'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки]]>>Зарубіжна література:Матінка Кураж та її діти.Повні уроки'''<met akeywords>Тема:Матінка Кураж та її діти.Повні уроки,Зарубіжна література 11 клас</metakeywords>
+
'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки]]>>Зарубіжна література:Матінка Кураж та її діти.Повні уроки'''<met akeywords>Тема:Матінка Кураж та її діти.Повні уроки,Зарубіжна література 11 клас</metakeywords> '''Тема: Матінка Кураж та її діти”-драма-пересторогоа напередодні Другої свтової війни. Історико-літературні джерела та сучасний політичний підтекст твору, його антивоєнний пафос і алегоричний сенс.'''
-
'''Тема: Матінка Кураж та її діти”-драма-пересторогоа напередодні Другої свтової війни. Історико-літературні джерела та сучасний політичний підтекст твору, його антивоєнний пафос і алегоричний сенс.'''
+
=== Мета: ===
=== Мета: ===
Строка 18:
Строка 17:
Відомо, що театр драматичний, епічність - властивість прози. Виступаючи проти зовнішнього драматизму, Брехт виступав і проти інших традиційних ознак драми і театру: <br>1) проти «вживання» актора в образ, при якому він не ототожнює себе з персонажем; <br> 2) проти самозабутньої віри глядача в «взаправдашність що відбувається на сцені; <br>3) проти «четвертої стіни», коли актори грають так, ніби немає глядацького залу; <br>4) проти сліз розчулення, захвату, співчуття. Цим система Брехта протилежна до системи Станіславського.<br>Найважливіше слово - сенс. Глядач повинен задуматися над змальовуваним, спробувати осмислити його, зробити виводи для себе, для суспільства. У цьому за допомогою відповідних «прийомів відчуження» йому повинен допомогти театр. Побачити відчужено - означає побачити з боку, побачити тверезим, уважним, прискіпливим поглядом. І не лише побачити і зрозуміти. Театр повинен спонукати до дії. У епілогу до п'єси «Добра людина з Сезуана» автор звертається до публіки із закликом:<br>Так помогите нам!<br>Беду поправьте.<br>И мысль и разум свой сюда направьте<br>Попробуйте для доброго найти<br>К хорошему - хорошие пути!<br>Не думайте, що Брехт займався примітивною агітацією. Ні, він шукав театральні засоби вливу на глядачів.<br>В его театра много света, пения, музыки.<br>В его театре зритель должен думать!
Відомо, що театр драматичний, епічність - властивість прози. Виступаючи проти зовнішнього драматизму, Брехт виступав і проти інших традиційних ознак драми і театру: <br>1) проти «вживання» актора в образ, при якому він не ототожнює себе з персонажем; <br> 2) проти самозабутньої віри глядача в «взаправдашність що відбувається на сцені; <br>3) проти «четвертої стіни», коли актори грають так, ніби немає глядацького залу; <br>4) проти сліз розчулення, захвату, співчуття. Цим система Брехта протилежна до системи Станіславського.<br>Найважливіше слово - сенс. Глядач повинен задуматися над змальовуваним, спробувати осмислити його, зробити виводи для себе, для суспільства. У цьому за допомогою відповідних «прийомів відчуження» йому повинен допомогти театр. Побачити відчужено - означає побачити з боку, побачити тверезим, уважним, прискіпливим поглядом. І не лише побачити і зрозуміти. Театр повинен спонукати до дії. У епілогу до п'єси «Добра людина з Сезуана» автор звертається до публіки із закликом:<br>Так помогите нам!<br>Беду поправьте.<br>И мысль и разум свой сюда направьте<br>Попробуйте для доброго найти<br>К хорошему - хорошие пути!<br>Не думайте, що Брехт займався примітивною агітацією. Ні, він шукав театральні засоби вливу на глядачів.<br>В его театра много света, пения, музыки.<br>В его театре зритель должен думать!
-
[[Image:T42k2.jpeg]]<br>Вчитель: Почнемо знайомство з п'єсою <br>http://www.youtube.com/watch?v=YqDAS0Uo-NI<br> Отже, перед нами героїня п'єси Брехта матуся Кураж. <br>Вчитель: Які історія створення і короткий вміст п'єси? Повідомлення: У основу сюжету покладена повість німецького письменника 17 століть Ганса Гріммельсгаузена, в якій розповідається про долю «побордяжки Кураж». Звідси і підзаголовок «Хроніка часів тридцятирічної війни» (ця війна продовжувалася з 1618 по 1648 р. і захопила ряд європейських країн)<br>http://www.youtube.com/watch?v=-lfnMoJxwRk
+
[[Image:T42k2.jpeg]]<br>Вчитель: Почнемо знайомство з п'єсою
+
{{#ev:youtube|YqDAS0Uo-NI}}
+
Отже, перед нами героїня п'єси Брехта матуся Кураж. <br>Вчитель: Які історія створення і короткий вміст п'єси? Повідомлення: У основу сюжету покладена повість німецького письменника 17 століть Ганса Гріммельсгаузена, в якій розповідається про долю «побордяжки Кураж». Звідси і підзаголовок «Хроніка часів тридцятирічної війни» (ця війна продовжувалася з 1618 по 1648 р. і захопила ряд європейських країн)
+
{{#ev:youtube|FF10mTUlV6s}}
=== Історія написання п'єси ===
=== Історія написання п'єси ===
-
[[Image:T42k3.jpeg]]<br>П'єса написана восени 1939 років в нейтральній Швеції. Брехт звернувся до епохи 30-річної війни, бачивши в ній прообраз соціальної катастрофи, до якої наближалася і спричиняла за собою Європу Германію 20 століть. В центрі п'єси - образ матусі Кураж, маркитанки, яка, упрігшись в свій фургон, колесить по країнах Європи. Рік за роком, десятиліття тягнеться вона по п'ятах війни, торгуючи всім і зі всіма: з протестантами і католиками, поляками і шведами. Кухоль пива а невелика компанія і жодних вищих прагнень - Вт суть філософії Кураж. Вона зненавиділа світ і полюбила війну, прибуток, що приносить нею. Вони зрослися один з одним, Війна і Кураж, жодні жертви не протверезили стару маркитанку. На початку п'єси вона тягне свій фургон разом з дітьми: войовничим Ейліфом, чесним Швейцеркасом, доброю Катрін. Але вони стали жертвами війни. В кінці п'єси, виснажена, самотня, безсила Кураж тягне свій фургон. Аби не відстати .... Аби не відстати .... <br>http://www.youtube.com/watch?v=FF10mTUlV6s<br>П'єса складається з 12 сцен.
+
[[Image:T42k3.jpeg]]<br>П'єса написана восени 1939 років в нейтральній Швеції. Брехт звернувся до епохи 30-річної війни, бачивши в ній прообраз соціальної катастрофи, до якої наближалася і спричиняла за собою Європу Германію 20 століть. В центрі п'єси - образ матусі Кураж, маркитанки, яка, упрігшись в свій фургон, колесить по країнах Європи. Рік за роком, десятиліття тягнеться вона по п'ятах війни, торгуючи всім і зі всіма: з протестантами і католиками, поляками і шведами. Кухоль пива а невелика компанія і жодних вищих прагнень - Вт суть філософії Кураж. Вона зненавиділа світ і полюбила війну, прибуток, що приносить нею. Вони зрослися один з одним, Війна і Кураж, жодні жертви не протверезили стару маркитанку. На початку п'єси вона тягне свій фургон разом з дітьми: войовничим Ейліфом, чесним Швейцеркасом, доброю Катрін. Але вони стали жертвами війни. В кінці п'єси, виснажена, самотня, безсила Кураж тягне свій фургон. Аби не відстати .... Аби не відстати .... {{#ev:youtube|-lfnMoJxwRk}}
+
<br>П'єса складається з 12 сцен.
=== Характеристика образів ===
=== Характеристика образів ===
Версия 07:14, 10 июня 2011
Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки>>Зарубіжна література:Матінка Кураж та її діти.Повні уроки<met akeywords>Тема:Матінка Кураж та її діти.Повні уроки,Зарубіжна література 11 клас</metakeywords> Тема: Матінка Кураж та її діти”-драма-пересторогоа напередодні Другої свтової війни. Історико-літературні джерела та сучасний політичний підтекст твору, його антивоєнний пафос і алегоричний сенс.
Дати уявлення про «епічний театр» Б.Брехта, про особливість гри акторів, про зонгах. Розвиток розумових операцій і синтезу при роботі над художнім твором (п'єсою Б. Брехта). - розвиток аналітичного мислення учнів; - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до культурної спадщини.
Тип уроку:
навчально – виховний
Хід уроку
1929 рік. Вибухнула світова економічна криза, що потрясла всю капіталістичну систему. Посилюється робочий рух, організовуються «голодні походи» безробітних, зростає класова солідарність трудящих. Що захищала свої привілеї буржуазія у ряді країн робить ставку на відкриту фашистську диктатуру, на політику агресії і війни. Фашистські режими встановлюються в Італії, Німеччині, Іспанії. У 1939 році спалахує друга світова війна. Все прогресивне людство об'єдналося в боротьбі проти фашизму. «З ким ви, майстри культури», - звернувся М. Горький до письменників, до людей мистецтва. Звинувачувальний вирок фашизму був ухвалений на антифашистських конгресах Парижі (1939 р.), в Іспанії (1937 р.) Вчитель: Прагнення попередити людей про небезпеку, відчуття відповідальності за долі світу ми відчуваємо і в творчості відомого іспанського художника Пабло Пікассо. Берхольд Брехт (1898-1956) увійшов до історії німецької літератури як поет і прозаїк, полеміст і теоретик мистецтва. Але своєю світовою славою зобов'язаний театру. Естетичні погляди Брехта формувалися під потужною дією подій його епохи. У роки світової війни він зайняв антивоєнну і бунтарську позицію, яка зближувала його з імпресіоністами і відбилася в ранніх п'єсах. У 20-і роки він виробляє власного театрального естета. У 30-40-і роки - п'єси «Страх і убогість в Третій імперії» У роки світової війни Брехт знаходився в еміграції в Америці. Лише після війни, оселившись в Берліні, він зміг втілити драматургічні принципи «епічного театру» В поєднанні епічний театр міститься протиріччя.
Відомо, що театр драматичний, епічність - властивість прози. Виступаючи проти зовнішнього драматизму, Брехт виступав і проти інших традиційних ознак драми і театру: 1) проти «вживання» актора в образ, при якому він не ототожнює себе з персонажем; 2) проти самозабутньої віри глядача в «взаправдашність що відбувається на сцені; 3) проти «четвертої стіни», коли актори грають так, ніби немає глядацького залу; 4) проти сліз розчулення, захвату, співчуття. Цим система Брехта протилежна до системи Станіславського. Найважливіше слово - сенс. Глядач повинен задуматися над змальовуваним, спробувати осмислити його, зробити виводи для себе, для суспільства. У цьому за допомогою відповідних «прийомів відчуження» йому повинен допомогти театр. Побачити відчужено - означає побачити з боку, побачити тверезим, уважним, прискіпливим поглядом. І не лише побачити і зрозуміти. Театр повинен спонукати до дії. У епілогу до п'єси «Добра людина з Сезуана» автор звертається до публіки із закликом: Так помогите нам! Беду поправьте. И мысль и разум свой сюда направьте Попробуйте для доброго найти К хорошему - хорошие пути! Не думайте, що Брехт займався примітивною агітацією. Ні, він шукав театральні засоби вливу на глядачів. В его театра много света, пения, музыки. В его театре зритель должен думать!
Вчитель: Почнемо знайомство з п'єсою
Отже, перед нами героїня п'єси Брехта матуся Кураж. Вчитель: Які історія створення і короткий вміст п'єси? Повідомлення: У основу сюжету покладена повість німецького письменника 17 століть Ганса Гріммельсгаузена, в якій розповідається про долю «побордяжки Кураж». Звідси і підзаголовок «Хроніка часів тридцятирічної війни» (ця війна продовжувалася з 1618 по 1648 р. і захопила ряд європейських країн)
Історія написання п'єси
П'єса написана восени 1939 років в нейтральній Швеції. Брехт звернувся до епохи 30-річної війни, бачивши в ній прообраз соціальної катастрофи, до якої наближалася і спричиняла за собою Європу Германію 20 століть. В центрі п'єси - образ матусі Кураж, маркитанки, яка, упрігшись в свій фургон, колесить по країнах Європи. Рік за роком, десятиліття тягнеться вона по п'ятах війни, торгуючи всім і зі всіма: з протестантами і католиками, поляками і шведами. Кухоль пива а невелика компанія і жодних вищих прагнень - Вт суть філософії Кураж. Вона зненавиділа світ і полюбила війну, прибуток, що приносить нею. Вони зрослися один з одним, Війна і Кураж, жодні жертви не протверезили стару маркитанку. На початку п'єси вона тягне свій фургон разом з дітьми: войовничим Ейліфом, чесним Швейцеркасом, доброю Катрін. Але вони стали жертвами війни. В кінці п'єси, виснажена, самотня, безсила Кураж тягне свій фургон. Аби не відстати .... Аби не відстати ....
П'єса складається з 12 сцен.
Характеристика образів
Образ матусі Кураж. За словами Брехта, «торговка - мать- сама по собі велике протиріччя». Чи згодні ви з цим твердженням? Ми бачимо це впродовж всієї п'єси. Поки вона торгує з фельдфебелем, вербувальник відводить Ейліфа (сцена 1). Турбота про фургон, самокорисливий розрахунок приводять до загибелі Швейцеркаса. Тривога за долю дочки не заважає їй відправити Катрін до ризикованої експедиції. Кураж - «маленька людина» на війні, вона теж страждає від знегод військових, саме вона після того, як дочці «особу знівечили» вигукує: «будь проклята, ця війна!». Часто за її спиною стоїть іронічний і прозорливий автор.
Питання на закріплення нової теми:
У чому заслуга хороших письменників у важкі для Батьківщини роки? (зверніться до епіграфа). Чому не старіє ця п'єса? Список використаних джерел: Урок на тему: «А войне все нет конца...» Пименовой Верой Леонидовны, Учителем русского языка и литературы Чкаловской средней школы Асекеевского района. 1. Зарубежная литература (Пособие по факультативному курсу для учащихся 8-10 классов) М., Просвещение, 1984 г. 2. История зарубежной литературы 20 века 1917-1945 под редакцией профессора Богословского В.Н. и Гражданской З.Т., М., Просвещение, 1990 г. 3. Зарубежная литература (Хрестоматия 8-10. II часть) М., Просвещение, 1987 г 4. М.И. Бент. Бертхольд Брехт «Мамаша Кураж и ее дети» ж/л «Литература в школе» 1984 №2.
Над уроком працювали: Пименова В. Л. Пилипенко В.В Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, а и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.