'''Тема:''' Світ біблійної давнини в романі Булгакова<br>'''Мета: '''Аналіз євангельських сюжетів і образів у творі. Особливості композиції твору Булгакова – “роман у романі” (роман Майстра про Ієшуа як складова роману Булгакова “Майстер і Маргарита”)<br>'''Тип уроку: '''Урок- дослідження
'''Тема:''' Світ біблійної давнини в романі Булгакова<br>'''Мета: '''Аналіз євангельських сюжетів і образів у творі. Особливості композиції твору Булгакова – “роман у романі” (роман Майстра про Ієшуа як складова роману Булгакова “Майстер і Маргарита”)<br>'''Тип уроку: '''Урок- дослідження
-
[[Image:T38mm1.jpeg]]<br>До біблейських сюжетів, створення образу Христа, зверталися в своїй творчості такі російські художники, як: Ф.М.Достоєвський, Л.Н.Толстой, Л.Н. Андрєєв. Велике місце ця тема займала і в творах письменників радянської доби: А.А.Блока, С.А.Есеніна, В.В.Маяковського, що намагалися зпвставити ідеали революції з християнською мрією про пришестя «царства земного», царства свободи і рівності, де не буде вже ні багатих, ні бідних, ні їх мучителів, ні тих що гноблять. Образ Ісуса Христа «у білому віночку з троянд», загону червоноармійців, що йде попереду, виникає в «Дванадцяти» А.Блока. По-своєму інтерпретується євангельська оповідь про Христа в творі і А.Белого «Христос воскрес», де, так само як і в Булгакова, хоча і не настільки органічно, связуются між собою два стильових шаруючи - біблейський і сучасний, А.Платонова «Христос і ми», В.Князева «Червоне Євангеліє» і інших російських художників.<br>З особливою силою і одкровенням просліджуються релігійні мотиви в найзначніших і воістину епохальному романі XX і XXI століть «Майстер і Маргарита» М.Булгакова.<br>Роман «Мастер і Маргарита» можна одночасно вважати і фантастичним, і філософським, і любовно-ліричним, і сатиричним. Булгаков дає нам «роман в романі» і обидва вони об'єднані однією ідеєю -- пошуками етичної істини і боротьбою за неї. <br>У Новому Заповіті Біблії є чотири Євангеліє, чотири різні варіанти засудження і страти Ісуса Христа.
+
[[Image:T38mm1.jpeg|600px|T38mm1.jpeg]]<br>
+
+
До біблейських сюжетів, створення образу Христа, зверталися в своїй творчості такі російські художники, як: Ф.М.Достоєвський, [[Лев ТОЛСТÓЙ (1828–1910). Повні уроки|'''Л.Н.Толстой''']], Л.Н. Андрєєв. Велике місце ця тема займала і в творах письменників радянської доби: А.А.Блока, С.А.Есеніна, В.В.Маяковського, що намагалися зпвставити ідеали революції з християнською мрією про пришестя «царства земного», царства свободи і рівності, де не буде вже ні багатих, ні бідних, ні їх мучителів, ні тих що гноблять. Образ Ісуса Христа «у білому віночку з троянд», загону червоноармійців, що йде попереду, виникає в «Дванадцяти» А.Блока. По-своєму інтерпретується євангельська оповідь про Христа в творі і А.Белого «Христос воскрес», де, так само як і в Булгакова, хоча і не настільки органічно, связуются між собою два стильових шаруючи - біблейський і сучасний, А.Платонова «Христос і ми», В.Князева «Червоне Євангеліє» і інших російських художників.<br>З особливою силою і одкровенням просліджуються релігійні мотиви в найзначніших і воістину епохальному романі XX і XXI століть «Майстер і Маргарита» М.Булгакова.<br>Роман «Мастер і Маргарита» можна одночасно вважати і фантастичним, і філософським, і любовно-ліричним, і сатиричним. Булгаков дає нам «роман в романі» і обидва вони об'єднані однією ідеєю -- пошуками етичної істини і боротьбою за неї. <br>У Новому Заповіті Біблії є чотири Євангеліє, чотири різні варіанти засудження і страти Ісуса Христа.
{{#ev:youtube|wLt6VSlw_xY&feature}}
{{#ev:youtube|wLt6VSlw_xY&feature}}
-
Булгаков створює п'яту версію, яка здається правдоподібною, тому що історичні деталі представлені вдало. Роман Булгакова «Майстер і Маргарита» зустрів великий читацький інтерес в Росії і за кордоном. Це один з кращих творів російської літератури початку XX століття.<br>Г.Лесскіс в своїй статті « Останній роман Булгакова» пише, що Булгаков створює Євангеліє від Майстра, геніальну творчу втілення земної людини про Ісуса Христа як про особу і робить це в повній відповідності з шостим доказом Канта. У цьому портреті Боголюдини і епохи багато точно знайдених і відібраних історичних деталей.
+
Булгаков створює п'яту версію, яка здається правдоподібною, тому що історичні деталі представлені вдало. Роман Булгакова [[Проблематика_твору_"Майстер_і_Маргарита"._Повні_уроки|'''«Майстер і Маргарита»''']] зустрів великий читацький інтерес в Росії і за кордоном. Це один з кращих творів російської літератури початку XX століття.<br>Г.Лесскіс в своїй статті « Останній роман Булгакова» пише, що Булгаков створює Євангеліє від Майстра, геніальну творчу втілення земної людини про Ісуса Христа як про особу і робить це в повній відповідності з шостим доказом Канта. У цьому портреті Боголюдини і епохи багато точно знайдених і відібраних історичних деталей.
[[Image:T37mm5.jpeg]]
[[Image:T37mm5.jpeg]]
Строка 13:
Строка 15:
Євангеліє переростає в роман, але не вирушає з нього. Добрий Бог допомагає слабкій людині встановити необхідну гармонію між вищою моральністю і особистим щастям і вносить до безладного і тлінного земного життя поняття етичного закону і відплати. Він заперечує архаїчні закони, формальну обрядовість, що принижує людей фарисействує служителів Храму, яких навіть язичник Пілат в одній з редакцій роману назвав «темними нелюдами».<br>
Євангеліє переростає в роман, але не вирушає з нього. Добрий Бог допомагає слабкій людині встановити необхідну гармонію між вищою моральністю і особистим щастям і вносить до безладного і тлінного земного життя поняття етичного закону і відплати. Він заперечує архаїчні закони, формальну обрядовість, що принижує людей фарисействує служителів Храму, яких навіть язичник Пілат в одній з редакцій роману назвав «темними нелюдами».<br>
-
{{#ev:youtube|2BFnGzr-1Dk&feature}}<br>Булгаков представляє свого Ієшуа дуже людяним («злих людей немає на світі»), зовсім не схожим на могутнього, жорстокого і лютого Христа-Люцифера з сикстінськой фрески Мікеланджело «Страшний суд». Адже навіть помилуваного вбивцю Варравана Ієшуа ласкаво називає «добрим бандитом».<br>Впродовж всієї творчості Булгаков писав одну книгу, вважає Н.Звезданов. У роботі «Книга життя» Н.Звезданов стверджує, що творчість М.А. Булгакова увібрало величезну частину культурно-історичної, міфологічної і філософської пам'яті людства. Християнське оповідання розвертається на тлі драматичної сучасності, а фольклорно-демонологіча традиція підкріплюється старовинною масонською легендою про Великого Майстра.
+
{{#ev:youtube|2BFnGzr-1Dk&feature}}<br>[[М Булгаков Життєвий і творчий шлях письменника Булгаков і Київ. Повні уроки|'''Булгаков''']] представляє свого Ієшуа дуже людяним («злих людей немає на світі»), зовсім не схожим на могутнього, жорстокого і лютого Христа-Люцифера з сикстінськой фрески Мікеланджело «Страшний суд». Адже навіть помилуваного вбивцю Варравана Ієшуа ласкаво називає «добрим бандитом».<br>Впродовж всієї творчості Булгаков писав одну книгу, вважає Н.Звезданов. У роботі «Книга життя» Н.Звезданов стверджує, що творчість М.А. Булгакова увібрало величезну частину культурно-історичної, міфологічної і філософської пам'яті людства. Християнське оповідання розвертається на тлі драматичної сучасності, а фольклорно-демонологіча традиція підкріплюється старовинною масонською легендою про Великого Майстра.
-
[[Image:T37mm2.jpeg]]<br>В М.Чудакової в «Життєписі Михайла Булгакова» письменник позбавляється того рожевого флера, яким з ряду причин оповито сьогодні ім'я письменника. Перед нами твереза, жорстка, скурпульознійша робота реставратора, прагнучого до однієї мети: повернути Булгакову його власну біографію, не підміняючи іншої, побачити його у все можливому різноманітті реальних якостей і вчинків. <br>Кожний дослідник творчості письменника пропонує, вільно або мимоволі, свій образ М.Булгакова.<br>У монографії Л.Яновської «Творча дорога Михайла Булгакова» воскресає старовинне уявлення про генія, що «натхненно творить», захищеного від можливих помилок, помилкових кроків. <br>У статті «Сьогодення і майбутнє в антиутопіях М.Булгакова» О.Ніколенко називає письменника явищем надзвичайним в світовій літературі, явищем пророчим, оскільки Булгаков зумів передбачити розвиток суспільства на багато років вперед, грунтуючись на «Одкровенні святого Іонна Богослова». <br>У статтях І.Белзи, наприклад, в «Генеології Майстра і Маргарити, перед нами з'являється «книжник» - схоласт, не стільки що вигадує, скільки що «шифрує», комбінує р ізноманітні знання, почерпнуті із вчених книг.
+
[[Image:T37mm2.jpeg]]<br>
-
[[Image:T37mm42.jpeg]]<br>У романі «Майстер і Маргарита» Булгаков змальовує добро і зло - диявола і Христа - у всій їх облиште, маючи на меті викрити зло реальне, породжене новим устроєм і показати можливість існування добра. Для цього письменник і використовує складну структуру побудови твору. «Майстер і Маргарита», - як справедливо відмітив критик Лесскіс, - подвійний роман. Він складається з романа Майстра про Понтія Пілата
+
В М.Чудакової в «Життєписі Михайла Булгакова» письменник позбавляється того рожевого флера, яким з ряду причин оповито сьогодні ім'я письменника. Перед нами твереза, жорстка, скурпульознійша робота реставратора, прагнучого до однієї мети: повернути Булгакову його власну біографію, не підміняючи іншої, побачити його у все можливому різноманітті реальних якостей і вчинків. <br>Кожний дослідник творчості письменника пропонує, вільно або мимоволі, свій образ М.Булгакова.<br>У монографії Л.Яновської «Творча дорога Михайла Булгакова» воскресає старовинне уявлення про генія, що «натхненно творить», захищеного від можливих помилок, помилкових кроків. <br>У статті «Сьогодення і майбутнє в антиутопіях М.Булгакова» О.Ніколенко називає письменника явищем надзвичайним в світовій літературі, явищем пророчим, оскільки Булгаков зумів передбачити розвиток суспільства на багато років вперед, грунтуючись на «Одкровенні святого Іонна Богослова». <br>У статтях І.Белзи, наприклад, в «Генеології Майстра і Маргарити, перед нами з'являється «книжник» - схоласт, не стільки що вигадує, скільки що «шифрує», комбінує р ізноманітні знання, почерпнуті із вчених [[Урок позакласного читання. Твій друг – книга|'''книг''']].
+
+
[[Image:T37mm42.jpeg]]<br>
+
+
У романі «Майстер і Маргарита» Булгаков змальовує добро і зло - диявола і Христа - у всій їх облиште, маючи на меті викрити зло реальне, породжене новим устроєм і показати можливість існування добра. Для цього письменник і використовує складну структуру побудови твору. «Майстер і Маргарита», - як справедливо відмітив критик Лесскіс, - подвійний роман. Він складається з романа Майстра про Понтія Пілата
[[Image:T36mm7.jpeg]]
[[Image:T36mm7.jpeg]]
Строка 23:
Строка 29:
і романа про долю Майстра, головною дійовою особою першого роману є Ієшуа прообраз якого - біблейський Христос - втілення добра, а другого - Воланд, чиїм прообразом є сатана - втілення зла. Але формально-структурне ділення твору не закриває того, що кожен з цих романів не міг би існувати окремо, оскільки їх зв'язує загальна філософська ідея боротьби із злом, зрозуміла лише при аналізі всієї дійсності. Задана початкових трьох глав у важкій філософській суперечці героїв, яких автор представляє першими на сторінках роману, ця ідея втілюється потім в цікавих колізіях, переплетеннях реального і фантастичного, біблейських і сучасних подіях, що виявляються сповна збалансованими.
і романа про долю Майстра, головною дійовою особою першого роману є Ієшуа прообраз якого - біблейський Христос - втілення добра, а другого - Воланд, чиїм прообразом є сатана - втілення зла. Але формально-структурне ділення твору не закриває того, що кожен з цих романів не міг би існувати окремо, оскільки їх зв'язує загальна філософська ідея боротьби із злом, зрозуміла лише при аналізі всієї дійсності. Задана початкових трьох глав у важкій філософській суперечці героїв, яких автор представляє першими на сторінках роману, ця ідея втілюється потім в цікавих колізіях, переплетеннях реального і фантастичного, біблейських і сучасних подіях, що виявляються сповна збалансованими.
-
Як і фантастичні повісті, що передували роману, «Майстер і Маргарита» - твір, в якому об'єднані реальність і фантастика.<br> Недаремно Булгаков говорив про себе: «Я - містичний письменник»<br>Перш за все, відзначимо, що Булгаков наполегливо прагнув здолати євангельську легенду, але в той же час вплив традиційних євангельських текстів на роман «Майстер і Маргарита» М.Булгакова очевидний.
+
Як і фантастичні повісті, що передували роману, «Майстер і Маргарита» - твір, в якому об'єднані реальність і фантастика.<br> Недаремно Булгаков говорив про себе: «Я - містичний письменник»<br>Перш за все, відзначимо, що Булгаков наполегливо прагнув здолати євангельську легенду, але в той же час вплив традиційних євангельських текстів на роман «Майстер і Маргарита» М.Булгакова очевидний.
-
[[Image:T37mm3.jpeg]]<br>Протистояння добра і зла завжди викликало інтерес у людей. Цю проблему намагалися осмислити багато філософів, діячі церкви, поети і прозаїки. Ось і визначний богослов і публіцист сьогодення, протиякон Російської православної церкви представляє нашій увазі характеристику роману:
+
[[Image:T37mm3.jpeg]]<br>
+
+
Протистояння [[Як розрізняють добро і зло.|'''добра і зла''']] завжди викликало інтерес у людей. Цю проблему намагалися осмислити багато філософів, діячі церкви, поети і прозаїки. Ось і визначний богослов і публіцист сьогодення, протиякон Російської православної церкви представляє нашій увазі характеристику роману:
Особливий інтерес дана проблема викликала в людства в переломні епохи, коли відбувалася ломка старих засад, законів і порядків, а також в роки кривавих воєн, які часто асоціювалися в свідомості людей з картинами армагедону, намальованими в Одкровенні святого Іоана Богослова. Не стало виключенням і ХХ століття, яке продовжило низку численних складних і драматичних явищ в духовних шуканнях суспільства. <br>
Особливий інтерес дана проблема викликала в людства в переломні епохи, коли відбувалася ломка старих засад, законів і порядків, а також в роки кривавих воєн, які часто асоціювалися в свідомості людей з картинами армагедону, намальованими в Одкровенні святого Іоана Богослова. Не стало виключенням і ХХ століття, яке продовжило низку численних складних і драматичних явищ в духовних шуканнях суспільства. <br>
-
<br>''Список використаних джерел:''<br>
+
<br>'''''Список використаних джерел:'''''<br>
-
Конспект урока литературы по теме: " Мастер на все времена. (Судьба М. Булгакова. Раннее творчество)" Учитель: Дубовец Н.И. <br> Урок на тему : "Творчість М.Булгакова" Аннабердієва Л.Б.-учитель літератури вищої категорії Маріупольської гімназії №2 <br><br> Урок на тему : Михайло Булгаков (1891-1940) Життєвий і творчий шлях. М.Булгаков і Україна. Чухно З.І., старший учитель загальноосвітньої школи I-III ступенів №1 м. Шостки
+
''1. Конспект урока литературы по теме: " Мастер на все времена. (Судьба М. Булгакова. Раннее творчество)" Учитель: Дубовец Н.И. <br>2. Урок на тему : "Творчість М.Булгакова" Аннабердієва Л.Б.-учитель літератури вищої категорії Маріупольської гімназії №2 <br>3. Урок на тему : Михайло Булгаков (1891-1940) Життєвий і творчий шлях. М.Булгаков і Україна. Чухно З.І., старший учитель загальноосвітньої школи I-III ступенів №1 м. Шостки<br>4. Бердяєв Н.А. Творчість і об'єктивування./ Н.А.Бердяєв - Мінськ, 2000.-283с. <br>5. Лесскіс Г. Останній роман Булгакова // Бу Зіб. у 5-і т. Т. 5. Майстер і Маргарита; Листи. - М., 2000 -616с. <br>6. Ренан Е.Жизття Ісуса /Е..Ренан - М-код.,2001- 261с. <br>7. Російська література XX століття: Нариси. Портрети. Есе. У 2-х ч.- Ч.1/ Під ред. Ф.Ф. Кузнецова.: М.- Освіта, 2001.- 351с. <br>8. Франк С.М. Світло у тьмі. Досвід християнської етики і соціальної філософії./ C.М.Франк - Париж, 2009. - 125с.''<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br> <br>----
-
<br>Бердяєв Н.А. Творчість і об'єктивування./ Н.А.Бердяєв - Мінськ, 2000.-283с. <br>Лесскіс Г. Останній роман Булгакова // Бу Зіб. у 5-і т. Т. 5. Майстер і Маргарита; Листи. - М., 2000 -616с. <br>Ренан Е.Жизття Ісуса /Е..Ренан - М-код.,2001- 261с. <br>Російська література XX століття: Нариси. Портрети. Есе. У 2-х ч.- Ч.1/ Під ред. Ф.Ф. Кузнецова.: М.- Освіта, 2001.- 351с. <br>Франк С.М. Світло у тьмі. Досвід християнської етики і соціальної філософії./ C.М.Франк - Париж, 2009. - 125с.<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br> <br>----
+
'''<u>Над уроком працювали</u>'''
-
'''<u>Над уроком працювали</u>'''
+
Дубовець Н.І.
-
Дубовець Н.І.
+
Чухно З.І.
-
Чухно З.І.
+
Аннабердієва Л.Б.
-
Аннабердієва Л.Б.
+
Пилипенко В.В.
-
Пилипенко В.В.
----
----
-
+
<br>
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://xvatit.com/forum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://xvatit.com/club/blogs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://xvatit.com/school/guild/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.<br>
Тема: Світ біблійної давнини в романі Булгакова Мета: Аналіз євангельських сюжетів і образів у творі. Особливості композиції твору Булгакова – “роман у романі” (роман Майстра про Ієшуа як складова роману Булгакова “Майстер і Маргарита”) Тип уроку: Урок- дослідження
До біблейських сюжетів, створення образу Христа, зверталися в своїй творчості такі російські художники, як: Ф.М.Достоєвський, Л.Н.Толстой, Л.Н. Андрєєв. Велике місце ця тема займала і в творах письменників радянської доби: А.А.Блока, С.А.Есеніна, В.В.Маяковського, що намагалися зпвставити ідеали революції з християнською мрією про пришестя «царства земного», царства свободи і рівності, де не буде вже ні багатих, ні бідних, ні їх мучителів, ні тих що гноблять. Образ Ісуса Христа «у білому віночку з троянд», загону червоноармійців, що йде попереду, виникає в «Дванадцяти» А.Блока. По-своєму інтерпретується євангельська оповідь про Христа в творі і А.Белого «Христос воскрес», де, так само як і в Булгакова, хоча і не настільки органічно, связуются між собою два стильових шаруючи - біблейський і сучасний, А.Платонова «Христос і ми», В.Князева «Червоне Євангеліє» і інших російських художників. З особливою силою і одкровенням просліджуються релігійні мотиви в найзначніших і воістину епохальному романі XX і XXI століть «Майстер і Маргарита» М.Булгакова. Роман «Мастер і Маргарита» можна одночасно вважати і фантастичним, і філософським, і любовно-ліричним, і сатиричним. Булгаков дає нам «роман в романі» і обидва вони об'єднані однією ідеєю -- пошуками етичної істини і боротьбою за неї. У Новому Заповіті Біблії є чотири Євангеліє, чотири різні варіанти засудження і страти Ісуса Христа.
Булгаков створює п'яту версію, яка здається правдоподібною, тому що історичні деталі представлені вдало. Роман Булгакова «Майстер і Маргарита» зустрів великий читацький інтерес в Росії і за кордоном. Це один з кращих творів російської літератури початку XX століття. Г.Лесскіс в своїй статті « Останній роман Булгакова» пише, що Булгаков створює Євангеліє від Майстра, геніальну творчу втілення земної людини про Ісуса Христа як про особу і робить це в повній відповідності з шостим доказом Канта. У цьому портреті Боголюдини і епохи багато точно знайдених і відібраних історичних деталей.
Євангеліє переростає в роман, але не вирушає з нього. Добрий Бог допомагає слабкій людині встановити необхідну гармонію між вищою моральністю і особистим щастям і вносить до безладного і тлінного земного життя поняття етичного закону і відплати. Він заперечує архаїчні закони, формальну обрядовість, що принижує людей фарисействує служителів Храму, яких навіть язичник Пілат в одній з редакцій роману назвав «темними нелюдами».
Булгаков представляє свого Ієшуа дуже людяним («злих людей немає на світі»), зовсім не схожим на могутнього, жорстокого і лютого Христа-Люцифера з сикстінськой фрески Мікеланджело «Страшний суд». Адже навіть помилуваного вбивцю Варравана Ієшуа ласкаво називає «добрим бандитом». Впродовж всієї творчості Булгаков писав одну книгу, вважає Н.Звезданов. У роботі «Книга життя» Н.Звезданов стверджує, що творчість М.А. Булгакова увібрало величезну частину культурно-історичної, міфологічної і філософської пам'яті людства. Християнське оповідання розвертається на тлі драматичної сучасності, а фольклорно-демонологіча традиція підкріплюється старовинною масонською легендою про Великого Майстра.
В М.Чудакової в «Життєписі Михайла Булгакова» письменник позбавляється того рожевого флера, яким з ряду причин оповито сьогодні ім'я письменника. Перед нами твереза, жорстка, скурпульознійша робота реставратора, прагнучого до однієї мети: повернути Булгакову його власну біографію, не підміняючи іншої, побачити його у все можливому різноманітті реальних якостей і вчинків. Кожний дослідник творчості письменника пропонує, вільно або мимоволі, свій образ М.Булгакова. У монографії Л.Яновської «Творча дорога Михайла Булгакова» воскресає старовинне уявлення про генія, що «натхненно творить», захищеного від можливих помилок, помилкових кроків. У статті «Сьогодення і майбутнє в антиутопіях М.Булгакова» О.Ніколенко називає письменника явищем надзвичайним в світовій літературі, явищем пророчим, оскільки Булгаков зумів передбачити розвиток суспільства на багато років вперед, грунтуючись на «Одкровенні святого Іонна Богослова». У статтях І.Белзи, наприклад, в «Генеології Майстра і Маргарити, перед нами з'являється «книжник» - схоласт, не стільки що вигадує, скільки що «шифрує», комбінує р ізноманітні знання, почерпнуті із вчених книг.
У романі «Майстер і Маргарита» Булгаков змальовує добро і зло - диявола і Христа - у всій їх облиште, маючи на меті викрити зло реальне, породжене новим устроєм і показати можливість існування добра. Для цього письменник і використовує складну структуру побудови твору. «Майстер і Маргарита», - як справедливо відмітив критик Лесскіс, - подвійний роман. Він складається з романа Майстра про Понтія Пілата
і романа про долю Майстра, головною дійовою особою першого роману є Ієшуа прообраз якого - біблейський Христос - втілення добра, а другого - Воланд, чиїм прообразом є сатана - втілення зла. Але формально-структурне ділення твору не закриває того, що кожен з цих романів не міг би існувати окремо, оскільки їх зв'язує загальна філософська ідея боротьби із злом, зрозуміла лише при аналізі всієї дійсності. Задана початкових трьох глав у важкій філософській суперечці героїв, яких автор представляє першими на сторінках роману, ця ідея втілюється потім в цікавих колізіях, переплетеннях реального і фантастичного, біблейських і сучасних подіях, що виявляються сповна збалансованими.
Як і фантастичні повісті, що передували роману, «Майстер і Маргарита» - твір, в якому об'єднані реальність і фантастика. Недаремно Булгаков говорив про себе: «Я - містичний письменник» Перш за все, відзначимо, що Булгаков наполегливо прагнув здолати євангельську легенду, але в той же час вплив традиційних євангельських текстів на роман «Майстер і Маргарита» М.Булгакова очевидний.
Протистояння добра і зла завжди викликало інтерес у людей. Цю проблему намагалися осмислити багато філософів, діячі церкви, поети і прозаїки. Ось і визначний богослов і публіцист сьогодення, протиякон Російської православної церкви представляє нашій увазі характеристику роману:
Особливий інтерес дана проблема викликала в людства в переломні епохи, коли відбувалася ломка старих засад, законів і порядків, а також в роки кривавих воєн, які часто асоціювалися в свідомості людей з картинами армагедону, намальованими в Одкровенні святого Іоана Богослова. Не стало виключенням і ХХ століття, яке продовжило низку численних складних і драматичних явищ в духовних шуканнях суспільства.
Список використаних джерел:
1. Конспект урока литературы по теме: " Мастер на все времена. (Судьба М. Булгакова. Раннее творчество)" Учитель: Дубовец Н.И. 2. Урок на тему : "Творчість М.Булгакова" Аннабердієва Л.Б.-учитель літератури вищої категорії Маріупольської гімназії №2 3. Урок на тему : Михайло Булгаков (1891-1940) Життєвий і творчий шлях. М.Булгаков і Україна. Чухно З.І., старший учитель загальноосвітньої школи I-III ступенів №1 м. Шостки 4. Бердяєв Н.А. Творчість і об'єктивування./ Н.А.Бердяєв - Мінськ, 2000.-283с. 5. Лесскіс Г. Останній роман Булгакова // Бу Зіб. у 5-і т. Т. 5. Майстер і Маргарита; Листи. - М., 2000 -616с. 6. Ренан Е.Жизття Ісуса /Е..Ренан - М-код.,2001- 261с. 7. Російська література XX століття: Нариси. Портрети. Есе. У 2-х ч.- Ч.1/ Під ред. Ф.Ф. Кузнецова.: М.- Освіта, 2001.- 351с. 8. Франк С.М. Світло у тьмі. Досвід християнської етики і соціальної філософії./ C.М.Франк - Париж, 2009. - 125с. Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.
----
Над уроком працювали
Дубовець Н.І.
Чухно З.І.
Аннабердієва Л.Б.
Пилипенко В.В.
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, но и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.