KNOWLEDGE HYPERMARKET


Комп'ютерна графіка. Повні уроки
 
Строка 3: Строка 3:
<metakeywords>Інформатика, клас, урок, на тему, 11 клас, Комп'ютерна графіка.</metakeywords>  
<metakeywords>Інформатика, клас, урок, на тему, 11 клас, Комп'ютерна графіка.</metakeywords>  
-
==Тема==
+
== Тема ==
-
*'''Комп'ютерна графіка.'''
+
-
==Мета==
+
*'''Комп'ютерна графіка.'''
-
*Розглянути основні поняття комп'ютерної графіки.  
+
-
==Тип уроку==
+
== Мета  ==
-
*теоретичний
+
-
==Хід уроку==
+
*Розглянути основні поняття комп'ютерної графіки.
-
===Вступ===
+
== Тип уроку  ==
-
В інформатиці існує спеціальна область, яка вивчає засоби створення і обробки зображень за допомогою програмно-апаратних комплексів ПК – '''комп'ютерна графіка. ''' Ця сфера охоплює всі форми представлення зображень, які сприймаються оком людини, випромінювані монітором або у вигляді копії на якому-небудь носії (папір, тканина, кіноплівка).  
+
*теоретичний
 +
 
 +
== Хід уроку  ==
 +
 
 +
=== Вступ  ===
 +
 
 +
В інформатиці існує спеціальна область, яка вивчає засоби створення і обробки зображень за допомогою програмно-апаратних комплексів ПК – '''комп'ютерна графіка. ''' Ця сфера охоплює всі форми представлення зображень, які сприймаються оком людини, випромінювані [http://xvatit.com/it/comp_primochki/ монітором] або у вигляді копії на якому-небудь носії (папір, тканина, кіноплівка).  
Основні призначення комп'ютерної графіки - візуальна побудова зображення графічного об'єкта по його опису і збереження зображень в інші формати.  
Основні призначення комп'ютерної графіки - візуальна побудова зображення графічного об'єкта по його опису і збереження зображень в інші формати.  
-
Комп'ютерна графіка існує вже тривалий час, за який було створено велику кількість різноманітних графічних програм.  
+
[[Векторна графіка. Повні уроки|Комп'ютерна графіка]] існує вже тривалий час, за який було створено велику кількість різноманітних графічних програм.  
-
===Області застосування===  
+
=== Області застосування ===
До основних сфер застосування технологій комп'ютерної графіки відносяться:  
До основних сфер застосування технологій комп'ютерної графіки відносяться:  
Строка 30: Строка 33:
*Цифрова світлина  
*Цифрова світлина  
*Інтернет  
*Інтернет  
-
*Комп'ютерні ігри  
+
*[http://xvatit.com/it/games/ Комп'ютерні ігри]
*Засоби віртуальної реальності (імітація керуванням автомобілем, тренажери керування літаком тощо)
*Засоби віртуальної реальності (імітація керуванням автомобілем, тренажери керування літаком тощо)
 +
<br> [[Image:2бб.jpg|400px|Комп'ютерна графіка]]
-
[[Image:2бб.jpg|400px|Комп'ютерна графіка]]
+
<br>
-
 
+
-
 
+
-
===Дозвіл і розмір===
+
-
Зображення складається з маленьких крапок, кожна з яких має певний рівень кольору, контрастності, яскравості. Такі крапки одержали назву - '''піксель (pixel)'''. Взаєморозміщені пікселі і утворюють зображення на екрані. Взяти хоча б монітори: залежно від їхніх характеристик кількість пікселів можуть змінюватися: 800х600, 1024х768, 1440х900, 1600х1200 і т.д.
+
=== Дозвіл і розмір  ===
 +
[[Конспект урока на тему: Растровые изображения на экране монитора|Зображення]] складається з маленьких крапок, кожна з яких має певний рівень кольору, контрастності, яскравості. Такі крапки одержали назву - '''піксель (pixel)'''. Взаєморозміщені пікселі і утворюють зображення на екрані. Взяти хоча б монітори: залежно від їхніх характеристик кількість пікселів можуть змінюватися: 800х600, 1024х768, 1440х900, 1600х1200 і т.д.
-
'''Виділяють такі підходи до дозволу зображення: '''  
+
<br> '''Виділяють такі підходи до дозволу зображення: '''  
*дозвіл екрана  
*дозвіл екрана  
Строка 48: Строка 50:
*дозвіл зображення
*дозвіл зображення
-
'''Дозвіл екрана''' залежить від властивостей комп'ютерної відеосистеми і операційної системи.  
+
'''Дозвіл екрана''' залежить від властивостей комп'ютерної [[Конспект уроку на тему: Поняття про мультимедійні дані|відеосистеми]] і операційної системи.  
Дозвіл монітора визначає розмір зображення, яке може поміститися на екрані частково або цілком.  
Дозвіл монітора визначає розмір зображення, яке може поміститися на екрані частково або цілком.  
Строка 56: Строка 58:
{{#ev:youtube|aqbxwpLgaLk}}  
{{#ev:youtube|aqbxwpLgaLk}}  
-
'''Дозвіл зображення''' є властивістю самого зображення. Вимірюється в пікселях на дюйм (ppi). Дозвіл задається при створенні графічного файлу в редакторі й за допомогою сканера.  
+
'''Дозвіл зображення''' є властивістю самого зображення. Вимірюється в пікселях на дюйм (ppi). Дозвіл задається при створенні графічного файлу в редакторі й за допомогою [[Фішки для допитливих до теми «Принтер. Типи принтерів. Сканер. Пристрої для організації комп’ютерного зв’язку»|сканера]].  
{{#ev:youtube|KrTZTgS_DDc}}  
{{#ev:youtube|KrTZTgS_DDc}}  
Строка 62: Строка 64:
Інформація про дозвіл зображення розміщується в самому файлі і ця характеристика нерозривна з '''фізичним розміром''' графічного файлу - іншою властивістю зображення. Фізичний розмір зображення може вимірюватися не тільки в пікселях, але і у міліметрах, дюймах, сантиметрах.  
Інформація про дозвіл зображення розміщується в самому файлі і ця характеристика нерозривна з '''фізичним розміром''' графічного файлу - іншою властивістю зображення. Фізичний розмір зображення може вимірюватися не тільки в пікселях, але і у міліметрах, дюймах, сантиметрах.  
 +
<br> [[Image:Eлжлж.jpg|400px|Комп'ютерна графіка]]
-
[[Image:Eлжлж.jpg|400px|Комп'ютерна графіка]]
+
=== Типи зображень ===
-
 
+
-
===Типи зображень===  
+
Усі зображення можна розділити на окремі типи:  
Усі зображення можна розділити на окремі типи:  
-
'''Чорно-білі штрихові зображення або Bitmap (Бітовий).''' На кожний піксель виділяється один біт інформації, тобто є два варіанти – чорний колір і білий. Відповідно, глибина кольору таких зображень - один біт.  
+
'''Чорно-білі штрихові зображення або Bitmap (Бітовий).''' На кожний піксель виділяється один біт [[Источники информации для компьютерного поиска|інформації]], тобто є два варіанти – чорний колір і білий. Відповідно, глибина кольору таких зображень - один біт.  
'''Півтонові зображення або grayscale'''. У такому випадку, кожний піксель кодується 8 бітами. Кожний піксель може приймати 256 різних значень, які називаються сірою шкалою. Вона має 256 градацій сірого кольору, тобто, від 0 (чорний) до 255 (білий). Наприклад, можна перевести кольорову світлину в півтоновий режим - вона стане чорно-білою.  
'''Півтонові зображення або grayscale'''. У такому випадку, кожний піксель кодується 8 бітами. Кожний піксель може приймати 256 різних значень, які називаються сірою шкалою. Вона має 256 градацій сірого кольору, тобто, від 0 (чорний) до 255 (білий). Наприклад, можна перевести кольорову світлину в півтоновий режим - вона стане чорно-білою.  
Строка 75: Строка 76:
'''Індексовані кольори''' – режим, коли зображення кодується 4-ма або 8-ма бітами у вигляді колірних таблиць. Максимум цей режим може підтримує до 256 кольорів. Зрозуміло, що для повноцінного відображення реальних об'єктів цього недостатньо.  
'''Індексовані кольори''' – режим, коли зображення кодується 4-ма або 8-ма бітами у вигляді колірних таблиць. Максимум цей режим може підтримує до 256 кольорів. Зрозуміло, що для повноцінного відображення реальних об'єктів цього недостатньо.  
-
'''Повнокольорові зображення або true color (дійсний колір)'''. Глибина кольору такого режиму не менше 24 біт – кожний піксель кодується як мінімум 24 бітами - а це 16,7 мільйонів квітів.  
+
'''Повнокольорові зображення або true color (дійсний колір)'''. Глибина кольору такого режиму не менше 24 біт – кожний [[Практикум к уроку по теме: Введение. Информация и информационные процессы|піксель]] кодується як мінімум 24 бітами - а це 16,7 мільйонів квітів.  
 +
<br> [[Image:Eроple.jpg|400px|Комп'ютерна графіка]]
-
[[Image:Eроple.jpg|400px|Комп'ютерна графіка]]
+
<br>
 +
=== Формати файлів  ===
-
===Формати файлів===
+
Формат можна зрівняти з розмовою на якій-небудь мові – їх багато. І кожна сфера комп'ютерної діяльності має свої формати. Тексти «розмовляють» на форматах ТХТ, DOC, RTF, поліграфія - TIFF, EPS, Інтернет-графіка, фотографії - GIF, JPEG. Приміром, більшість [[Основні теги. Каркас веб-сторінки. Повні уроки|веб-сторінок]] містять разом з текстом і графіку, яка завантажується у вікні браузера. Ті зображення і представляються у вищезгаданих форматах.
-
Формат можна зрівняти з розмовою на якій-небудь мові – їх багато. І кожна сфера комп'ютерної діяльності має свої формати. Тексти «розмовляють» на форматах ТХТ, DOC, RTF, поліграфія - TIFF, EPS, Інтернет-графіка, фотографії - GIF, JPEG. Приміром, більшість веб-сторінок містять разом з текстом і графіку, яка завантажується у вікні браузера. Ті зображення і представляються у вищезгаданих форматах.
+
<br> [[Image:Оллдe.jpg|400px|Комп'ютерна графіка]]  
-
 
+
-
 
+
-
[[Image:Оллдe.jpg|400px|Комп'ютерна графіка]]  
+
 +
<br>
-
===Колір і його моделі===  
+
=== Колір і його моделі ===
Природні кольори рідко зустрічаються прості. Більшість відтінків створюються за допомогою змішування основних кольорів: Наприклад, жовтий + блакитний = зелений. Із двох кольорів отриманий третій. Таким способом, з невеликого числа базових кольорів можна одержати колірну різноманітність. Вони будуть називатися складові. Цей спосіб називається колірною моделлю.  
Природні кольори рідко зустрічаються прості. Більшість відтінків створюються за допомогою змішування основних кольорів: Наприклад, жовтий + блакитний = зелений. Із двох кольорів отриманий третій. Таким способом, з невеликого числа базових кольорів можна одержати колірну різноманітність. Вони будуть називатися складові. Цей спосіб називається колірною моделлю.  
Строка 103: Строка 104:
{{#ev:youtube|PQh-to3edig}}<br>  
{{#ev:youtube|PQh-to3edig}}<br>  
-
==Самоконтроль==  
+
== Самоконтроль ==
-
''1. Що являє собою комп'ютерна графіка? ''
+
''1. Що являє собою комп'ютерна графіка? ''  
-
''2. Назвіть сфери застосування такої графіки. ''
+
''2. Назвіть сфери застосування такої графіки. ''  
-
''3. Що таке дозвіл зображення? ''
+
''3. Що таке дозвіл зображення? ''  
-
''4. Типи і формати зображень? ''
+
''4. Типи і формати зображень? ''  
-
''5. Колірні моделі. ''
+
''5. Колірні моделі. ''  
<br>  
<br>  
-
==Список використаної літератури==
+
== Список використаної літератури ==
-
''1. Урок на тему: «Комп'ютерна графіка», підготував Каленик М.В., м. Харків ''
+
''1. Урок на тему: «Комп'ютерна графіка», підготував Каленик М.В., м. Харків ''  
-
''2. Гурский Ю., Гурская И. , Жвалевский А. Компьютерная графика. Photoshop CS3, CorelDRAW X3, Illustrator CS3. Трюки и эффекты. - Питер, 2008 г. ''
+
''2. Гурский Ю., Гурская И. , Жвалевский А. Компьютерная графика. Photoshop CS3, CorelDRAW X3, Illustrator CS3. Трюки и эффекты. - Питер, 2008 г. ''  
-
''3. Сиденко Л. Компьютерная графика и геометрическое моделирование. - Питер, 2009 г. ''
+
''3. Сиденко Л. Компьютерная графика и геометрическое моделирование. - Питер, 2009 г. ''  
-
''4. Дональд Херн, М. Паулин Бейкер Компьютерная графика. — М.: «Вильямс», 2005 г. ''
+
''4. Дональд Херн, М. Паулин Бейкер Компьютерная графика. — М.: «Вильямс», 2005 г. ''  
-
''5. www.junior.ru ''
+
''5. www.junior.ru ''  
 +
<br>
----
----
 +
<br> ''Скомпоновано та надіслано викладачем Київського національного університету імені Тараса Шевченка Соловйовим М. С.''
-
''Скомпоновано та надіслано викладачем Київського національного університету імені Тараса Шевченка Соловйовим М. С.''
+
<br>
 +
----
-
----
+
<br> '''Над уроком працювали'''  
-
 
+
-
 
+
-
'''Над уроком працювали'''  
+
Каленик М.В.  
Каленик М.В.  
Строка 145: Строка 146:
Соловйов М. С.  
Соловйов М. С.  
 +
<br>
----
----
-
 
+
<br> Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов&nbsp; высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>  
-
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов&nbsp; высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>  
+
[[Category:Інформатика_11_клас]]
[[Category:Інформатика_11_клас]]

Текущая версия на 12:36, 8 февраля 2013

Гіпермаркет Знань>>Інформатика>>Інформатика 11 клас. Повні уроки>> Інформатика: Комп'ютерна графіка.

Содержание

Тема

  • Комп'ютерна графіка.

Мета

  • Розглянути основні поняття комп'ютерної графіки.

Тип уроку

  • теоретичний

Хід уроку

Вступ

В інформатиці існує спеціальна область, яка вивчає засоби створення і обробки зображень за допомогою програмно-апаратних комплексів ПК – комп'ютерна графіка. Ця сфера охоплює всі форми представлення зображень, які сприймаються оком людини, випромінювані монітором або у вигляді копії на якому-небудь носії (папір, тканина, кіноплівка).

Основні призначення комп'ютерної графіки - візуальна побудова зображення графічного об'єкта по його опису і збереження зображень в інші формати.

Комп'ютерна графіка існує вже тривалий час, за який було створено велику кількість різноманітних графічних програм.

Області застосування

До основних сфер застосування технологій комп'ютерної графіки відносяться:

  • Графічний інтерфейс програм
  • Візуальні спецефекти (кінематографія)
  • Цифрова світлина
  • Інтернет
  • Комп'ютерні ігри
  • Засоби віртуальної реальності (імітація керуванням автомобілем, тренажери керування літаком тощо)


Комп'ютерна графіка


Дозвіл і розмір

Зображення складається з маленьких крапок, кожна з яких має певний рівень кольору, контрастності, яскравості. Такі крапки одержали назву - піксель (pixel). Взаєморозміщені пікселі і утворюють зображення на екрані. Взяти хоча б монітори: залежно від їхніх характеристик кількість пікселів можуть змінюватися: 800х600, 1024х768, 1440х900, 1600х1200 і т.д.


Виділяють такі підходи до дозволу зображення:

  • дозвіл екрана
  • дозвіл друкувального пристрою
  • дозвіл зображення

Дозвіл екрана залежить від властивостей комп'ютерної відеосистеми і операційної системи.

Дозвіл монітора визначає розмір зображення, яке може поміститися на екрані частково або цілком.

Дозвіл принтера виражає кількість надрукованих крапок на конкретній ділянці. Воно вимірюється в одиницях dpi (крапки на дюйм). Інакше кажучи, чим більше число dpi тим якіснішим зображення буде надруковано.


Дозвіл зображення є властивістю самого зображення. Вимірюється в пікселях на дюйм (ppi). Дозвіл задається при створенні графічного файлу в редакторі й за допомогою сканера.


Інформація про дозвіл зображення розміщується в самому файлі і ця характеристика нерозривна з фізичним розміром графічного файлу - іншою властивістю зображення. Фізичний розмір зображення може вимірюватися не тільки в пікселях, але і у міліметрах, дюймах, сантиметрах.


Комп'ютерна графіка

Типи зображень

Усі зображення можна розділити на окремі типи:

Чорно-білі штрихові зображення або Bitmap (Бітовий). На кожний піксель виділяється один біт інформації, тобто є два варіанти – чорний колір і білий. Відповідно, глибина кольору таких зображень - один біт.

Півтонові зображення або grayscale. У такому випадку, кожний піксель кодується 8 бітами. Кожний піксель може приймати 256 різних значень, які називаються сірою шкалою. Вона має 256 градацій сірого кольору, тобто, від 0 (чорний) до 255 (білий). Наприклад, можна перевести кольорову світлину в півтоновий режим - вона стане чорно-білою.

Індексовані кольори – режим, коли зображення кодується 4-ма або 8-ма бітами у вигляді колірних таблиць. Максимум цей режим може підтримує до 256 кольорів. Зрозуміло, що для повноцінного відображення реальних об'єктів цього недостатньо.

Повнокольорові зображення або true color (дійсний колір). Глибина кольору такого режиму не менше 24 біт – кожний піксель кодується як мінімум 24 бітами - а це 16,7 мільйонів квітів.


Комп'ютерна графіка


Формати файлів

Формат можна зрівняти з розмовою на якій-небудь мові – їх багато. І кожна сфера комп'ютерної діяльності має свої формати. Тексти «розмовляють» на форматах ТХТ, DOC, RTF, поліграфія - TIFF, EPS, Інтернет-графіка, фотографії - GIF, JPEG. Приміром, більшість веб-сторінок містять разом з текстом і графіку, яка завантажується у вікні браузера. Ті зображення і представляються у вищезгаданих форматах.


Комп'ютерна графіка


Колір і його моделі

Природні кольори рідко зустрічаються прості. Більшість відтінків створюються за допомогою змішування основних кольорів: Наприклад, жовтий + блакитний = зелений. Із двох кольорів отриманий третій. Таким способом, з невеликого числа базових кольорів можна одержати колірну різноманітність. Вони будуть називатися складові. Цей спосіб називається колірною моделлю.

Всякий кольоровий об'єкт може світло

Випромінювати Поглинати

У таких випадках, колір предмета описується по-різному, тобто застосовуються різні моделі кольору.

Основні моделями - це RGB і CMYK. Перша використовується при процесі випромінювання об'єктом світла, друга – при поглинанні.



Самоконтроль

1. Що являє собою комп'ютерна графіка?

2. Назвіть сфери застосування такої графіки.

3. Що таке дозвіл зображення?

4. Типи і формати зображень?

5. Колірні моделі.


Список використаної літератури

1. Урок на тему: «Комп'ютерна графіка», підготував Каленик М.В., м. Харків

2. Гурский Ю., Гурская И. , Жвалевский А. Компьютерная графика. Photoshop CS3, CorelDRAW X3, Illustrator CS3. Трюки и эффекты. - Питер, 2008 г.

3. Сиденко Л. Компьютерная графика и геометрическое моделирование. - Питер, 2009 г.

4. Дональд Херн, М. Паулин Бейкер Компьютерная графика. — М.: «Вильямс», 2005 г.

5. www.junior.ru




Скомпоновано та надіслано викладачем Київського національного університету імені Тараса Шевченка Соловйовим М. С.




Над уроком працювали

Каленик М.В.

Соловйов М. С.




Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов  высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.

Предмети > Інформатика > Інформатика 11 клас