KNOWLEDGE HYPERMARKET


Радянська сучасність. Повні уроки
(Новая страница: «'''Гіпермаркет Знань>>[[Зарубіжна література|Заруб...»)
Строка 1: Строка 1:
'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]&gt;&gt;[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]&gt;&gt;[[Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки]]&gt;&gt;Зарубіжна література: Радянська сучасність. Повні уроки<metakeywords>Зарубіжна література 11 клас, Повні уроки,Тема Радянська сучасність</metakeywords>'''  
'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]&gt;&gt;[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]&gt;&gt;[[Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки]]&gt;&gt;Зарубіжна література: Радянська сучасність. Повні уроки<metakeywords>Зарубіжна література 11 клас, Повні уроки,Тема Радянська сучасність</metakeywords>'''  
-
'''Тема:''' Радянська сучасність й фантастичні „демоніади” в творі. Сатиричне змалювання Москви 30-х років, галерея радянських обивателів.<br>'''Мета''': розширити знання учнів про роман М. Булгакова «Майстер і Маргврита».<br>&nbsp;- розвиток аналітичного мислення учнів;<br>&nbsp; - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до культурної спадщини.<br>'''Тип уроку''': навчально - виховний<br>'''Хід уроку:'''<br>Роман «Мастер і Маргарита» можна одночасно вважати і фантастичним, і філософським, і любовно-ліричним, і сатиричним. Булгаков дає нам «роман в романі» і обидва вони об'єднані однією ідеєю -- пошуками етичної істини і боротьбою за неї. <br>У романі&nbsp; «Майстер і Маргарита» Булгаков змальовує добро і зло - диявола і Христа - у всій їх облиште, маючи на меті викрити зло реальне, породжене новим устроєм і показати можливість існування добра. Для цього письменник і використовує складну структуру побудови твору. «Майстер і Маргарита», - як справедливо відмітив критик Лесскіс, - подвійний роман.
+
'''Тема:''' Радянська сучасність й фантастичні „демоніади” в творі. Сатиричне змалювання Москви 30-х років, галерея радянських обивателів.<br>'''Мета''': розширити знання учнів про роман М. Булгакова «Майстер і Маргврита».<br>&nbsp;- розвиток аналітичного мислення учнів;<br>&nbsp; - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до культурної спадщини.<br>'''Тип уроку''': навчально - виховний<br>'''Хід уроку:'''
 +
 
 +
[[Image:T38mos1.jpeg]]<br>Роман «Мастер і Маргарита» можна одночасно вважати і фантастичним, і філософським, і любовно-ліричним, і сатиричним. Булгаков дає нам «роман в романі» і обидва вони об'єднані однією ідеєю -- пошуками етичної істини і боротьбою за неї. <br>У романі&nbsp; «Майстер і Маргарита» Булгаков змальовує добро і зло - диявола і Христа - у всій їх облиште, маючи на меті викрити зло реальне, породжене новим устроєм і показати можливість існування добра. Для цього письменник і використовує складну структуру побудови твору. «Майстер і Маргарита», - як справедливо відмітив критик Лесскіс, - подвійний роман.  
 +
 
 +
[[Image:t38mos.jpeg]]
*'''Запам'ятайте:'''
*'''Запам'ятайте:'''
-
Всякая власть есть насилие над людьми. <br>(Из романа «Мастер и Маргарита»)<br>Роман уразив всіх формою. Вона зачарувала і відвернула. Євангельський сюжет з Ієшуа сплутав всі карти. Якась завіса повисла між нікчемною реальністю, що дає основу для анекдоту, і величним інобуттям, куди веде місячний промінь, що криво упирається в піднебіння. <br>Це останній твір Булгакова успадковує з інших романів, зокрема, з «Білої гвардії», питання про світло і спокій, тему будинку, зв'язок приватної особи і історії, зв'язок неба і землі і тему творчості. Проблема творчості - одна з наскрізних в «Майстрові і Маргариті». Не дивлячись на важливість інших проблем, спробуємо виділити як одну з важливих саме цю.<br>Роман відкривається епіграфом з «Фауста» Гьоте. Цей епіграф як би натякає на вічний сюжет, він же дає натяк на походження цього сюжету від літератури. Немов відтісняючи тему спокою і дому, історії і долі, головних для «Білої гвардії», в роман «Майстер і Маргарита» вступає тема мистецтва.<br>Роман “Майстер і Маргарита” приніс Булгакову посмертну світову славу. Автор писав роман як історично і психологічно достовірну книгу про свій час. Все, що пережив Булгаков за своє життя — і щасливого, і важкого, всю душу і весь талант віддав він цьому роману.<br>У романі панує щаслива свобода фантазії. Сатана править свій бал, Майстер пише свій безсмертний роман. Там прокуратор Іудеї відправляє на страту Ієшуа. А поруч метушаться, заздрять і всіляко пристосовуються сповна реальні громадяни, які населяють Москву 20—30-х років нашого століття. Сміх і печаль, радість і біль змішані там воєдино.
+
Всякая власть есть насилие над людьми. <br>(Из романа «Мастер и Маргарита»)<br>Роман уразив всіх формою. Вона зачарувала і відвернула. Євангельський сюжет з Ієшуа сплутав всі карти. Якась завіса повисла між нікчемною реальністю, що дає основу для анекдоту, і величним інобуттям, куди веде місячний промінь, що криво упирається в піднебіння. <br>Це останній твір Булгакова успадковує з інших романів, зокрема, з «Білої гвардії», питання про світло і спокій, тему будинку, зв'язок приватної особи і історії, зв'язок неба і землі і тему творчості. Проблема творчості - одна з наскрізних в «Майстрові і Маргариті». Не дивлячись на важливість інших проблем, спробуємо виділити як одну з важливих саме цю.
 +
 
 +
[[Image:T38mos3.jpeg]]<br>Роман відкривається епіграфом з «Фауста» Гьоте. Цей епіграф як би натякає на вічний сюжет, він же дає натяк на походження цього сюжету від літератури. Немов відтісняючи тему спокою і дому, історії і долі, головних для «Білої гвардії», в роман «Майстер і Маргарита» вступає тема мистецтва.<br>Роман “Майстер і Маргарита” приніс Булгакову посмертну світову славу. Автор писав роман як історично і психологічно достовірну книгу про свій час. Все, що пережив Булгаков за своє життя — і щасливого, і важкого, всю душу і весь талант віддав він цьому роману.<br>У романі панує щаслива свобода фантазії. Сатана править свій бал, Майстер пише свій безсмертний роман. Там прокуратор Іудеї відправляє на страту Ієшуа. А поруч метушаться, заздрять і всіляко пристосовуються сповна реальні громадяни, які населяють Москву 20—30-х років нашого століття. Сміх і печаль, радість і біль змішані там воєдино.  
 +
 
 +
[[Image:t38mos2.jpeg]]
*'''Що для вас означають наступні слова?'''
*'''Що для вас означають наступні слова?'''
-
Ведь вы мыслите, как же вы можете быть мертвы. (Азазелло). <br>(Из романа «Мастер и Маргарита»)<br>Сама ідея помістити до Москви тридцятих років князя тьми Воланда і його свиту, що втілюють ті сили, які не піддаються жодним законам логіки, була глибоко новаторською. Фантастичний поворот справи дозволить письменникові розвернути перед нами цілу галерею персонажів вельми непримітного вигляду, провівши аналогію з самим життям.<br>Раптова зустріч з нечистою силою вивертає навиворіт видимість всіх цих берліозів, латунських, алоїзів могоричей, никанорів Івановичей. Сеанс чорної магії, який Воланд зі своїми помічниками дає в столичному вар'єте, в буквальному і переносному сенсі “роздягає” деяких громадян із залу.<br>У відомого науковця, який вивчав творчість Булгакова, Бориса Соколова ми можемо прочитати, що Москва в романі "Майстер і Маргарита" нелюбима:&nbsp; «"Мастер і Маргарита" - роман сатиричний, філософський, а в ершалаїмських сценах - ще і епічний. В той же час, це роман міський, такий, що став грандіозним пам'ятником Москві, багато будівель і вулиці якої в нашій свідомості зв'язуються тепер з романом "Майстер і Маргарита".&nbsp; Парадокс полягає в тому, що сам Булгаков так до кінця життя і не зміг полюбити Москву, віддаючи перевагу Києву.<br>Це зафіксовано, зокрема, в щоденнику&nbsp; сестри Булгакова Надії про зустріч з братом 7 січня 1940 р., вже під час його смертельної хвороби: "Разговор о нелюбви к Москве: даже женские голоса не нравятся (московский контральто)". <br>Можливо, тому московські пейзажі в романі намальовані з деякою іронією, а герої-москвичі - персонажі сатиричні або гумористичні».<br>Булгаков –сатирик висміює жалюгідну суть московських обивателів і уявної еліти, у тому числі літературною. Булгаков – людина яка&nbsp; щиро любить Москву, її вулиці і провулки, занесені снігом або потопаючі в зелені двори, пахучі гасові лавки, дзвін трамваїв і вогні тьмяних ліхтарів.&nbsp; Сюжетні колізії його творів, у тому числі останнього роману, завжди мають точні адреси, будь то Патріарші ставки, будинок на Садовій, де оселилася вся свита Воланда, або театр Вар'єте по сусідству підвальна квартира Майстра в Грошовому провулку або Торгсин на розі Арбата і Смоленського бульвару.
+
Ведь вы мыслите, как же вы можете быть мертвы. (Азазелло). <br>(Из романа «Мастер и Маргарита»)<br>Сама ідея помістити до Москви тридцятих років князя тьми Воланда і його свиту, що втілюють ті сили, які не піддаються жодним законам логіки, була глибоко новаторською. Фантастичний поворот справи дозволить письменникові розвернути перед нами цілу галерею персонажів вельми непримітного вигляду, провівши аналогію з самим життям.
 +
 
 +
[[Image:t38mos4.jpeg]]<br>Раптова зустріч з нечистою силою вивертає навиворіт видимість всіх цих берліозів, латунських, алоїзів могоричей, никанорів Івановичей. Сеанс чорної магії, який Воланд зі своїми помічниками дає в столичному вар'єте, в буквальному і переносному сенсі “роздягає” деяких громадян із залу.<br>У відомого науковця, який вивчав творчість Булгакова, Бориса Соколова ми можемо прочитати, що Москва в романі "Майстер і Маргарита" нелюбима:&nbsp; «"Мастер і Маргарита" - роман сатиричний, філософський, а в ершалаїмських сценах - ще і епічний. В той же час, це роман міський, такий, що став грандіозним пам'ятником Москві, багато будівель і вулиці якої в нашій свідомості зв'язуються тепер з романом "Майстер і Маргарита".&nbsp; Парадокс полягає в тому, що сам Булгаков так до кінця життя і не зміг полюбити Москву, віддаючи перевагу Києву.
 +
 
 +
[[Image:t38mos5.jpeg]]<br>Це зафіксовано, зокрема, в щоденнику&nbsp; сестри Булгакова Надії про зустріч з братом 7 січня 1940 р., вже під час його смертельної хвороби: "Разговор о нелюбви к Москве: даже женские голоса не нравятся (московский контральто)". <br>Можливо, тому московські пейзажі в романі намальовані з деякою іронією, а герої-москвичі - персонажі сатиричні або гумористичні».<br>Булгаков –сатирик висміює жалюгідну суть московських обивателів і уявної еліти, у тому числі літературною.  
 +
 
 +
[[Image:t38mos6.jpeg]]
 +
 
 +
Булгаков – людина яка&nbsp; щиро любить Москву, її вулиці і провулки, занесені снігом або потопаючі в зелені двори, пахучі гасові лавки, дзвін трамваїв і вогні тьмяних ліхтарів.&nbsp; Сюжетні колізії його творів, у тому числі останнього роману, завжди мають точні адреси, будь то Патріарші ставки, будинок на Садовій, де оселилася вся свита Воланда, або театр Вар'єте по сусідству підвальна квартира Майстра в Грошовому провулку або Торгсин на розі Арбата і Смоленського бульвару.  
*'''Завдання на закріплення нової теми:'''
*'''Завдання на закріплення нової теми:'''
-
Розкажіть історію створення та публікації роману «Майстер і Маргарита». Чому оприлюднення цього твору було неможливим за життя автора? Чому письменник розглядав його як свій заповіт?. Які наскрізні у булгаковській творчості теми та мотиви були продовжені у цьому романі?<br>Обґрунтуйте визначення жанру «Майстра і Маргарити» як сатиричного, фантастичного та філософського роману.
+
Розкажіть історію створення та публікації роману «Майстер і Маргарита». Чому оприлюднення цього твору було неможливим за життя автора? Чому письменник розглядав його як свій заповіт?. Які наскрізні у булгаковській творчості теми та мотиви були продовжені у цьому романі?<br>Обґрунтуйте визначення жанру «Майстра і Маргарити» як сатиричного, фантастичного та філософського роману.  
*'''Домашнє завдання:'''
*'''Домашнє завдання:'''
-
Як у романі&nbsp; змальована радянська дійсність 20-30-х років? Аргументуйте свою розповідь тезами з роману.<br>Як проблематика роману пов'язана з тенденціями духовного життя у СРСР 20-30-х років?<br>'''Список використаних джерел:'''<br>Урок на тему : Проблематика твору М. Булгакова «Майстер і Маргарита»., Корчик Н. Д. учителя російської мови та літератури, сш №1, м Запоріжжя.<br>Урок на тему : М.А. Булгаков. вчителя Світової літератури, м. Вінниця, сш №2<br>Зеркалов А. Этика Михаила Булгакова. М., Текст, 2008.<br>Яновская Л. Записки о Михаиле Булгакове. М., Текст, 2007.<br>Булгаков М. А. Великий канцлер: Черновые редакции романа «Мастер и Маргарита» / Публ., вступит. ст. и коммент. В. Лосева. М., 2002.<br><br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br><br>
+
Як у романі&nbsp; змальована радянська дійсність 20-30-х років? Аргументуйте свою розповідь тезами з роману.<br>Як проблематика роману пов'язана з тенденціями духовного життя у СРСР 20-30-х років?<br>'''Список використаних джерел:'''<br>Урок на тему&nbsp;: Проблематика твору М. Булгакова «Майстер і Маргарита»., Корчик Н. Д. учителя російської мови та літератури, сш №1, м Запоріжжя.<br>Урок на тему&nbsp;: М.А. Булгаков. вчителя Світової літератури, м. Вінниця, сш №2<br>Зеркалов А. Этика Михаила Булгакова. М., Текст, 2008.<br>Яновская Л. Записки о Михаиле Булгакове. М., Текст, 2007.<br>Булгаков М. А. Великий канцлер: Черновые редакции романа «Мастер и Маргарита» / Публ., вступит. ст. и коммент. В. Лосева. М., 2002.<br><br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br><br>  
-
 <br><br> Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам]. <br>
+
 <br><br> Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам]. <br>  
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].  
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].  
[[Category:Зарубіжна_література_11_клас]]
[[Category:Зарубіжна_література_11_клас]]

Версия 21:06, 14 декабря 2010

Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки>>Зарубіжна література: Радянська сучасність. Повні уроки

Тема: Радянська сучасність й фантастичні „демоніади” в творі. Сатиричне змалювання Москви 30-х років, галерея радянських обивателів.
Мета: розширити знання учнів про роман М. Булгакова «Майстер і Маргврита».
 - розвиток аналітичного мислення учнів;
  - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до культурної спадщини.
Тип уроку: навчально - виховний
Хід уроку:

T38mos1.jpeg
Роман «Мастер і Маргарита» можна одночасно вважати і фантастичним, і філософським, і любовно-ліричним, і сатиричним. Булгаков дає нам «роман в романі» і обидва вони об'єднані однією ідеєю -- пошуками етичної істини і боротьбою за неї.
У романі  «Майстер і Маргарита» Булгаков змальовує добро і зло - диявола і Христа - у всій їх облиште, маючи на меті викрити зло реальне, породжене новим устроєм і показати можливість існування добра. Для цього письменник і використовує складну структуру побудови твору. «Майстер і Маргарита», - як справедливо відмітив критик Лесскіс, - подвійний роман.

T38mos.jpeg

  • Запам'ятайте:

Всякая власть есть насилие над людьми.
(Из романа «Мастер и Маргарита»)
Роман уразив всіх формою. Вона зачарувала і відвернула. Євангельський сюжет з Ієшуа сплутав всі карти. Якась завіса повисла між нікчемною реальністю, що дає основу для анекдоту, і величним інобуттям, куди веде місячний промінь, що криво упирається в піднебіння.
Це останній твір Булгакова успадковує з інших романів, зокрема, з «Білої гвардії», питання про світло і спокій, тему будинку, зв'язок приватної особи і історії, зв'язок неба і землі і тему творчості. Проблема творчості - одна з наскрізних в «Майстрові і Маргариті». Не дивлячись на важливість інших проблем, спробуємо виділити як одну з важливих саме цю.

T38mos3.jpeg
Роман відкривається епіграфом з «Фауста» Гьоте. Цей епіграф як би натякає на вічний сюжет, він же дає натяк на походження цього сюжету від літератури. Немов відтісняючи тему спокою і дому, історії і долі, головних для «Білої гвардії», в роман «Майстер і Маргарита» вступає тема мистецтва.
Роман “Майстер і Маргарита” приніс Булгакову посмертну світову славу. Автор писав роман як історично і психологічно достовірну книгу про свій час. Все, що пережив Булгаков за своє життя — і щасливого, і важкого, всю душу і весь талант віддав він цьому роману.
У романі панує щаслива свобода фантазії. Сатана править свій бал, Майстер пише свій безсмертний роман. Там прокуратор Іудеї відправляє на страту Ієшуа. А поруч метушаться, заздрять і всіляко пристосовуються сповна реальні громадяни, які населяють Москву 20—30-х років нашого століття. Сміх і печаль, радість і біль змішані там воєдино.

T38mos2.jpeg

  • Що для вас означають наступні слова?

Ведь вы мыслите, как же вы можете быть мертвы. (Азазелло).
(Из романа «Мастер и Маргарита»)
Сама ідея помістити до Москви тридцятих років князя тьми Воланда і його свиту, що втілюють ті сили, які не піддаються жодним законам логіки, була глибоко новаторською. Фантастичний поворот справи дозволить письменникові розвернути перед нами цілу галерею персонажів вельми непримітного вигляду, провівши аналогію з самим життям.

T38mos4.jpeg
Раптова зустріч з нечистою силою вивертає навиворіт видимість всіх цих берліозів, латунських, алоїзів могоричей, никанорів Івановичей. Сеанс чорної магії, який Воланд зі своїми помічниками дає в столичному вар'єте, в буквальному і переносному сенсі “роздягає” деяких громадян із залу.
У відомого науковця, який вивчав творчість Булгакова, Бориса Соколова ми можемо прочитати, що Москва в романі "Майстер і Маргарита" нелюбима:  «"Мастер і Маргарита" - роман сатиричний, філософський, а в ершалаїмських сценах - ще і епічний. В той же час, це роман міський, такий, що став грандіозним пам'ятником Москві, багато будівель і вулиці якої в нашій свідомості зв'язуються тепер з романом "Майстер і Маргарита".  Парадокс полягає в тому, що сам Булгаков так до кінця життя і не зміг полюбити Москву, віддаючи перевагу Києву.

T38mos5.jpeg
Це зафіксовано, зокрема, в щоденнику  сестри Булгакова Надії про зустріч з братом 7 січня 1940 р., вже під час його смертельної хвороби: "Разговор о нелюбви к Москве: даже женские голоса не нравятся (московский контральто)".
Можливо, тому московські пейзажі в романі намальовані з деякою іронією, а герої-москвичі - персонажі сатиричні або гумористичні».
Булгаков –сатирик висміює жалюгідну суть московських обивателів і уявної еліти, у тому числі літературною.

T38mos6.jpeg

Булгаков – людина яка  щиро любить Москву, її вулиці і провулки, занесені снігом або потопаючі в зелені двори, пахучі гасові лавки, дзвін трамваїв і вогні тьмяних ліхтарів.  Сюжетні колізії його творів, у тому числі останнього роману, завжди мають точні адреси, будь то Патріарші ставки, будинок на Садовій, де оселилася вся свита Воланда, або театр Вар'єте по сусідству підвальна квартира Майстра в Грошовому провулку або Торгсин на розі Арбата і Смоленського бульвару.

  • Завдання на закріплення нової теми:

Розкажіть історію створення та публікації роману «Майстер і Маргарита». Чому оприлюднення цього твору було неможливим за життя автора? Чому письменник розглядав його як свій заповіт?. Які наскрізні у булгаковській творчості теми та мотиви були продовжені у цьому романі?
Обґрунтуйте визначення жанру «Майстра і Маргарити» як сатиричного, фантастичного та філософського роману.

  • Домашнє завдання:

Як у романі  змальована радянська дійсність 20-30-х років? Аргументуйте свою розповідь тезами з роману.
Як проблематика роману пов'язана з тенденціями духовного життя у СРСР 20-30-х років?
Список використаних джерел:
Урок на тему : Проблематика твору М. Булгакова «Майстер і Маргарита»., Корчик Н. Д. учителя російської мови та літератури, сш №1, м Запоріжжя.
Урок на тему : М.А. Булгаков. вчителя Світової літератури, м. Вінниця, сш №2
Зеркалов А. Этика Михаила Булгакова. М., Текст, 2008.
Яновская Л. Записки о Михаиле Булгакове. М., Текст, 2007.
Булгаков М. А. Великий канцлер: Черновые редакции романа «Мастер и Маргарита» / Публ., вступит. ст. и коммент. В. Лосева. М., 2002.

Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.



Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.

Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.

Предмети > Зарубіжна література > Зарубіжна література 11 клас