Гіпермаркет Знань>>Музика>>Музика 4 клас. Повні уроки>>Німецька опера, Р.Вагнер. Тональність . Повні уроки
ТемаНімецька опера, Р.Вагнер. Тональність . Повні уроки Мета урокуузагальнити знання учнів про оперу Франції ,використати форми і методи активізації учнів з різних видів діяльності, привчати самостійно робити висновки, формувати здібність слухати музику. Тип урокунавчально виховний. Без ключів ми не зможемо водити машину, відкривати двері і навіть кататися на роликових ковзанах. Ключі виводять нас з себе, якщо ми втрачаємо їх кілька разів в тиждень, але все одно вони зручні і є важливим для нашого життя інструментом — ось так і в музиці. Сьогодні ви дізнаєтеся про музичні ключі — знаки альтерація, яка ставиться після скрипкового або басового ключа. Це абсолютно відмінний від інших тип ключів. Ними вам відкрити машину не удасться. ТональністьТональність — це набір нот, які відповідають певній гаммі (в главі 8 детально розповідається про гамми). Тональність (гамми) задає основне поєднання звуків, які композитори використовують в побудові мелодій і гармонії. Музична тональність — будинок пісні. Цікаві факти: невдаха хорист. Молодий Вагнер відправився до Парижу, щоб завоювати його. Але Париж встояв. Не знайшовши ні слави, ні грошей, двадцятисемирічний композитор прожив до того, що вимушений був з відчаю відправитися в маленький бульварний театр, щоб запропонувати себе там в якості... хориста. Його фінансове положення було настільки відчайдушним, що вибирати просто не доводилося. Хористи в театрі були потрібні, але біда: коли Вагнера стали іспитувати, виявилося, що майбутній великий композитор абсолютно не уміє співати! Тональність визначає, якою буде пісня. а саме: які дієзи і бемолі (іншими словами, знаки альтерації) використовуватимуться в пісні . Якщо ми говоримо, що пісня написана в тональності до-мажор, це означає, що в основі мелодії лежить гамма до-мажор, і в ній використовуються ноти переважно (або лише) з цієї гамми. Впродовж всієї пісні слуху комфортно сприймати гамму до-мажор. Коли композитор вводить в мелодію ноту з іншої гамми (наприклад. Фа-дієз), це трохи ріже слух. Коли ж мелодія повертається в колишнє До-мажорне русло, ми знову відчуваємо себе так само затишно, як вдома. Звичайно, насправді тональність не є будинком пісні. За таке визначення мене фахівці не похвалять. Цим я хотів сказати, що тональність є тонікою або тональним центром, довкола якого обертається мелодія і гармонія пісні. Так само, як і різні будинки у вашому районі, музичну тональність мають свої характерні риси, вигляд, відчуття і звук. Композитор використовує певну тональність ля того, щоб додати своїй музиці відповідне відчуття і характер. Яким чином? Кожна тональність має злегка відмінне забарвлення в звучанні. Композиторам і виконавцям тональності дуже допомагають. Тональність дозволяє змінити репертуар так, щоб він личив і був зручний конкретному виконавцеві. Наприклад, якщо композитор написав пісню в тональності Сіль і ця мелодія дуже висока для певного співця, пісню можна змінити, транспонувавши її в нижчу тональність, таку як Фа або Мі, щоб підстроїтися під голос виконавця.
Композиторам це подобається, оскільки такі зміни не впливають на пісню в цілому. Виконання пісні в іншій тональності називається транспонуванням, і часто використовується в музиці. Ми продовжуємо знайомство з оперою різних країн. Ріхард ВагнерСьогодні ми з вами познайомимось з видатним композитором Німеччини Р. Вагнером. Музику щ наступного сюжету чули всі: http://www.youtube.com/watch?v=WUEeyyvqr2Q обробка музики Манселла. Оригінал - Ріхард Вагнер - "Дорога у Валхаллу", опера "Нібелунги", частина "валькірії" Ще в юнацькі роки Вагнер захоплювався красивою антиклерикальною легендою про грішника, в руках якого, всупереч прокльону римського папи, на знак божого пробачення зацвіла палиця. Звали цього грішника Тангейзер. Оповіді про нього виникли в середині XIII століття. Людвіг Тік воскресив їх в поетичній новелі, добре знайомій Вагнеру. Музика опери відрізняється яскравим плотським колоритом. У ній багато театрально-виграшних контрастів. Прагнучи випуклєє, правдивіше показати історичну обстановку, Вагнер багато уваги приділяє видовищним ефектам. «Тангейзер» зіграв значну роль в закріпленні музичного стилю і принципів драматургії Вагнера. Новим творчим досягненням цього періоду з'явився «Лоенгрін». http://www.youtube.com/watch?v=tlu1EY8UVCk Як і в «Тангейзере», Вагнер об'єднав в «Лоенгріні» сюжети і образи різних народних легенд, підкресливши в них те, що йому представлялося близьким сучасності. Дуже поетична музика опери. І по тексту «Лоенгрін» — найчистіше, піднесене і поетичне, що вийшло з-під пера Вагнера-лібреттиста. Дрезденський період в житті Вагнера — роки найнапруженішої праці в найрізноманітніших областях. Не встигало висохнути чорнило на вже закінченій партитурі, як він брався за наступну, одночасно обдумуючи плани інших вигадувань. Творчі плани Вагнера виявилися порушеними революцією в Германії. У травні 1849 року композитор був на барикадах. Вагнер всією душею вітав революцію: «Я міг стояти на стороні лише страждаючих, — писав він згодом, — я співчував їм з тим більшою гарячністю, чим більше вони оборонялися від всякого гніту», «...я дійшов до визнання необхідності революції, що насувалася, 1848 років». В дні повстання Вагнер проявляв нестримну відвагу. Він сховався з міста, коли урядові війська зайняли Дрезден. Десять років, з 1849 по 1858 рік, Вагнер майже безвиїзно провів в Швейцарії. Це був важкий і складний період в його житті. Він був розгублений. І дійсно, в якому напрямі шукати вживання своїх сил? Звідки узяти імпульси для творчості? Адже лише ради цього він існує на світі! Майбутнє представляється йому туманним і зловісним. Катастрофічним було і його матеріальне положення. Заробітків не було. Видавці відвернулися від нього. Надій на виконання опер також не було. Правда, щедрий друг Аркуш добився в 1850 році постановки «Лоенгріна» у Веймаре, але це принесло швидше моральне, чим матеріальне задоволення. Такий же був підсумок симфонічних концертів, якими диригував Вагнер в Цюріху в 1853 році або наступного року в Лондоні. Не дивлячись на всі ці випробування, Вагнер був лише тимчасово надломлений, але не зломлений. Він поставив перед собою високі цілі; життєві знегоди не могли його відвернути від їх здійснення. Він захоплено працює над своєю майбутньою знаменитою тетралогією. Повний текст «Кільця нібелунга» був закінчений в кінці 1852 року. Вагнер тоді ж почав вигадувати першу частину тетралогії — «Золото Рейну», партитуру її він завершив в 1854 році. Без передиху, не маючи жодних перспектив побачити на сцені задуманий цикл, він приступив до другої частини — «валькірія», над якою працював в 1854-1856 роках. http://www.youtube.com/watch?v=g6jQc3YDSoY Давайте послухаємо Політ валькірій у виконанні 8 фортепіано. http://www.youtube.com/watch?v=N_LGRlOtZhc
Вагнера надовго відвернули інші творчі задуми. Тому були немало причин. Але головна полягала в тому, що Вагнер перестав вірити в можливість революційного перевлаштування суспільства. Останній період в житті композитора, тривав мало чим більше десяти років. Оточений ореолом слави і поклоніння, навесні 1882 роки визнаний майстер повертається до Мюнхена. Віднині всі його помисли пов'язані із створенням власного музичного театру. ... У Байрейті, на півночі Баварії, в 1872 році відбулася закладка будівлі нового театру. Із цього приводу в урочистій обстановці Вагнер диригував Дев'ятою симфонією Бетховена — це був його останній публічний виступ як диригент. Опісля два роки він з сім'єю переселився до Байрейту, назвавши віллу, побудовану по його плану, «Заспокоєною мрією». Споруда театру не раз загрожувала Вагнеру, не дивлячись на солідні пожертвування його іменитих шанувальників, фінансовим крахом. Але, долаючи всі перешкоди, він упевнено йшов до мети. У 1876 році театр був відкритий. Все в нім здавалося незвичайним: і глядацький зал на 2000 місць, ряди якого підіймалися подібно до старогрецького амфітеатру, і відсутність звичайних ярусів і лож. Ще в 1857 році, працюючи над «Тристаном», Вагнер хотів протиставити цій опері інший твір, який оспівав би самозречення і співчуття як джерело не смерті, а життя, — просвітленою і мудрою. Головним героєм твору мав бути Амфортас, негідний керівник лицарів Граалю. Поступово складався сюжет цієї опери. Думки про неї Вагнер не залишав впродовж довгих років. У 1862 році — за двадцять років до закінчення «Парсифаля» — він пророчо писав Бюлову, що це буде його останній твір. У 1877 році Вагнер створив лібрето опери. Композитор присвятив роботі над «Парсифалем» останні п'ять років життя. Опісля півроку після прем'єри, під час відпочинку у Венеції, 13 лютого 1883 року він раптово помер, не доживши до свого сімдесятиріччя. Домашнє завданняПідготуйте презентацію в PowerPoint про біографію Ріхарда Вагнера, з використанням музики композитора. Використані джерелаКонспект и презентация к уроку музыки "Красота жизни, красота человеческой души в единении народного и композиторского творчества"Автор: Пчелинцева Лариса Петровна Место работы: МБОУ СОШ с углубленным изучением отдельных предметов № 78 г. Воронежа Конспект и презентация к уроку музыки "Откуда взялись ноты?" Автор: Косарева Валерия Николаевна Место работы: школа искусств План-конспект урока по музыке (8 класс) на тему: "Реализм в музыке"Tрифонова Валентина Анатольевна учитель музики с. Чёрная Слобода, Шацкий район. Элементарная теория музыки Автор: Мясоедов А.Н., Алексеев Б.К. Издательство: Музыка.Страниц: 178 2012год Асмолова А.Г «Как проектировать универсальные учебные действия в начальной школе» М; 2011 г. Критская Е.Д, Сергеева Г.П., Шмагина Т.С. «Музыка программы общеобразовательные учреждений 1-7 классы» М; 2010 г. Критская Е.Д., Сергеева Г.П., Шмагина Т.С. «Музыка: 1-4 класс: методическое пособие» М; 2006 г. Критская Е.Д, Сергеева Г.П., Шмагина Т.С. «Музыка: Учебник для учащихся1, 2, 3, 4 классов начальной школы» М; 2010 г. Мошнина Р.Ш.; Батырева С.Г., Хиленко Т.П., Шевелева Н.Н., Яковлев Д.Е. «Подготовка образовательных учреждений к введению ФГОС в начальной школе» М; 2011 г. Сергеева Г.П «Актуальные проблемы преподавания музыки в образовательных учреждениях: учебное пособие» М; 2010 г. Над уроком працювали: Пилипенко В.В. Трифонова В.А Пчелинцева Л.П Ковалева В.А. Відредаговано та надіслано: Пилипенко В.В. |
Авторські права | Privacy Policy |FAQ | Партнери | Контакти | Кейс-уроки
© Автор системы образования 7W и Гипермаркета Знаний - Владимир Спиваковский
При использовании материалов ресурса
ссылка на edufuture.biz обязательна (для интернет ресурсов -
гиперссылка).
edufuture.biz 2008-© Все права защищены.
Сайт edufuture.biz является порталом, в котором не предусмотрены темы политики, наркомании, алкоголизма, курения и других "взрослых" тем.
Ждем Ваши замечания и предложения на email:
По вопросам рекламы и спонсорства пишите на email: