|
|
Строка 1: |
Строка 1: |
- | '''[[Заглавная_страница|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 9 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 9 клас. Повні уроки]]>> Зарубіжна література:Мольєр — комедіограф. Повні уроки<metakeywords>Мольєр — комедіограф. Повні уроки, Зарубіжна література, 9 клас</metakeywords>''' | + | '''[[Заглавная страница|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 9 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 9 клас. Повні уроки]]>> Зарубіжна література:Мольєр — комедіограф. Повні уроки<metakeywords>Мольєр — комедіограф. Повні уроки, Зарубіжна література, 9 клас</metakeywords>''' |
| | | |
- | <br> Тема: Мольєр — комедіограф, актор, театральний діяч. Провідні теми та художні особливості комедій Мольєра.<br>Мета: Ознайомити учнів із життям та творчістю Жан Батіста Мольєра, мотивація навчальної діяльності, виховувати інтерес до творчості письменника.<br>Тип уроку: урок вивчення основ теорії та історії літератури: урок-лекція<br>Хід уроку:<br>Комедія чи не найважчий жанр літератури. Про природу комічного ефекту роздумували філософи старовини і новітні теоретики мистецтва, але ніхто ще не дав вичерпного пояснення. Англійський драматург Сомерсет Моем заявив, що «відносно комедії висувати вимогу реалістичності навряд чи розумно. Комедія - штучний жанр, в ній доречна лише видимість реальності. Сміху слід добиватися заради сміху».<br>Мольер, творець національної французької комедії, що переступив рубежі свого віку і кордону своєї країни, класик світової літератури, всією своєю творчістю спростовує такий погляд на комедію.<br>Мольер (Жан Батист Поклей) народився в Парижі 15 січня 1622 р. Його батько, буржуа, придворний шпалерник, ніскільки не думава над тим, щоб дати синові яку-небудь освіту, і до чотирнадцяти років майбутній драматург тільки-но навчився читати і писати. Батьки добилися того, щоб їх придворна посада перейшла до сина, але хлопчик виявив неабиякі здібності і наполегливе бажання вчитися, ремесло батька не вабило його. За наполяганням діда Поклен-батько з великим небажанням оформив сина на навчання в єзуїтський коледж.<br>Тут протягом п'яти років Мольер з успіхом вивчає курс наук. Йому пощастило мати одиним з вчителів знаменитого філософа Гассенді, який познайомив його з вченням Епікура. Розповідають, що Мольер переклав французькою мовою поему Лукреція «Про природу речей» (переведення не збереглося, і немає доказів достовірності цієї легенди; свідоцтвом може служити лише здорова матеріалістична філософія, яка відчувається у всіх творах Мольера).<br>Ще з дитинства Мольер був захоплений театром. Театр був його самою дорогою мрією. Після закінчення Клермонського коллежу, виконавши всі обов'язки по формальному завершенню освіти і отримавши диплом юриста в Орлеані, Мольер поспішив створити з декількома друзями і однодумцями трупу акторів і відкрити в Парижі «Блискучий театр». Про самостійну драматургічну творчість Мольер ще не думав. Він хотів бути актором, і актором трагічного амплуа, тоді ж він узяв і псевдонім - Мольер.<br>То була рання пора в історії французького театру. У Парижі лише недавно з'явилася постійна трупа акторів, під творчим началом драматургічного генія Корнеля, а також заступництвом кардинала Рішельє.<br>Талант драматурга відкрився в нього досить несподівано. Він ніколи не мріяв про самостійну літературну творчість і взявся за перо, через бідність репертуару своєї трупи. Спочатку він лише переробляв італійські фарси, пристосовуючи їх до французьких умов, потім став усе більш віддалятися від італійських зразків, сміливіше вводити в них оригінальний елемент і, нарешті, зовсім відкинув їх ради самостійної творчості.<br>Так народився кращий комедіограф Франції. Йому було більше тридцяти років. «Раніше цього віку важко що-небудь досягти в драматичному жанрі, який вимагає знання і світу, і серця людського», - писав Вольтер.<br>За чотирнадцять років свого творчого життя в Парижі Мольер створив все те, що увійшло до його багатої літературної спадщини (більше тридцяти п'єс). Дарування його розвернулося у всьому блиску. Йому протегував король, який був, далекий від розуміння того, яким скарбом в особі Мольера володіє Франція.<br>Мольер помер раптово на 52- році життя. Одного дня під час вистави «Уявний хворий», в якій важко хворий драматург грав головну роль, він відчув себе погано і через декілька годин після закінчення спектаклю помер (17 лютого 1673 р.). Архієпископ Паризький Гарлей де Шанваллон заборонив поховати по християнських обрядах тіло «комедіанта» і грішника, що не «покаявся». Мольера не встигли соборувати, як того вимагає церковний статут. Біля будинку драматурга, що помер, зібрався натовп фанатиків, намагаючись перешкодити похованню. Вдова драматурга викинула у вікно гроші, щоб позбавитися від образливого втручання збудженого церковниками натовпу. Мольер був похований вночі на кладовищі Сіно-Жозеф.<br>Драматург прекрасно розумів суспільне значення свого сатиричного мистецтва: «Краще, що я можу робити, - це викривати в смішних зображеннях пороки мого століття». Тяжіння Мольера до сценічної правди в її реалістичному тлумаченні вельми очевидно, і лише час, смаки і поняття століття не дозволили йому розвернути свій талант з шекспірівською широтою. «Театр - це дзеркало суспільства, - говорить він. - Змальовує людей, ви пишете з натури. Портрети їх мають бути схожі, і ви нічого не досягли, якщо у них не взнають людей вашого століття».<br>Список використаних джерел:<br>Урок на тему : Мольєр творець жанру комедія., Котик В. Н. учителя російської мови та літератури, сш № 6, м Запоріжжя.<br>Урок на тему : Життєвий і творчий шлях Мольєра Гусько А. Б, учителя світової літератури, сш №10, м Ковель.<br>Бахмутський В.Я. і ін. Історія зарубіжної літератури XVIII століття. _ М., 2007. <br> Бояджієв Т.Н. Мольер. - М., 2007. <br> Віппер Ю.Б. Курс лекцій з історії зарубіжних літератур XVII століття. - М., 2004. <br> XVII століття в світовому літературному розвитку. - М., 2009. <br>Історія зарубіжної літератури XVIII століття / Під ред. В.П. Неустроєва, Р.М. Самаріна. - М., 2004.<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br><br> <br> Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].<br> Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].<br>
| + | <br> '''Тема: '''Мольєр — комедіограф, актор, театральний діяч. Провідні теми та художні особливості комедій Мольєра.<br>'''Мета:''' Ознайомити учнів із життям та творчістю Жан Батіста Мольєра, мотивація навчальної діяльності, виховувати інтерес до творчості письменника.<br>'''Тип уроку:''' урок вивчення основ теорії та історії літератури: урок-лекція |
| + | |
| + | <br>'''Хід уроку:'''<br>Комедія чи не найважчий жанр літератури. Про природу комічного ефекту роздумували філософи старовини і новітні теоретики мистецтва, але ніхто ще не дав вичерпного пояснення. Англійський драматург Сомерсет Моем заявив, що «відносно комедії висувати вимогу реалістичності навряд чи розумно. Комедія - штучний жанр, в ній доречна лише видимість реальності. Сміху слід добиватися заради сміху». |
| + | |
| + | [[Image:t6m.jpeg]]<br>Мольер, творець національної французької комедії, що переступив рубежі свого віку і кордону своєї країни, класик світової літератури, всією своєю творчістю спростовує такий погляд на комедію.<br>Мольер (Жан Батист Поклей) народився в Парижі 15 січня 1622 р. Його батько, буржуа, придворний шпалерник, ніскільки не думава над тим, щоб дати синові яку-небудь освіту, і до чотирнадцяти років майбутній драматург тільки-но навчився читати і писати. Батьки добилися того, щоб їх придворна посада перейшла до сина, але хлопчик виявив неабиякі здібності і наполегливе бажання вчитися, ремесло батька не вабило його. За наполяганням діда Поклен-батько з великим небажанням оформив сина на навчання в єзуїтський коледж. |
| + | |
| + | [[Image:t6m1.jpeg]]<br>Тут протягом п'яти років Мольер з успіхом вивчає курс наук. Йому пощастило мати одиним з вчителів знаменитого філософа Гассенді, який познайомив його з вченням Епікура. Розповідають, що Мольер переклав французькою мовою поему Лукреція «Про природу речей» (переведення не збереглося, і немає доказів достовірності цієї легенди; свідоцтвом може служити лише здорова матеріалістична філософія, яка відчувається у всіх творах Мольера).<br>Ще з дитинства Мольер був захоплений театром. Театр був його самою дорогою мрією. Після закінчення Клермонського коллежу, виконавши всі обов'язки по формальному завершенню освіти і отримавши диплом юриста в Орлеані, Мольер поспішив створити з декількома друзями і однодумцями трупу акторів і відкрити в Парижі «Блискучий театр». Про самостійну драматургічну творчість Мольер ще не думав. Він хотів бути актором, і актором трагічного амплуа, тоді ж він узяв і псевдонім - Мольер. |
| + | |
| + | [[Image:t6m2.jpeg]]<br>То була рання пора в історії французького театру. У Парижі лише недавно з'явилася постійна трупа акторів, під творчим началом драматургічного генія Корнеля, а також заступництвом кардинала Рішельє.<br>Талант драматурга відкрився в нього досить несподівано. Він ніколи не мріяв про самостійну літературну творчість і взявся за перо, через бідність репертуару своєї трупи. Спочатку він лише переробляв італійські фарси, пристосовуючи їх до французьких умов, потім став усе більш віддалятися від італійських зразків, сміливіше вводити в них оригінальний елемент і, нарешті, зовсім відкинув їх ради самостійної творчості. |
| + | |
| + | [[Image:t6m4.jpeg]]<br>Так народився кращий комедіограф Франції. Йому було більше тридцяти років. «Раніше цього віку важко що-небудь досягти в драматичному жанрі, який вимагає знання і світу, і серця людського», - писав Вольтер.<br>За чотирнадцять років свого творчого життя в Парижі Мольер створив все те, що увійшло до його багатої літературної спадщини (більше тридцяти п'єс). Дарування його розвернулося у всьому блиску. Йому протегував король, який був, далекий від розуміння того, яким скарбом в особі Мольера володіє Франція. |
| + | |
| + | [[Image:t6m3.jpeg]]<br>Мольер помер раптово на 52- році життя. Одного дня під час вистави «Уявний хворий», в якій важко хворий драматург грав головну роль, він відчув себе погано і через декілька годин після закінчення спектаклю помер (17 лютого 1673 р.). Архієпископ Паризький Гарлей де Шанваллон заборонив поховати по християнських обрядах тіло «комедіанта» і грішника, що не «покаявся». Мольера не встигли соборувати, як того вимагає церковний статут. Біля будинку драматурга, що помер, зібрався натовп фанатиків, намагаючись перешкодити похованню. Вдова драматурга викинула у вікно гроші, щоб позбавитися від образливого втручання збудженого церковниками натовпу. Мольер був похований вночі на кладовищі Сіно-Жозеф. |
| + | |
| + | [[Image:t6m5.jpeg]]<br>Драматург прекрасно розумів суспільне значення свого сатиричного мистецтва: «Краще, що я можу робити, - це викривати в смішних зображеннях пороки мого століття». Тяжіння Мольера до сценічної правди в її реалістичному тлумаченні вельми очевидно, і лише час, смаки і поняття століття не дозволили йому розвернути свій талант з шекспірівською широтою. «Театр - це дзеркало суспільства, - говорить він. - Змальовує людей, ви пишете з натури. Портрети їх мають бути схожі, і ви нічого не досягли, якщо у них не взнають людей вашого століття».<br>Список використаних джерел:<br>Урок на тему : Мольєр творець жанру комедія., Котик В. Н. учителя російської мови та літератури, сш № 6, м Запоріжжя.<br>Урок на тему : Життєвий і творчий шлях Мольєра Гусько А. Б, учителя світової літератури, сш №10, м Ковель.<br>Бахмутський В.Я. і ін. Історія зарубіжної літератури XVIII століття. _ М., 2007. <br> Бояджієв Т.Н. Мольер. - М., 2007. <br> Віппер Ю.Б. Курс лекцій з історії зарубіжних літератур XVII століття. - М., 2004. <br> XVII століття в світовому літературному розвитку. - М., 2009. <br>Історія зарубіжної літератури XVIII століття / Під ред. В.П. Неустроєва, Р.М. Самаріна. - М., 2004.<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br><br> <br> Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].<br> Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].<br> |
| | | |
| [[Category:Зарубіжна_література_9_клас]] | | [[Category:Зарубіжна_література_9_клас]] |
Версия 14:11, 16 ноября 2010
Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 9 клас. Повні уроки>> Зарубіжна література:Мольєр — комедіограф. Повні уроки
Тема: Мольєр — комедіограф, актор, театральний діяч. Провідні теми та художні особливості комедій Мольєра. Мета: Ознайомити учнів із життям та творчістю Жан Батіста Мольєра, мотивація навчальної діяльності, виховувати інтерес до творчості письменника. Тип уроку: урок вивчення основ теорії та історії літератури: урок-лекція
Хід уроку: Комедія чи не найважчий жанр літератури. Про природу комічного ефекту роздумували філософи старовини і новітні теоретики мистецтва, але ніхто ще не дав вичерпного пояснення. Англійський драматург Сомерсет Моем заявив, що «відносно комедії висувати вимогу реалістичності навряд чи розумно. Комедія - штучний жанр, в ній доречна лише видимість реальності. Сміху слід добиватися заради сміху».
Мольер, творець національної французької комедії, що переступив рубежі свого віку і кордону своєї країни, класик світової літератури, всією своєю творчістю спростовує такий погляд на комедію. Мольер (Жан Батист Поклей) народився в Парижі 15 січня 1622 р. Його батько, буржуа, придворний шпалерник, ніскільки не думава над тим, щоб дати синові яку-небудь освіту, і до чотирнадцяти років майбутній драматург тільки-но навчився читати і писати. Батьки добилися того, щоб їх придворна посада перейшла до сина, але хлопчик виявив неабиякі здібності і наполегливе бажання вчитися, ремесло батька не вабило його. За наполяганням діда Поклен-батько з великим небажанням оформив сина на навчання в єзуїтський коледж.
Тут протягом п'яти років Мольер з успіхом вивчає курс наук. Йому пощастило мати одиним з вчителів знаменитого філософа Гассенді, який познайомив його з вченням Епікура. Розповідають, що Мольер переклав французькою мовою поему Лукреція «Про природу речей» (переведення не збереглося, і немає доказів достовірності цієї легенди; свідоцтвом може служити лише здорова матеріалістична філософія, яка відчувається у всіх творах Мольера). Ще з дитинства Мольер був захоплений театром. Театр був його самою дорогою мрією. Після закінчення Клермонського коллежу, виконавши всі обов'язки по формальному завершенню освіти і отримавши диплом юриста в Орлеані, Мольер поспішив створити з декількома друзями і однодумцями трупу акторів і відкрити в Парижі «Блискучий театр». Про самостійну драматургічну творчість Мольер ще не думав. Він хотів бути актором, і актором трагічного амплуа, тоді ж він узяв і псевдонім - Мольер.
То була рання пора в історії французького театру. У Парижі лише недавно з'явилася постійна трупа акторів, під творчим началом драматургічного генія Корнеля, а також заступництвом кардинала Рішельє. Талант драматурга відкрився в нього досить несподівано. Він ніколи не мріяв про самостійну літературну творчість і взявся за перо, через бідність репертуару своєї трупи. Спочатку він лише переробляв італійські фарси, пристосовуючи їх до французьких умов, потім став усе більш віддалятися від італійських зразків, сміливіше вводити в них оригінальний елемент і, нарешті, зовсім відкинув їх ради самостійної творчості.
Так народився кращий комедіограф Франції. Йому було більше тридцяти років. «Раніше цього віку важко що-небудь досягти в драматичному жанрі, який вимагає знання і світу, і серця людського», - писав Вольтер. За чотирнадцять років свого творчого життя в Парижі Мольер створив все те, що увійшло до його багатої літературної спадщини (більше тридцяти п'єс). Дарування його розвернулося у всьому блиску. Йому протегував король, який був, далекий від розуміння того, яким скарбом в особі Мольера володіє Франція.
Мольер помер раптово на 52- році життя. Одного дня під час вистави «Уявний хворий», в якій важко хворий драматург грав головну роль, він відчув себе погано і через декілька годин після закінчення спектаклю помер (17 лютого 1673 р.). Архієпископ Паризький Гарлей де Шанваллон заборонив поховати по християнських обрядах тіло «комедіанта» і грішника, що не «покаявся». Мольера не встигли соборувати, як того вимагає церковний статут. Біля будинку драматурга, що помер, зібрався натовп фанатиків, намагаючись перешкодити похованню. Вдова драматурга викинула у вікно гроші, щоб позбавитися від образливого втручання збудженого церковниками натовпу. Мольер був похований вночі на кладовищі Сіно-Жозеф.
Драматург прекрасно розумів суспільне значення свого сатиричного мистецтва: «Краще, що я можу робити, - це викривати в смішних зображеннях пороки мого століття». Тяжіння Мольера до сценічної правди в її реалістичному тлумаченні вельми очевидно, і лише час, смаки і поняття століття не дозволили йому розвернути свій талант з шекспірівською широтою. «Театр - це дзеркало суспільства, - говорить він. - Змальовує людей, ви пишете з натури. Портрети їх мають бути схожі, і ви нічого не досягли, якщо у них не взнають людей вашого століття». Список використаних джерел: Урок на тему : Мольєр творець жанру комедія., Котик В. Н. учителя російської мови та літератури, сш № 6, м Запоріжжя. Урок на тему : Життєвий і творчий шлях Мольєра Гусько А. Б, учителя світової літератури, сш №10, м Ковель. Бахмутський В.Я. і ін. Історія зарубіжної літератури XVIII століття. _ М., 2007. Бояджієв Т.Н. Мольер. - М., 2007. Віппер Ю.Б. Курс лекцій з історії зарубіжних літератур XVII століття. - М., 2004. XVII століття в світовому літературному розвитку. - М., 2009. Історія зарубіжної літератури XVIII століття / Під ред. В.П. Неустроєва, Р.М. Самаріна. - М., 2004. Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам. Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.
Предмети > Зарубіжна література > Зарубіжна література 9 клас
|