|
|
Строка 1: |
Строка 1: |
- | '''[[Заглавная_страница|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 6 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 6 клас. Повні уроки]]>> Зарубіжна література:О.Островського “Снігуронька”.Повні уроки<metakeywords>О.Островського “Снігуронька”. Повні уроки, Зарубіжна література, 6 клас</metakeywords>''' <br> | + | '''[[Заглавная страница|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 6 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 6 клас. Повні уроки]]>> Зарубіжна література:О.Островського “Снігуронька”.Повні уроки<metakeywords>О.Островського “Снігуронька”. Повні уроки, Зарубіжна література, 6 клас</metakeywords>''' <br> |
| | | |
- | <br>'''Тема:''' Слов’янські звичаї та обряди в п’єсі-казці О.Островського “Снігуронька”<br>'''Мета:''' Знайомство уныв з слов’янськими звичаями в п’єсі-казці О.Островського “Снігуронька” .<br> - розвиток аналітичного мислення учнів;<br> - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до культурної спадщини.<br>'''Тип уроку:''' навчально - виховний | + | <br>'''Тема:''' Слов’янські звичаї та обряди в п’єсі-казці О.Островського “Снігуронька”<br>'''Мета:''' Знайомство уныв з слов’янськими звичаями в п’єсі-казці О.Островського “Снігуронька” .<br> - розвиток аналітичного мислення учнів;<br> - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до культурної спадщини.<br>'''Тип уроку:''' навчально - виховний |
| | | |
| *'''Хід уроку:''' | | *'''Хід уроку:''' |
| | | |
- | Снігуронька - героїня «весняної казки» О.М.Островського «Снігуронька» (1873).<br>«Снігуронька» написана Островським за мотивами усної народної творчості. Драматург дає п'єсі пыдзаголовок «Весняна казка» і пояснює: «Дія відбувається в «країні берендеїв в доісторичні часи». У п'єсі, як в казці ряду з людьми діють Весна-красна, Дід-Мороз, Лісовик, сама героїня — Снігуронька, дочка Морозу і Весни.<br>І в же Країна берендеїв — не зовсім казкове місце. Все, що відбувається в «весняній казці» Островського, - це рання пора життя російського народу, пам'ять про яку він зберігає у відданнях і піснях, що уціліли від сивої старизни. Саме ім'я «Берендей» Островський не вигадав: під старовинним містом Переяславль-Залеським донині тягнеться Берендєєво болото, на місці якого, за переказами, ніби то було Берендєєво царство. До цих пір в 100 км. від Сергієва Посаду існує село Берендєєво. <br>В Даля в його «Тлумачному словнику живої мови» великороса читаємо: «... у 50 верстах від села Берендєєва ріжуть з дерева відомі іграшки, людей, тварин; їх в торгівлі звуть берендейками». <br>Ім'я казкового царя Берендея добре знайомо російському людові, хоча в історії не було такої людини. Фантазією драматурга створений «мудрий батько» свого народу. Берендей — справжній казковий цар, та зате в рисах його народу — берендеїв — Островський показав красу і силу російського національного характеру.<br>Милуючись народними іграми купальської ночі, цар Берендей справедливо судить: Народ великодушний у всьому великий — поєднувати справу з неробством він не буде: працювати так працювати, танцювати і співати так вдосталь — до упаду. У танцях і піснях відчувається життєва сила, творча бадьорість народу, його здатність настільки ж беззавітно віддаватися праці, як тепер він віддається веселості. Але Островський заставляє царя Берендея слухати і інші пісні народу. Ті, що віщі старі-гуслярять співають суворо і грізно. Що мені дзвенить по зорі з далеку? Чую і труби і іржання коней. Глухо дороги під копитами стогнуть. Тонуть в сизих туманах сталеві шоломи, Дзвінко брязкають кільчасті броні, пташині стада по степах будить грізна і сувора пісня про військовий захист рідної землі в далеких походах з метою оборони її кордонів від нашестя «кочівників». Слухаючи пісню тих, що гуслярять, не можна не пригадати «слово полк Ігоря», звідки Островський багато запозичив створюючи цю пісню.<br>Його берендеї — російський народ, мирний в праці, веселий в розвагах, але суворий і грізний під час оборони батьківщини від ворогів. <br>Тема любові до Русі зігріває всю «Снігуроньку», це оповідання поета про ранній період життя нашого народу, коли він ще шанував сонце — Ярило. У казці Островського звучить справжня Русь, її віддання, оповіді, герої і сам дух народу. | + | Снігуронька - героїня «весняної казки» О.М.Островського «Снігуронька» (1873). |
| + | |
| + | [[Image:T30s.jpeg]]<br>«Снігуронька» написана Островським за мотивами усної народної творчості. Драматург дає п'єсі пыдзаголовок «Весняна казка» і пояснює: «Дія відбувається в «країні берендеїв в доісторичні часи». У п'єсі, як в казці ряду з людьми діють Весна-красна, Дід-Мороз, Лісовик, сама героїня — Снігуронька, дочка Морозу і Весни.<br>І в же Країна берендеїв — не зовсім казкове місце. Все, що відбувається в «весняній казці» Островського, - це рання пора життя російського народу, пам'ять про яку він зберігає у відданнях і піснях, що уціліли від сивої старизни. Саме ім'я «Берендей» Островський не вигадав: під старовинним містом Переяславль-Залеським донині тягнеться Берендєєво болото, на місці якого, за переказами, ніби то було Берендєєво царство. До цих пір в 100 км. від Сергієва Посаду існує село Берендєєво. |
| + | |
| + | [[Image:T30s1.jpeg]]<br>В Даля в його «Тлумачному словнику живої мови» великороса читаємо: «... у 50 верстах від села Берендєєва ріжуть з дерева відомі іграшки, людей, тварин; їх в торгівлі звуть берендейками». <br>Ім'я казкового царя Берендея добре знайомо російському людові, хоча в історії не було такої людини. Фантазією драматурга створений «мудрий батько» свого народу. Берендей — справжній казковий цар, та зате в рисах його народу — берендеїв — Островський показав красу і силу російського національного характеру. |
| + | |
| + | [[Image:T30s2.jpeg]]<br>Милуючись народними іграми купальської ночі, цар Берендей справедливо судить: Народ великодушний у всьому великий — поєднувати справу з неробством він не буде: працювати так працювати, танцювати і співати так вдосталь — до упаду. У танцях і піснях відчувається життєва сила, творча бадьорість народу, його здатність настільки ж беззавітно віддаватися праці, як тепер він віддається веселості. Але Островський заставляє царя Берендея слухати і інші пісні народу. Ті, що віщі старі-гуслярять співають суворо і грізно. Що мені дзвенить по зорі з далеку? Чую і труби і іржання коней. Глухо дороги під копитами стогнуть. Тонуть в сизих туманах сталеві шоломи, Дзвінко брязкають кільчасті броні, пташині стада по степах будить грізна і сувора пісня про військовий захист рідної землі в далеких походах з метою оборони її кордонів від нашестя «кочівників». Слухаючи пісню тих, що гуслярять, не можна не пригадати «слово полк Ігоря», звідки Островський багато запозичив створюючи цю пісню. |
| + | |
| + | [[Image:T30s3.jpeg]]<br>Його берендеї — російський народ, мирний в праці, веселий в розвагах, але суворий і грізний під час оборони батьківщини від ворогів. <br>Тема любові до Русі зігріває всю «Снігуроньку», це оповідання поета про ранній період життя нашого народу, коли він ще шанував сонце — Ярило. У казці Островського звучить справжня Русь, її віддання, оповіді, герої і сам дух народу. |
| | | |
| *'''А зараз розподіліть і виразно прочитайте текст:''' | | *'''А зараз розподіліть і виразно прочитайте текст:''' |
Строка 11: |
Строка 19: |
| ---- | | ---- |
| | | |
- | <br>Весна<br>Ах, бедная Снегурочка, дикарка, <br>Поди ко мне, тебя я приголублю.<br>(Ласкает Снегурочку.)<br>Красавица, не хочешь ли на волю? <br>С людьми пожить?<br>Снегурочка<br> Хочу, хочу, пустите!<br>Мороз<br>А что манит тебя покинуть терем <br>Родительский, и что у берендеев <br>Завидного нашла?<br>Снегурочка<br> Людские песни. <br>Бывало, я, прижавшись за кустами <br>Колючими, гляжу не нагляжуся <br>На девичьи забавы. Одинокой <br>Взгрустнется мне, и плачу. Ах, отец, <br>С подружками по алую малину, <br>По черную смородину ходить, <br>Аукаться; а зорькою вечерней <br>Круги водить под песни, — вот что мило <br>Снегурочке. Без песен жизнь не в радость. <br>Пусти, отец! Когда, зимой холодной, <br>Вернешься ты в свою лесную глушь, <br>В сумеречки тебя утешу, песню <br>Под наигрыш метели запою <br>Веселую. У Леля перейму <br>И выучусь скорехонько.<br>Мороз<br> А Леля <br>Узнала ты откуда?<br>Снегурочка<br> Из кусточка <br>Ракитова; пасет в лесу коровок <br>Да песенки поет.<br>Мороз<br> Почем же знаешь, <br>Что это Лель?<br>Снегурочка<br> К нему девицы ходят <br>Красавицы, и по головке гладят, <br>В глаза глядят, ласкают и целуют. <br>И Лелюшком и Лелем называют, <br>Пригоженьким и миленьким.<br> | + | <br>Весна<br>Ах, бедная Снегурочка, дикарка, <br>Поди ко мне, тебя я приголублю.<br>(Ласкает Снегурочку.)<br>Красавица, не хочешь ли на волю? <br>С людьми пожить?<br>Снегурочка<br> Хочу, хочу, пустите!<br>Мороз<br>А что манит тебя покинуть терем <br>Родительский, и что у берендеев <br>Завидного нашла?<br>Снегурочка<br> Людские песни. <br>Бывало, я, прижавшись за кустами <br>Колючими, гляжу не нагляжуся <br>На девичьи забавы. Одинокой <br>Взгрустнется мне, и плачу. Ах, отец, <br>С подружками по алую малину, <br>По черную смородину ходить, <br>Аукаться; а зорькою вечерней <br>Круги водить под песни, — вот что мило <br>Снегурочке. Без песен жизнь не в радость. <br>Пусти, отец! Когда, зимой холодной, <br>Вернешься ты в свою лесную глушь, <br>В сумеречки тебя утешу, песню <br>Под наигрыш метели запою <br>Веселую. У Леля перейму <br>И выучусь скорехонько.<br>Мороз<br> А Леля <br>Узнала ты откуда?<br>Снегурочка<br> Из кусточка <br>Ракитова; пасет в лесу коровок <br>Да песенки поет.<br>Мороз<br> Почем же знаешь, <br>Что это Лель?<br>Снегурочка<br> К нему девицы ходят <br>Красавицы, и по головке гладят, <br>В глаза глядят, ласкают и целуют. <br>И Лелюшком и Лелем называют, <br>Пригоженьким и миленьким.<br> |
| | | |
| ---- | | ---- |
| | | |
- | <br>Цікавий образ Леля. Це один із кращих образів російської драматургії: трепетний і ніжний, ясний і веселий, такий, що живе у згоді з самим собою і природою. Снігуронька в передачі Островського — сама доброта і ніжність, але її відчуття доки дрімають, душа не сприймає навколишній світ.<br>І лише відкривши своє серце людям, вона відчуває щастя, згорає у цьому вогні захоплення. Але що зі мною: блаженство або смерть? Який захват! Яка відчуттів знемога! О, Мати-Весна... дякую за радість, За солодкий дар любові! Яка млість та, що тече в мені! О Лель, в вухах твої чарівливі пісні, в очах вогонь... і в серці... і в крові У всій вогонь. Люблю і таю, таю від солодких відчуттів любові.<br>Островський зумів передати саму музику народних розповідей, естетику народного розуміння любові. Снігуронька знає, що любов її погубить, але жити бездушною не хоче і не бажає бути причиною загибелі Мізгиря. У «Снігуроньці» Островський — великий поет, майстер російського вірша, передав саму суть народного наспіву, він же використовував і справжні фольклорні пісні, наприклад, «А ми просо сіяли...». Ця красива казка стала яскравим втіленням таланту російського народу і його співця — А. Н. Островського. | + | <br>Цікавий образ Леля. Це один із кращих образів російської драматургії: трепетний і ніжний, ясний і веселий, такий, що живе у згоді з самим собою і природою. Снігуронька в передачі Островського — сама доброта і ніжність, але її відчуття доки дрімають, душа не сприймає навколишній світ.<br>І лише відкривши своє серце людям, вона відчуває щастя, згорає у цьому вогні захоплення. Але що зі мною: блаженство або смерть? Який захват! Яка відчуттів знемога! О, Мати-Весна... дякую за радість, За солодкий дар любові! Яка млість та, що тече в мені! О Лель, в вухах твої чарівливі пісні, в очах вогонь... і в серці... і в крові У всій вогонь. Люблю і таю, таю від солодких відчуттів любові. |
| + | |
| + | [[Image:T30s4.jpeg]]<br>Островський зумів передати саму музику народних розповідей, естетику народного розуміння любові. Снігуронька знає, що любов її погубить, але жити бездушною не хоче і не бажає бути причиною загибелі Мізгиря. У «Снігуроньці» Островський — великий поет, майстер російського вірша, передав саму суть народного наспіву, він же використовував і справжні фольклорні пісні, наприклад, «А ми просо сіяли...». Ця красива казка стала яскравим втіленням таланту російського народу і його співця — А. Н. Островського. |
| + | |
| + | [[Image:T30s.jpeg]] |
| | | |
| *'''Запитання на закріплення нової теми:''' | | *'''Запитання на закріплення нової теми:''' |
| | | |
- | Який сюжет казки «Снігуронька»<br>Які фольклорні обряди використовуються в п’єсі-казці Снігуронька? | + | Який сюжет казки «Снігуронька»<br>Які фольклорні обряди використовуються в п’єсі-казці Снігуронька? |
| | | |
| *'''Домашнє завдання:''' | | *'''Домашнє завдання:''' |
| | | |
- | Дайте визначення терміну – обряд. Які ви знаєте зимові обряди, коротко розкажіть про них.<br>Знайдіть описання народних обрядів в казці.<br>'''Список використаної літератури:'''<br>Урок на тему : Урок на тему: "Воспитание чувства любви у школьников на примере произведений классиков русской литературы" Решетняк Н. В., учитель російської мови та літератури, Новоазовська школа №1 Донецької обл.<br>Дурылин С. А.Н.Островский: Очерк жизни и творчества.- М.-Л.: Искусство, 20099.- 188с.<br>Батюшков Ф.Д. Генезис «Снегурочки» Островского<br>//Журнал Министерства народного просвещения. 2008, май; <br>Кашин Н.П. «Снегурочка». Весенняя сказка. Опыт изучения<br>//Пушкин, Островский. Западники, славянофилы. М., 2009. C6.IV.<br>Кедайтене, Екатерина Ивановна Учебный русско-дари словарь: Для изучающих русский язык:2100 слов/ Е.И.Кедайтене, Б.Я.Островский, В.И.Митрохина.- М.: Русский язык, 2005.- 432с.<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br><br> Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].<br> Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].<br> | + | Дайте визначення терміну – обряд. Які ви знаєте зимові обряди, коротко розкажіть про них.<br>Знайдіть описання народних обрядів в казці.<br>'''Список використаної літератури:'''<br>Урок на тему : Урок на тему: "Воспитание чувства любви у школьников на примере произведений классиков русской литературы" Решетняк Н. В., учитель російської мови та літератури, Новоазовська школа №1 Донецької обл.<br>Дурылин С. А.Н.Островский: Очерк жизни и творчества.- М.-Л.: Искусство, 20099.- 188с.<br>Батюшков Ф.Д. Генезис «Снегурочки» Островского<br>//Журнал Министерства народного просвещения. 2008, май; <br>Кашин Н.П. «Снегурочка». Весенняя сказка. Опыт изучения<br>//Пушкин, Островский. Западники, славянофилы. М., 2009. C6.IV.<br>Кедайтене, Екатерина Ивановна Учебный русско-дари словарь: Для изучающих русский язык:2100 слов/ Е.И.Кедайтене, Б.Я.Островский, В.И.Митрохина.- М.: Русский язык, 2005.- 432с.<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br><br> Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].<br> Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - [http://xvatit.com/forum/ Образовательный форум].<br> |
| | | |
| [[Category:Зарубіжна_література_6_клас]] | | [[Category:Зарубіжна_література_6_клас]] |
Версия 14:48, 15 января 2011
Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 6 клас. Повні уроки>> Зарубіжна література:О.Островського “Снігуронька”.Повні уроки
Тема: Слов’янські звичаї та обряди в п’єсі-казці О.Островського “Снігуронька” Мета: Знайомство уныв з слов’янськими звичаями в п’єсі-казці О.Островського “Снігуронька” . - розвиток аналітичного мислення учнів; - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до культурної спадщини. Тип уроку: навчально - виховний
Снігуронька - героїня «весняної казки» О.М.Островського «Снігуронька» (1873).
«Снігуронька» написана Островським за мотивами усної народної творчості. Драматург дає п'єсі пыдзаголовок «Весняна казка» і пояснює: «Дія відбувається в «країні берендеїв в доісторичні часи». У п'єсі, як в казці ряду з людьми діють Весна-красна, Дід-Мороз, Лісовик, сама героїня — Снігуронька, дочка Морозу і Весни. І в же Країна берендеїв — не зовсім казкове місце. Все, що відбувається в «весняній казці» Островського, - це рання пора життя російського народу, пам'ять про яку він зберігає у відданнях і піснях, що уціліли від сивої старизни. Саме ім'я «Берендей» Островський не вигадав: під старовинним містом Переяславль-Залеським донині тягнеться Берендєєво болото, на місці якого, за переказами, ніби то було Берендєєво царство. До цих пір в 100 км. від Сергієва Посаду існує село Берендєєво.
В Даля в його «Тлумачному словнику живої мови» великороса читаємо: «... у 50 верстах від села Берендєєва ріжуть з дерева відомі іграшки, людей, тварин; їх в торгівлі звуть берендейками». Ім'я казкового царя Берендея добре знайомо російському людові, хоча в історії не було такої людини. Фантазією драматурга створений «мудрий батько» свого народу. Берендей — справжній казковий цар, та зате в рисах його народу — берендеїв — Островський показав красу і силу російського національного характеру.
Милуючись народними іграми купальської ночі, цар Берендей справедливо судить: Народ великодушний у всьому великий — поєднувати справу з неробством він не буде: працювати так працювати, танцювати і співати так вдосталь — до упаду. У танцях і піснях відчувається життєва сила, творча бадьорість народу, його здатність настільки ж беззавітно віддаватися праці, як тепер він віддається веселості. Але Островський заставляє царя Берендея слухати і інші пісні народу. Ті, що віщі старі-гуслярять співають суворо і грізно. Що мені дзвенить по зорі з далеку? Чую і труби і іржання коней. Глухо дороги під копитами стогнуть. Тонуть в сизих туманах сталеві шоломи, Дзвінко брязкають кільчасті броні, пташині стада по степах будить грізна і сувора пісня про військовий захист рідної землі в далеких походах з метою оборони її кордонів від нашестя «кочівників». Слухаючи пісню тих, що гуслярять, не можна не пригадати «слово полк Ігоря», звідки Островський багато запозичив створюючи цю пісню.
Його берендеї — російський народ, мирний в праці, веселий в розвагах, але суворий і грізний під час оборони батьківщини від ворогів. Тема любові до Русі зігріває всю «Снігуроньку», це оповідання поета про ранній період життя нашого народу, коли він ще шанував сонце — Ярило. У казці Островського звучить справжня Русь, її віддання, оповіді, герої і сам дух народу.
- А зараз розподіліть і виразно прочитайте текст:
Весна Ах, бедная Снегурочка, дикарка, Поди ко мне, тебя я приголублю. (Ласкает Снегурочку.) Красавица, не хочешь ли на волю? С людьми пожить? Снегурочка Хочу, хочу, пустите! Мороз А что манит тебя покинуть терем Родительский, и что у берендеев Завидного нашла? Снегурочка Людские песни. Бывало, я, прижавшись за кустами Колючими, гляжу не нагляжуся На девичьи забавы. Одинокой Взгрустнется мне, и плачу. Ах, отец, С подружками по алую малину, По черную смородину ходить, Аукаться; а зорькою вечерней Круги водить под песни, — вот что мило Снегурочке. Без песен жизнь не в радость. Пусти, отец! Когда, зимой холодной, Вернешься ты в свою лесную глушь, В сумеречки тебя утешу, песню Под наигрыш метели запою Веселую. У Леля перейму И выучусь скорехонько. Мороз А Леля Узнала ты откуда? Снегурочка Из кусточка Ракитова; пасет в лесу коровок Да песенки поет. Мороз Почем же знаешь, Что это Лель? Снегурочка К нему девицы ходят Красавицы, и по головке гладят, В глаза глядят, ласкают и целуют. И Лелюшком и Лелем называют, Пригоженьким и миленьким.
Цікавий образ Леля. Це один із кращих образів російської драматургії: трепетний і ніжний, ясний і веселий, такий, що живе у згоді з самим собою і природою. Снігуронька в передачі Островського — сама доброта і ніжність, але її відчуття доки дрімають, душа не сприймає навколишній світ. І лише відкривши своє серце людям, вона відчуває щастя, згорає у цьому вогні захоплення. Але що зі мною: блаженство або смерть? Який захват! Яка відчуттів знемога! О, Мати-Весна... дякую за радість, За солодкий дар любові! Яка млість та, що тече в мені! О Лель, в вухах твої чарівливі пісні, в очах вогонь... і в серці... і в крові У всій вогонь. Люблю і таю, таю від солодких відчуттів любові.
Островський зумів передати саму музику народних розповідей, естетику народного розуміння любові. Снігуронька знає, що любов її погубить, але жити бездушною не хоче і не бажає бути причиною загибелі Мізгиря. У «Снігуроньці» Островський — великий поет, майстер російського вірша, передав саму суть народного наспіву, він же використовував і справжні фольклорні пісні, наприклад, «А ми просо сіяли...». Ця красива казка стала яскравим втіленням таланту російського народу і його співця — А. Н. Островського.
- Запитання на закріплення нової теми:
Який сюжет казки «Снігуронька» Які фольклорні обряди використовуються в п’єсі-казці Снігуронька?
Дайте визначення терміну – обряд. Які ви знаєте зимові обряди, коротко розкажіть про них. Знайдіть описання народних обрядів в казці. Список використаної літератури: Урок на тему : Урок на тему: "Воспитание чувства любви у школьников на примере произведений классиков русской литературы" Решетняк Н. В., учитель російської мови та літератури, Новоазовська школа №1 Донецької обл. Дурылин С. А.Н.Островский: Очерк жизни и творчества.- М.-Л.: Искусство, 20099.- 188с. Батюшков Ф.Д. Генезис «Снегурочки» Островского //Журнал Министерства народного просвещения. 2008, май; Кашин Н.П. «Снегурочка». Весенняя сказка. Опыт изучения //Пушкин, Островский. Западники, славянофилы. М., 2009. C6.IV. Кедайтене, Екатерина Ивановна Учебный русско-дари словарь: Для изучающих русский язык:2100 слов/ Е.И.Кедайтене, Б.Я.Островский, В.И.Митрохина.- М.: Русский язык, 2005.- 432с. Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам. Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.
Предмети > Зарубіжна література > Зарубіжна література 6 клас
|