|
|
Строка 1: |
Строка 1: |
- | '''[[Заглавная_страница|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 7 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 7 клас. Повні уроки]]>> Зарубіжна література: Історичний колорит та романтика пригод у творі. Повні уроки.''' | + | '''[[Заглавная страница|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 7 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 7 клас. Повні уроки]]>> Зарубіжна література: Історичний колорит та романтика пригод у творі. Повні уроки.''' |
| | | |
| <br> <metakeywords>Світова література, 7 клас, Історичний колорит, та романтика пригод, у творі.</metakeywords>'''ТЕМА:''' <u>Історичний колорит та романтика пригод у творі.</u><br> | | <br> <metakeywords>Світова література, 7 клас, Історичний колорит, та романтика пригод, у творі.</metakeywords>'''ТЕМА:''' <u>Історичний колорит та романтика пригод у творі.</u><br> |
Строка 24: |
Строка 24: |
| #Особливості творчих методів Вальтера Скотта | | #Особливості творчих методів Вальтера Скотта |
| | | |
- | <br> | + | <br> |
| | | |
- | === Біографія ===
| + | ОСОБЛИВОСТІ ІСТОРИЧНИХ РОМАНІВ СКОТТА<br> Вальтер Скотт – письменник епохи романтизму, представник «старшого покоління» англійських романтиків, випередивший час в своїй творчості. Шотландський баронет шляхом самоосвіти придбав обширні історіко-етнографічні пізнання, збирав фольклор, колекціонував старовинні книги і рукописи, дуже любив свій рідний край. Вальтер Скотт по праву може вважатися творцем нового жанру історичного роману в сучасному його вигляді. Історичний роман Вальтера Скотта поєднував в собі межі різних жанрів: нравоописуючого, психологічного, авантюрного романів.<br> Його історичні романи наповнені достовірними фактами, вони історично адекватні і дихають народним духом – так органічно вплетені в тканину твору народні повір'я, фольклор, народна мудрість.<br> Творчість Вальтера Скотта слід розглядати як перехідне явище в літературі того часу. У його романах реалістичні тенденції беруть гору над романтичними, як художник Вальтер Скотт більше реаліст ніж романтик. Але при цьому він романтизує епоху і народ.<br><br>ІСТОРІЯ АНГЛІЇ В РОМАНІ «АЙВЕНГО»<br> Роман «Айвенго» - один з кращих творів Вальтера Скотта. Цей роман був створений більше 160 років назад, а події, про які в нім розказано, відбувалися в XII столітті. Проте і в наші дні «Айвенго» викликає живий інтерес у читачів багатьох країн світу. Роман написаний з великою художньою майстерністю, але причина його успіху криється не лише в цьому. Він знайомить нас з історією, допомагає зрозуміти особливості життя і вдач людей в далекі від нас часи.<br> «Час дії - царювання Річарда І - не лише багатий героями, імена яких здатні привернути загальну увагу, але відмічений ще глибокою ворожнечею між саксами, що обробляли ту землю, якою нормани володіли по праву, – переможців», - говориться в авторській передмові до роману. Вирішивши змалювати в своєму творі проблему норманського завоювання, конфлікт двох племен, що населяють країну - переможців і переможених, Скотт сам підкреслює, що тут на першому плані художня, а не історична правда, сила художньої уяви, а не логіка фактів.<br> Звернувшись до англійської історії кінця XII століття, Скотт відштовхується, перш за все, від фольклорних джерел і обгрунтувань. Авторська передмова 1830 р. розкриває для читача джерело виникнення роману: він корениться в народній традиції, в анналах багатого англійського фольклору. Герой цього твору не історично існуючий король, а король народної фантазії, що ідеалізується, король, яким хотів би бачити володаря пригноблюваний народ. Король старовинної англійської балади миролюбний і скромний. Його природна життєрадісність, доступність і простота допомагають йому в спілкуванні з народом - він весело полює в лісі Шервудському в години дозвілля, розділяє трапезу випадкового супутника, милостивий і добрий, пам'ятає зроблене йому добро і строго дотримується інтересів підданих. Саме так представлений в «Айвенго» Річард «Чорний Рицар».<br> Змальований смутний період англійської історії - період двовладдя, міжцарства, час, коли «законний» англійський король тужить в австрійському полоні, а його піддані, що бажали його повернення з довготривалого полону, майже втратили надію на це.<br> Скотт вказує на політичний розбрід в країні. Стан анархії і розгубленості, утиск слабкого сильним стало системою. Дрібномаєтні дворяни або Франкліни підпали під іго тиранії могутніх баронів, положення щонайширших мас населення помітно погіршало, до економічних форм пригноблення додалося ще національне пригноблення саксів з боку норманських завойовників.<br> Визначаючи характер побуту, умови життя смутної і перехідної епохи XII століття, Скотт відзначає на самому початку роману, що «англійський народ терпів великі біди».<br> Жорстоке пригноблення народу стимулювало зростання втеч селян і йоменів. Скотт усвідомлює причини зростання і поширення так званих розбійницьких зграй, що стали такими внаслідок чорної несправедливості і неправди англійських законів.<br> Розбійники були переважно йомени і прості селяни саксонського походження, доведені до повного розорення суворістю законів про «збереження лісів і мисливських угідь», а тому і обравши такий відчайдушний і бродячий спосіб життя.<br> Не дивно, що селянин - раб, життя якого безпросвітно важке, зовсім не схильний вважати «розбійників» своїми ворогами. За словами Гурта, він твердо переконався в тому, що «справжні злодії і розбійники зовсім не найгірші люди на світі».<br> Люди англійського народу з ненавистю говорять про принца Джоне, норманських феодалів; ненависть простолюддя Англії до тих, що пригноблюють і тиранам - чужим і своїм - підкреслюється в творі багато разів.<br><br>ТВОРЧІ МЕТОДИ НАПИСАННЯ ІСТОРИЧНОГО РОМАНУ СКОТТА<br> Можна виділити наступні особливості творчого методу Вальтера Скотта як новатора в області історичного романтизму: <br> - композиція історичного роману Скотта відображає розуміння історичного процесу письменником: зазвичай долі його героїв тісно пов'язані з тією крупною історичною подією (з революцією, заколотом, бунтом), зображення якої займає центральне місце в творі;<br> - зображення історичних подій крізь сприйняття приватного вигаданого персонажа, ведучого любовну інтригу роману і тим самим дотримання історичної точності разом із збереженням обов'язкової романної інтриги;<br> - зміна співвідношення відданості та вигадки, створення історичного фону вигаданими персонажами, які є надзвичайно типовими для змальовуваної епохи і країни і в цьому плані історичні;<br> - новаторство художньої мови (Скотт відмовляється від надмірної архаїзації мови, а використовує мову його епохи);<br> - одним з найважливіших нововведень роману Скотта є роль, яку грає народ, маса. Роман Скотта має демократичні тенденції: ми бачимо, як з усіх боків вривається на його сторінки народ;<br> - розширення кордонів роману (обхват великої кількості типів, станів, класів і подій).<br> Можна повністю погодитися з думкою А. Долініна, що писав, що Вальтер Скотт, безперечно найбільший історичний геній нових часів, належав до тих гнучких розумів, які завжди готові зберегти в собі форми тих предметів, до яких вони наближаються; які здатні воскресити місця, минувші у всіх віках яскравих осліпляючих кольорів, та століття; які, так би мовити, постійно озираються назад, як би прощаючись із знайомими місцями, з близькими друзями і родичами, і під час розлуки силяться востаннє пригадати щонайменші обставини минулих днів, колишні страждання і радощі, і в свіжому спогаді малюють межі і характери знайомих облич, читають їх відчуття і думки, і в душевному захваті вдивляються навіть в їх одяг, їх звички, їх дивацтва. Кожен з нас, хто лише з увагою читав творіння Вальтера Скотта, погодиться, що в його романах більше дійсної історії, ніж в історичних творах більшості письменників-філософів, що змальовували одну з ним епоху.<br> |
| | | |
| ---- | | ---- |
Версия 03:09, 18 февраля 2011
Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 7 клас. Повні уроки>> Зарубіжна література: Історичний колорит та романтика пригод у творі. Повні уроки.
ТЕМА: Історичний колорит та романтика пригод у творі.
Мета уроку
- Ознайомлення з історичним часом Англії, який описується в романі «Айвенго»
- Ознайомлення з особливостями творчого методу написання історичного роману
Задачі уроку
- Ознайомитись з історією Англії XII ст.
- Переглянути творчі особливості роману «Айвенго»
План уроку
- Історичні події в основі роману «Айвенго»
- Особливості творчих методів Вальтера Скотта
ОСОБЛИВОСТІ ІСТОРИЧНИХ РОМАНІВ СКОТТА Вальтер Скотт – письменник епохи романтизму, представник «старшого покоління» англійських романтиків, випередивший час в своїй творчості. Шотландський баронет шляхом самоосвіти придбав обширні історіко-етнографічні пізнання, збирав фольклор, колекціонував старовинні книги і рукописи, дуже любив свій рідний край. Вальтер Скотт по праву може вважатися творцем нового жанру історичного роману в сучасному його вигляді. Історичний роман Вальтера Скотта поєднував в собі межі різних жанрів: нравоописуючого, психологічного, авантюрного романів. Його історичні романи наповнені достовірними фактами, вони історично адекватні і дихають народним духом – так органічно вплетені в тканину твору народні повір'я, фольклор, народна мудрість. Творчість Вальтера Скотта слід розглядати як перехідне явище в літературі того часу. У його романах реалістичні тенденції беруть гору над романтичними, як художник Вальтер Скотт більше реаліст ніж романтик. Але при цьому він романтизує епоху і народ.
ІСТОРІЯ АНГЛІЇ В РОМАНІ «АЙВЕНГО» Роман «Айвенго» - один з кращих творів Вальтера Скотта. Цей роман був створений більше 160 років назад, а події, про які в нім розказано, відбувалися в XII столітті. Проте і в наші дні «Айвенго» викликає живий інтерес у читачів багатьох країн світу. Роман написаний з великою художньою майстерністю, але причина його успіху криється не лише в цьому. Він знайомить нас з історією, допомагає зрозуміти особливості життя і вдач людей в далекі від нас часи. «Час дії - царювання Річарда І - не лише багатий героями, імена яких здатні привернути загальну увагу, але відмічений ще глибокою ворожнечею між саксами, що обробляли ту землю, якою нормани володіли по праву, – переможців», - говориться в авторській передмові до роману. Вирішивши змалювати в своєму творі проблему норманського завоювання, конфлікт двох племен, що населяють країну - переможців і переможених, Скотт сам підкреслює, що тут на першому плані художня, а не історична правда, сила художньої уяви, а не логіка фактів. Звернувшись до англійської історії кінця XII століття, Скотт відштовхується, перш за все, від фольклорних джерел і обгрунтувань. Авторська передмова 1830 р. розкриває для читача джерело виникнення роману: він корениться в народній традиції, в анналах багатого англійського фольклору. Герой цього твору не історично існуючий король, а король народної фантазії, що ідеалізується, король, яким хотів би бачити володаря пригноблюваний народ. Король старовинної англійської балади миролюбний і скромний. Його природна життєрадісність, доступність і простота допомагають йому в спілкуванні з народом - він весело полює в лісі Шервудському в години дозвілля, розділяє трапезу випадкового супутника, милостивий і добрий, пам'ятає зроблене йому добро і строго дотримується інтересів підданих. Саме так представлений в «Айвенго» Річард «Чорний Рицар». Змальований смутний період англійської історії - період двовладдя, міжцарства, час, коли «законний» англійський король тужить в австрійському полоні, а його піддані, що бажали його повернення з довготривалого полону, майже втратили надію на це. Скотт вказує на політичний розбрід в країні. Стан анархії і розгубленості, утиск слабкого сильним стало системою. Дрібномаєтні дворяни або Франкліни підпали під іго тиранії могутніх баронів, положення щонайширших мас населення помітно погіршало, до економічних форм пригноблення додалося ще національне пригноблення саксів з боку норманських завойовників. Визначаючи характер побуту, умови життя смутної і перехідної епохи XII століття, Скотт відзначає на самому початку роману, що «англійський народ терпів великі біди». Жорстоке пригноблення народу стимулювало зростання втеч селян і йоменів. Скотт усвідомлює причини зростання і поширення так званих розбійницьких зграй, що стали такими внаслідок чорної несправедливості і неправди англійських законів. Розбійники були переважно йомени і прості селяни саксонського походження, доведені до повного розорення суворістю законів про «збереження лісів і мисливських угідь», а тому і обравши такий відчайдушний і бродячий спосіб життя. Не дивно, що селянин - раб, життя якого безпросвітно важке, зовсім не схильний вважати «розбійників» своїми ворогами. За словами Гурта, він твердо переконався в тому, що «справжні злодії і розбійники зовсім не найгірші люди на світі». Люди англійського народу з ненавистю говорять про принца Джоне, норманських феодалів; ненависть простолюддя Англії до тих, що пригноблюють і тиранам - чужим і своїм - підкреслюється в творі багато разів.
ТВОРЧІ МЕТОДИ НАПИСАННЯ ІСТОРИЧНОГО РОМАНУ СКОТТА Можна виділити наступні особливості творчого методу Вальтера Скотта як новатора в області історичного романтизму: - композиція історичного роману Скотта відображає розуміння історичного процесу письменником: зазвичай долі його героїв тісно пов'язані з тією крупною історичною подією (з революцією, заколотом, бунтом), зображення якої займає центральне місце в творі; - зображення історичних подій крізь сприйняття приватного вигаданого персонажа, ведучого любовну інтригу роману і тим самим дотримання історичної точності разом із збереженням обов'язкової романної інтриги; - зміна співвідношення відданості та вигадки, створення історичного фону вигаданими персонажами, які є надзвичайно типовими для змальовуваної епохи і країни і в цьому плані історичні; - новаторство художньої мови (Скотт відмовляється від надмірної архаїзації мови, а використовує мову його епохи); - одним з найважливіших нововведень роману Скотта є роль, яку грає народ, маса. Роман Скотта має демократичні тенденції: ми бачимо, як з усіх боків вривається на його сторінки народ; - розширення кордонів роману (обхват великої кількості типів, станів, класів і подій). Можна повністю погодитися з думкою А. Долініна, що писав, що Вальтер Скотт, безперечно найбільший історичний геній нових часів, належав до тих гнучких розумів, які завжди готові зберегти в собі форми тих предметів, до яких вони наближаються; які здатні воскресити місця, минувші у всіх віках яскравих осліпляючих кольорів, та століття; які, так би мовити, постійно озираються назад, як би прощаючись із знайомими місцями, з близькими друзями і родичами, і під час розлуки силяться востаннє пригадати щонайменші обставини минулих днів, колишні страждання і радощі, і в свіжому спогаді малюють межі і характери знайомих облич, читають їх відчуття і думки, і в душевному захваті вдивляються навіть в їх одяг, їх звички, їх дивацтва. Кожен з нас, хто лише з увагою читав творіння Вальтера Скотта, погодиться, що в його романах більше дійсної історії, ніж в історичних творах більшості письменників-філософів, що змальовували одну з ним епоху.
Запитання
- Чому Вальтера Скотта вважають творцем нового жанру історичного роману?
- Яка думка літературних критиків щодо романів Скотта?
- Який період історії Англії охопив роман «Айвенго»?
- Якою людиною розкриває короля автор?
- На чом акцентує увагу в романі Скотт?
- Яке ставлення народу до принца Джона?
- Які творчі особливості написання роману виділяє Скотт?
Список використаних джерел
- Урок на тему: Історичний роман Вальтера Скотта «Айвенго», Санін В.І., учитель української та зарубіжної літератури, сш №2, м.Канів.
- Дайчес Д. /Вальтер Скотт/ Д. Дайчес - М.: Худож. літ., - 2007.
- Михальська Н.Б. / Історія англійської літератури/ Н.Б. Михальська - М.: Наука, 2006
- Бельський А.А. /Вальтер Скотт // Коротка літературна енциклопедія: В 8 т. / А.А. Бельський - Т.6. - М.: Рад. Енциклопедія, 2006.
Відредаговано і надіслано Запорожець Н.В.
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.
Предмети > Зарубіжна література > Зарубіжна література 7 клас
|