криворівня'''''<br> |
| | | |
| + | <br> |
| | | |
| + | <br> |
| | | |
- | [[Image:800px-Museum_ivan_franko.jpeg]]
| + | <br> |
| | | |
| + | [[Image:558px-Museum ivan franko2.jpeg]] |
| | | |
| + | '''''Меморіальна дошка'''''<br> |
| | | |
- | [[Image:558px-Museum_ivan_franko2.jpeg]] | + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | [[Image:S76.jpeg]] |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | [[Image:S747.jpeg]] |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | [[Image:Franko_A5.jpeg]] |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | [[Image:Franko_R.jpeg]] |
Версия 13:26, 21 января 2010
Інтерпретація постаті
Пам'ятник Івану Франку в с. Нагуєвичі
За радянських часів в Україні використовувався культ Франка для політичних цілей, а радянське франкознавство однобічно і тенденційно висвітлювало його творчість, представляючи Франка як активного поборника ідей «українсько-російського єднання», переконаного соціаліста, войовничого атеїста.
В Україні була вилучена з ужитку низка його творів: «Не пора …», «Великі роковини», «Розвивайся ти, високий дубе…», інші сфальшовані чи тенденційно скорочені (передмова до збірки «Мій Ізмарагд», «Що таке поступ», «Соціалізм і соціал-демократизм», «Народники і марксисти», «Соціальна акція, соціальне питання і соціалізм», рецензія на книгу Ю. Бачинського «Ukraina irredenta», «Михайло Павлик, замість ювілейної сильветки» й ін.).
З іншого боку, наголошувався вплив російських революційних демократів на Франка, а одночасно штучно підкреслювались ворожі взаємини між Франком і Грушевським, українським консервативним табором тощо.
Музеї Франка
Побачити та доторкнутися до аутентичних речей Івана Франка можливо у будинку-музеї Франка у селищі Криворівня, Верховинського району. В цьомі будинку окрім Франка на довгий час зупинялися Леся Українка і Михайло Грушевський.
Будинок Івана Франка у Львові. Зараз тут розташовано музей письменника
Музей в с. Криворівня
Меморіальна дошка
|