Восьминіжка і процедури
1. Що таке процедура? 2. У яких випадках доцільно складати процедури без аргумен¬тів, а в яких — з аргументами? 3. З чого складається рядок заголовка процедури? 4. Який вигляд має команда виклику процедури? 5. Як виконуються алгоритми, які містять процедури?
Процедури без аргументів Як і алгоритми для Черепашки, алгоритми для Восьминіжки можуть містити процедури. Наприклад, для того щоб Восьминіжка зафарбувала вказані клітинки, які утворюють однакові фрагменти, можна створити процедуру для фарбування одного фрагмента клітинок і викликати її в основній частині алгоритму.
Проц Квадрат Початок Зафарбуй Вверх Зафарбуй Вправо Зафарбуй Вниз Зафарбуй Кінець ПочатокВверх Повтори 3 рази Квадрат Вправо Вправо Все Квадрат Кінець
Поясніть, чому останній раз процедура Квадрат викликається поза циклом.
Процедури з аргументами Нехай Восьминіжка повинна зафарбувати клітинки в кількох тупиках різної довжини. Для цього в алгоритмі можна використати дві процедури з аргументами. Виконуючи першу, Носьминіжка буде йти в глибину тупика і фарбувати клітинки, а виконуючи другу - переходити на початок наступного тупика. Проц Тупик (х) Початок Повтори х разів Вниз Зафарбуй Все Кінець Проц Перехід (у) Початок Повтори у разів Вниз Все Повтори 2 рази Вправо Все Кінець
Початок Вправо Тупик(3) Перехід (3) Тупик (4) Перехід (4) Тупик(5) Перехід (5) Тупик (6) Перехід (6) Тупик (2) Кінець
|