*'''Дуже цікаве''' те, що самодурство принцеси формувалося під впливом саме таки покірливості. Покірливість людини слабко, боязливо, невпевнено, хитро, дурнувато породжує велике зло. У цьому нас запевняє автор, змальовує образи мачухи і її дочки, гофмейстера і інших царедворців. Так би мовити, на раздорожжі змальований вчитель, який весь час бореться зі своєю боязливою покірливістю.
*'''Дуже цікаве''' те, що самодурство принцеси формувалося під впливом саме таки покірливості. Покірливість людини слабко, боязливо, невпевнено, хитро, дурнувато породжує велике зло. У цьому нас запевняє автор, змальовує образи мачухи і її дочки, гофмейстера і інших царедворців. Так би мовити, на раздорожжі змальований вчитель, який весь час бореться зі своєю боязливою покірливістю.
-
Здатністю протистояти злу і насильству наділені лише люди, упевнений автор. І якщо істота, яка зовні нагадує людину, стає підлабузником, воно перетворюється на [[Тема_9._У_царстві_тварин.'''тварин''']]. Ця ідея розкривається в казці у момент перетворення мачухи і її дочки в собак.<br>А особливо відповідь Січня принцесі на її прохання перетворити її собачок, які ходять на задніх лапках, в людей: «Ні, якщо вони на задніх лапках ходять, то їх в людей вже не перетворити. Були собаками – собаками і залишаться.»
+
Здатністю протистояти злу і насильству наділені лише люди, упевнений автор. І якщо істота, яка зовні нагадує людину, стає підлабузником, воно перетворюється на [[Тема_9._У_царстві_тварин.|'''тварин''']]. Ця ідея розкривається в казці у момент перетворення мачухи і її дочки в собак.<br>А особливо відповідь Січня принцесі на її прохання перетворити її собачок, які ходять на задніх лапках, в людей: «Ні, якщо вони на задніх лапках ходять, то їх в людей вже не перетворити. Були собаками – собаками і залишаться.»
[[Image:T27m5.jpeg]]<br>С. Маршак запевняє нас в тому, що покірливість не завжди несе в собі мир. Часто вона служить причиною дуже негативних наслідків, як наприклад, самодурство у людини, відносно якої проявляли покірливість. У той самий час протилежна риса вдачі – упертість – стає позитивним лише у тому випадку, коли вона належить людині з добрим і вірним серцем.<br>П’єса «Дванадцять місяців» вперше була видана підзаголовком "Слов'янська казка", п’єса в 4-х діях. Друкувалася також з підзаголовком "П'єса-казка" і "Драматична казка".<br>Автор часто говорить про те значення, яке він додає праці в своїй п'єсі: "Я старався уникнути в своїй казці нав'язливої моралі. Але мені хотілося, щоб казка розповіла про те, що лише простодушним і чесним людям відкривається природа, бо осягнути її таємниці може лише той, хто стикається з працею" (стаття "Казка на сцені").
[[Image:T27m5.jpeg]]<br>С. Маршак запевняє нас в тому, що покірливість не завжди несе в собі мир. Часто вона служить причиною дуже негативних наслідків, як наприклад, самодурство у людини, відносно якої проявляли покірливість. У той самий час протилежна риса вдачі – упертість – стає позитивним лише у тому випадку, коли вона належить людині з добрим і вірним серцем.<br>П’єса «Дванадцять місяців» вперше була видана підзаголовком "Слов'янська казка", п’єса в 4-х діях. Друкувалася також з підзаголовком "П'єса-казка" і "Драматична казка".<br>Автор часто говорить про те значення, яке він додає праці в своїй п'єсі: "Я старався уникнути в своїй казці нав'язливої моралі. Але мені хотілося, щоб казка розповіла про те, що лише простодушним і чесним людям відкривається природа, бо осягнути її таємниці може лише той, хто стикається з працею" (стаття "Казка на сцені").
Тема: Протиставлення образів пасербиці — з одного боку, та мачухи і її рідної доньки - - з другого, як втілення конфлікту добра і зла. Казкові мотиви у п'єсі. Мета: розширити знання учнів про образи п'єси Дванадцять місяців. - розвиток аналітичного мислення учнів; - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до культурної спадщини. Тип уроку: навчально - виховний Хід уроку:
Самуїл Маршак – російський письменник. Літературний талант в нього виявився з дитинства – він придумував віршикик і записував їх в свій зошит. Його талант зростав на зустрічах з людьми, які підтримали хлопчика: і батьки, і вчителі, а з часом і відомий співець Федір Шаляпін, літератор Володимир Стасов приклали сили, щоб талант хлопчика не розпилявся.
Вірші Маршака для дітей, його пісні, загадки, казки і приказки, п'єси для дитячого театру з часом склали збірку "Казки, пісні, загадки", що неодноразово перевидавалися і переведені багатьма мовами.
Маршак поїхав вчитися до Петербургу, а завершував освіту в Англії. Повернувшись з-за кордону, Самуїл Маршак активно береться за створення дитячих будинків, саме йому належить ідея створення і дитячих театрів, для яких він і пише свої казки-п'єси. Одна з них – «Дванадцять місяців». У більшості казок С.Маршака розкривається тема боротьби добра і зла. Але кожен автор розкриває цю тему з нової точки зору.
Самуїл Маршак в своїй казці «Дванадцять місяців» ставить на передній план дуже важкі і в той же час цікаві запитання: чи є покірливість складової доброти? Чи може тверда і непохитна людина бути доброю? Чи може покірлива людина збільшувати зло в світі? Кожен образ казки втілює відповідь на ці запитання. Образ падчерки складний і сповнений протиріч.
З першу, перед нами виникає ніби найпокірнійша людина в світі, і з часом ми розуміємо, що це не так, що її слухняність мачусі був обумовлений не безглуздою покірливістю, а по-перше, справжньою добротою (і це можна довести її хвилюванням про мачуху і сестру, коли їх перетворили на собак), а по-друге, звичайною безвихідністю.
Упертість падчерки у всій повноті показано в сцені з Принцесою, коли остання просила розповісти її про те, де вона дістала проліски....
Небезпечне інше об'єднання рис вдачі в людині: злість, дурість і упертість. В цьому випадку упертість дійсно може додати гіркоту в і без того не солодку душу. І це ми бачимо на прикладі принцеси, яка теж, звичайно, не була покірною, але, на відміну від падчерки, це приносило не добро, а зло.
Дуже цікаве те, що самодурство принцеси формувалося під впливом саме таки покірливості. Покірливість людини слабко, боязливо, невпевнено, хитро, дурнувато породжує велике зло. У цьому нас запевняє автор, змальовує образи мачухи і її дочки, гофмейстера і інших царедворців. Так би мовити, на раздорожжі змальований вчитель, який весь час бореться зі своєю боязливою покірливістю.
Здатністю протистояти злу і насильству наділені лише люди, упевнений автор. І якщо істота, яка зовні нагадує людину, стає підлабузником, воно перетворюється на тварин. Ця ідея розкривається в казці у момент перетворення мачухи і її дочки в собак. А особливо відповідь Січня принцесі на її прохання перетворити її собачок, які ходять на задніх лапках, в людей: «Ні, якщо вони на задніх лапках ходять, то їх в людей вже не перетворити. Були собаками – собаками і залишаться.»
С. Маршак запевняє нас в тому, що покірливість не завжди несе в собі мир. Часто вона служить причиною дуже негативних наслідків, як наприклад, самодурство у людини, відносно якої проявляли покірливість. У той самий час протилежна риса вдачі – упертість – стає позитивним лише у тому випадку, коли вона належить людині з добрим і вірним серцем. П’єса «Дванадцять місяців» вперше була видана підзаголовком "Слов'янська казка", п’єса в 4-х діях. Друкувалася також з підзаголовком "П'єса-казка" і "Драматична казка". Автор часто говорить про те значення, яке він додає праці в своїй п'єсі: "Я старався уникнути в своїй казці нав'язливої моралі. Але мені хотілося, щоб казка розповіла про те, що лише простодушним і чесним людям відкривається природа, бо осягнути її таємниці може лише той, хто стикається з працею" (стаття "Казка на сцені").
Коли я писав казку "12 місяців" в прозі, ще не знав казки Немцової, а лише до того чув чеську або богемську легенду про дванадцять місяців в усному переказі. Лише згодом мені стало відомо про існування казки Немцової. Ще далі відійшов я від богемської (або чеською) легенди в п'єсі "Дванадцять місяців".
Написавши п'єсу з самого початку 40-х років, Маршак не переставав знову і знову повертатися до роботи над нею. Готуючи п'єсу до нового видання у видавництві "Дитяча література", Маршак зробив значну правку, написавши на екземплярі книги "Казки для читання і вистави". Вперше поставлена в Московському театрі Юного глядача 1947 року. У 1948 році поставлена в МХАТ.
Запитання на закріплення нової теми:
Яка основна мета закладена письменником в казці «Дванадцять місяців»? Під яким заголовком , вперше, була видана п’єса «Дванадцять місяців»? Кали і де відбулась перша постановка п’єси: Домашнє завадання: Написати твір на тему: «Образи добра і зла в казці «Дванадцять місяців». Список використаної літератури: Урок на тему : С.Я. Маршак «Дванадцять місяців», Вікоренко Н. М., викладача світової літератури Сш. №2 ,м. Херсон. Урок на тему : Боротьба добра і зла в казці «Дванадцять місяців»., Колісніченко В. Д., викладача світової літератури Сш. №2 ,м. Калуш. Маршак С.Я. Надпись на часах.- М.: Книга, 2009.- 320с. Маршак Самуил Яковлевич Сказки, песни, загадки. Стихотворения. В начале жизни. Страницы воспоминаний.- М.: Детская литература, 20088.- 768с. Болгаров Михаил Владимирович Русская и зарубежная литература в кроссвордах и заданиях .6 класс.- Харьков: Изд. группа "Основа", 2009.- 96с. Зарубежная повесть.- М.: Прогресс, 2009.- 944с. Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.
Над уроком працювали
Вікоренко Н. М.
Колісніченко В. Д.
Жоленко Д.Ю.
Пилипенко В.В.
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.