KNOWLEDGE HYPERMARKET


Протиставлення образів пасербиці. Повні уроки
 
(1 промежуточная версия не показана)
Строка 3: Строка 3:
'''Тема: '''Протиставлення образів пасербиці — з одного боку, та мачухи і її рідної доньки - - з другого, як втілення конфлікту добра і зла. Казкові мотиви у п'єсі.<br>'''Мета:''' розширити знання учнів про образи п'єси Дванадцять місяців.<br>&nbsp;- розвиток аналітичного мислення учнів;<br>&nbsp;- виховання інтересу до творчості письменника, пошани до культурної спадщини.<br>Тип уроку: навчально - виховний<br>'''Хід уроку:'''  
'''Тема: '''Протиставлення образів пасербиці — з одного боку, та мачухи і її рідної доньки - - з другого, як втілення конфлікту добра і зла. Казкові мотиви у п'єсі.<br>'''Мета:''' розширити знання учнів про образи п'єси Дванадцять місяців.<br>&nbsp;- розвиток аналітичного мислення учнів;<br>&nbsp;- виховання інтересу до творчості письменника, пошани до культурної спадщини.<br>Тип уроку: навчально - виховний<br>'''Хід уроку:'''  
-
[[Image:T27m.jpeg]]<br>Самуїл Маршак – російський письменник. Літературний талант в нього виявився з дитинства – він придумував віршикик і записував їх в свій зошит. Його талант зростав на зустрічах з людьми, які підтримали хлопчика: і батьки, і вчителі, а з часом і відомий співець Федір Шаляпін, літератор Володимир Стасов приклали сили, щоб талант хлопчика не розпилявся.  
+
[[Image:T27m.jpeg]]<br>[[Самуїл_Маршак_(1887-1964)._Повні_уроки|'''Самуїл Маршак''']] – російський письменник. Літературний талант в нього виявився з дитинства – він придумував віршикик і записував їх в свій зошит. Його талант зростав на зустрічах з людьми, які підтримали хлопчика: і батьки, і вчителі, а з часом і відомий співець Федір Шаляпін, літератор Володимир Стасов приклали сили, щоб талант хлопчика не розпилявся.  
-
{{#ev:youtube|LFg6zKQTncY}} <br>Вірші Маршака для дітей, його пісні, загадки, казки і приказки, п'єси для дитячого театру з часом склали збірку "Казки, пісні, загадки", що неодноразово перевидавалися і переведені&nbsp; багатьма мовами.  
+
{{#ev:youtube|LFg6zKQTncY}} <br>Вірші Маршака для дітей, його пісні, загадки, казки і приказки, п'єси для дитячого театру з часом склали збірку "Казки, пісні, [[Скоромовка._«Дрізд_і_голуб»._Прислів%27я._Загадки._Підсумок_за_темою|'''загадки''']]", що неодноразово перевидавалися і переведені&nbsp; багатьма мовами.  
[[Image:T27m1.jpeg]]<br>Маршак поїхав вчитися до Петербургу, а завершував освіту в Англії. Повернувшись з-за кордону, Самуїл Маршак активно береться за створення дитячих будинків, саме йому належить ідея створення і дитячих театрів, для яких він і пише свої казки-п'єси. Одна з них – «Дванадцять місяців».<br>У більшості казок С.Маршака&nbsp; розкривається тема боротьби добра і зла. Але кожен автор розкриває цю тему з нової точки зору.  
[[Image:T27m1.jpeg]]<br>Маршак поїхав вчитися до Петербургу, а завершував освіту в Англії. Повернувшись з-за кордону, Самуїл Маршак активно береться за створення дитячих будинків, саме йому належить ідея створення і дитячих театрів, для яких він і пише свої казки-п'єси. Одна з них – «Дванадцять місяців».<br>У більшості казок С.Маршака&nbsp; розкривається тема боротьби добра і зла. Але кожен автор розкриває цю тему з нової точки зору.  
Строка 23: Строка 23:
*'''Дуже цікаве''' те, що самодурство принцеси формувалося під впливом саме таки покірливості. Покірливість людини слабко, боязливо, невпевнено, хитро, дурнувато породжує велике зло. У цьому нас запевняє автор, змальовує образи мачухи і її дочки, гофмейстера і інших царедворців. Так би мовити, на раздорожжі змальований вчитель, який весь час бореться зі своєю боязливою покірливістю.
*'''Дуже цікаве''' те, що самодурство принцеси формувалося під впливом саме таки покірливості. Покірливість людини слабко, боязливо, невпевнено, хитро, дурнувато породжує велике зло. У цьому нас запевняє автор, змальовує образи мачухи і її дочки, гофмейстера і інших царедворців. Так би мовити, на раздорожжі змальований вчитель, який весь час бореться зі своєю боязливою покірливістю.
-
Здатністю протистояти злу і насильству наділені лише люди, упевнений автор. І якщо істота, яка зовні нагадує людину, стає підлабузником, воно перетворюється на тварин. Ця ідея розкривається в казці у момент перетворення мачухи і її дочки в собак.<br>А особливо відповідь Січня принцесі на її прохання перетворити її собачок, які ходять на задніх лапках, в людей: «Ні, якщо вони на задніх лапках ходять, то їх в людей вже не перетворити. Були собаками – собаками і залишаться.»  
+
Здатністю протистояти злу і насильству наділені лише люди, упевнений автор. І якщо істота, яка зовні нагадує людину, стає підлабузником, воно перетворюється на [[Тема_9._У_царстві_тварин.|'''тварин''']]. Ця ідея розкривається в казці у момент перетворення мачухи і її дочки в собак.<br>А особливо відповідь Січня принцесі на її прохання перетворити її собачок, які ходять на задніх лапках, в людей: «Ні, якщо вони на задніх лапках ходять, то їх в людей вже не перетворити. Були собаками – собаками і залишаться.»  
[[Image:T27m5.jpeg]]<br>С. Маршак запевняє нас в тому, що покірливість не завжди несе в собі мир. Часто вона служить причиною дуже негативних наслідків, як наприклад, самодурство у людини, відносно якої проявляли покірливість. У той самий час протилежна риса вдачі – упертість – стає позитивним лише у тому випадку, коли вона належить людині з добрим і вірним серцем.<br>П’єса «Дванадцять місяців» вперше&nbsp; була видана&nbsp; підзаголовком "Слов'янська казка", п’єса в 4-х діях. Друкувалася також з підзаголовком "П'єса-казка" і "Драматична казка".<br>Автор часто говорить про те значення, яке він додає праці в своїй п'єсі:&nbsp; "Я старався уникнути в своїй казці нав'язливої моралі. Але мені хотілося, щоб казка розповіла про те, що лише простодушним і чесним людям відкривається природа, бо осягнути її таємниці може лише той, хто стикається з працею" (стаття "Казка на сцені").  
[[Image:T27m5.jpeg]]<br>С. Маршак запевняє нас в тому, що покірливість не завжди несе в собі мир. Часто вона служить причиною дуже негативних наслідків, як наприклад, самодурство у людини, відносно якої проявляли покірливість. У той самий час протилежна риса вдачі – упертість – стає позитивним лише у тому випадку, коли вона належить людині з добрим і вірним серцем.<br>П’єса «Дванадцять місяців» вперше&nbsp; була видана&nbsp; підзаголовком "Слов'янська казка", п’єса в 4-х діях. Друкувалася також з підзаголовком "П'єса-казка" і "Драматична казка".<br>Автор часто говорить про те значення, яке він додає праці в своїй п'єсі:&nbsp; "Я старався уникнути в своїй казці нав'язливої моралі. Але мені хотілося, щоб казка розповіла про те, що лише простодушним і чесним людям відкривається природа, бо осягнути її таємниці може лише той, хто стикається з працею" (стаття "Казка на сцені").  
Строка 29: Строка 29:
[[Image:T27m6.jpeg]]<br>Коли я писав казку "12 місяців" в прозі, ще не знав казки Немцової, а лише до того чув чеську або богемську легенду про дванадцять місяців в усному переказі. Лише згодом мені стало відомо про існування казки Немцової. Ще далі відійшов я від богемської (або чеською) легенди в п'єсі "Дванадцять місяців".<br> {{#ev:youtube|TXrwRzu4jzI}}  
[[Image:T27m6.jpeg]]<br>Коли я писав казку "12 місяців" в прозі, ще не знав казки Немцової, а лише до того чув чеську або богемську легенду про дванадцять місяців в усному переказі. Лише згодом мені стало відомо про існування казки Немцової. Ще далі відійшов я від богемської (або чеською) легенди в п'єсі "Дванадцять місяців".<br> {{#ev:youtube|TXrwRzu4jzI}}  
-
Написавши п'єсу з самого початку 40-х років, Маршак не переставав знову і знову повертатися до роботи над нею. Готуючи п'єсу до нового видання у видавництві "Дитяча література", Маршак зробив значну правку, написавши&nbsp; на&nbsp; екземплярі книги "Казки для читання і вистави".<br>Вперше поставлена в Московському театрі Юного глядача 1947 року. У 1948 році поставлена в МХАТ.  
+
Написавши п'єсу з самого початку 40-х років, Маршак не переставав знову і знову повертатися до роботи над нею. Готуючи п'єсу до нового видання у видавництві "Дитяча [[Зарубіжна_література_5_клас._Повні_уроки|'''література''']]", Маршак зробив значну правку, написавши&nbsp; на&nbsp; екземплярі книги "Казки для читання і вистави".<br>Вперше поставлена в Московському театрі Юного глядача 1947 року. У 1948 році поставлена в МХАТ.  
*'''Запитання на закріплення нової теми:'''
*'''Запитання на закріплення нової теми:'''

Текущая версия на 07:16, 15 августа 2012

Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 5 клас. Повні уроки>>Зарубіжна література: Протиставлення образів пасербиці. Повні уроки

Тема: Протиставлення образів пасербиці — з одного боку, та мачухи і її рідної доньки - - з другого, як втілення конфлікту добра і зла. Казкові мотиви у п'єсі.
Мета: розширити знання учнів про образи п'єси Дванадцять місяців.
 - розвиток аналітичного мислення учнів;
 - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до культурної спадщини.
Тип уроку: навчально - виховний
Хід уроку:

T27m.jpeg
Самуїл Маршак – російський письменник. Літературний талант в нього виявився з дитинства – він придумував віршикик і записував їх в свій зошит. Його талант зростав на зустрічах з людьми, які підтримали хлопчика: і батьки, і вчителі, а з часом і відомий співець Федір Шаляпін, літератор Володимир Стасов приклали сили, щоб талант хлопчика не розпилявся.



Вірші Маршака для дітей, його пісні, загадки, казки і приказки, п'єси для дитячого театру з часом склали збірку "Казки, пісні, загадки", що неодноразово перевидавалися і переведені  багатьма мовами.

T27m1.jpeg
Маршак поїхав вчитися до Петербургу, а завершував освіту в Англії. Повернувшись з-за кордону, Самуїл Маршак активно береться за створення дитячих будинків, саме йому належить ідея створення і дитячих театрів, для яких він і пише свої казки-п'єси. Одна з них – «Дванадцять місяців».
У більшості казок С.Маршака  розкривається тема боротьби добра і зла. Але кожен автор розкриває цю тему з нової точки зору.

T27m2.jpeg

Самуїл Маршак в своїй казці «Дванадцять місяців» ставить на передній план дуже важкі і в той же час цікаві запитання: чи є покірливість складової доброти?
Чи може тверда і непохитна людина бути доброю?
Чи може покірлива людина збільшувати зло в світі?
Кожен образ казки втілює відповідь на ці запитання. Образ падчерки складний і сповнений протиріч.

T27m3.jpeg
З першу, перед нами виникає ніби  найпокірнійша людина в світі, і з часом ми розуміємо, що це не так, що її слухняність мачусі був обумовлений не безглуздою покірливістю, а по-перше, справжньою добротою (і це можна довести її хвилюванням про мачуху і сестру, коли їх перетворили на собак), а по-друге, звичайною безвихідністю.


Упертість падчерки у всій повноті показано в сцені з Принцесою, коли остання просила розповісти її про те, де вона дістала проліски....

T27m4.jpeg
Небезпечне інше об'єднання рис вдачі в людині: злість, дурість і упертість. В цьому випадку упертість дійсно може додати гіркоту в і без того не солодку душу. І це ми бачимо на прикладі принцеси, яка теж, звичайно, не була покірною, але, на відміну від падчерки, це приносило не добро, а зло.

  • Дуже цікаве те, що самодурство принцеси формувалося під впливом саме таки покірливості. Покірливість людини слабко, боязливо, невпевнено, хитро, дурнувато породжує велике зло. У цьому нас запевняє автор, змальовує образи мачухи і її дочки, гофмейстера і інших царедворців. Так би мовити, на раздорожжі змальований вчитель, який весь час бореться зі своєю боязливою покірливістю.

Здатністю протистояти злу і насильству наділені лише люди, упевнений автор. І якщо істота, яка зовні нагадує людину, стає підлабузником, воно перетворюється на тварин. Ця ідея розкривається в казці у момент перетворення мачухи і її дочки в собак.
А особливо відповідь Січня принцесі на її прохання перетворити її собачок, які ходять на задніх лапках, в людей: «Ні, якщо вони на задніх лапках ходять, то їх в людей вже не перетворити. Були собаками – собаками і залишаться.»

T27m5.jpeg
С. Маршак запевняє нас в тому, що покірливість не завжди несе в собі мир. Часто вона служить причиною дуже негативних наслідків, як наприклад, самодурство у людини, відносно якої проявляли покірливість. У той самий час протилежна риса вдачі – упертість – стає позитивним лише у тому випадку, коли вона належить людині з добрим і вірним серцем.
П’єса «Дванадцять місяців» вперше  була видана  підзаголовком "Слов'янська казка", п’єса в 4-х діях. Друкувалася також з підзаголовком "П'єса-казка" і "Драматична казка".
Автор часто говорить про те значення, яке він додає праці в своїй п'єсі:  "Я старався уникнути в своїй казці нав'язливої моралі. Але мені хотілося, щоб казка розповіла про те, що лише простодушним і чесним людям відкривається природа, бо осягнути її таємниці може лише той, хто стикається з працею" (стаття "Казка на сцені").

T27m6.jpeg
Коли я писав казку "12 місяців" в прозі, ще не знав казки Немцової, а лише до того чув чеську або богемську легенду про дванадцять місяців в усному переказі. Лише згодом мені стало відомо про існування казки Немцової. Ще далі відійшов я від богемської (або чеською) легенди в п'єсі "Дванадцять місяців".

Написавши п'єсу з самого початку 40-х років, Маршак не переставав знову і знову повертатися до роботи над нею. Готуючи п'єсу до нового видання у видавництві "Дитяча література", Маршак зробив значну правку, написавши  на  екземплярі книги "Казки для читання і вистави".
Вперше поставлена в Московському театрі Юного глядача 1947 року. У 1948 році поставлена в МХАТ.

  • Запитання на закріплення нової теми:

Яка основна мета закладена письменником в казці «Дванадцять місяців»?
Під яким заголовком , вперше, була видана п’єса «Дванадцять місяців»?
Кали і де відбулась перша постановка п’єси:
Домашнє завадання:
Написати твір на тему: «Образи добра і зла в казці «Дванадцять місяців».
Список використаної літератури:
Урок на тему : С.Я. Маршак «Дванадцять місяців», Вікоренко Н. М., викладача світової літератури Сш. №2 ,м. Херсон.
Урок на тему : Боротьба добра і зла в казці «Дванадцять місяців»., Колісніченко В. Д.,
викладача світової літератури Сш. №2 ,м. Калуш.
Маршак С.Я. Надпись на часах.- М.: Книга, 2009.- 320с.
Маршак Самуил Яковлевич Сказки, песни, загадки. Стихотворения. В начале жизни. Страницы воспоминаний.- М.: Детская литература, 20088.- 768с.
Болгаров Михаил Владимирович Русская и зарубежная литература в кроссвордах и заданиях .6 класс.- Харьков: Изд. группа "Основа", 2009.- 96с.
 Зарубежная повесть.- М.: Прогресс, 2009.- 944с.
Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.


Над уроком працювали

Вікоренко Н. М.

Колісніченко В. Д.

Жоленко Д.Ю.

Пилипенко В.В.



Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов  высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.

Предмети > Зарубіжна література > Зарубіжна література 5 клас