|
|
Строка 1: |
Строка 1: |
- | '''[[Заглавная страница|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 7 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 7 клас. Повні уроки]]>> Зарубіжна література: Історія та доля людини: Айвенго, його відданість, чесність, благородство. Ідея віротерпимості. Повні уроки.''' | + | '''[[Заглавная_страница|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 7 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 7 клас. Повні уроки]]>> Зарубіжна література: Історія та доля людини: Айвенго, його відданість, чесність, благородство. Ідея віротерпимості. Повні уроки.''' |
| | | |
| <br> <metakeywords>Світова література, 7 клас, Історія та, доля людини: Айвенго, його відданість, чесність, благородство. Ідея віротерпимості.</metakeywords>'''ТЕМА:''' <u>Історія та доля людини: Айвенго, його відданість, чесність, благородство. Ідея віротерпимості</u><br> | | <br> <metakeywords>Світова література, 7 клас, Історія та, доля людини: Айвенго, його відданість, чесність, благородство. Ідея віротерпимості.</metakeywords>'''ТЕМА:''' <u>Історія та доля людини: Айвенго, його відданість, чесність, благородство. Ідея віротерпимості</u><br> |
Строка 7: |
Строка 7: |
| === Мета уроку === | | === Мета уроку === |
| | | |
- | *знайомлення зі Скоттом як з творцем історичного роману | + | *знайомлення зі Скоттом як з творцем історичного роману |
| *Вивчення образу головного героя Айвенго | | *Вивчення образу головного героя Айвенго |
| | | |
Строка 14: |
Строка 14: |
| === Задачі уроку === | | === Задачі уроку === |
| | | |
- | *Визначити роль Скотта в історичному романтизмі свого часу | + | *Визначити роль Скотта в історичному романтизмі свого часу |
| *Дати характеристику образу Айвенго | | *Дати характеристику образу Айвенго |
| | | |
Строка 21: |
Строка 21: |
| === План уроку === | | === План уроку === |
| | | |
- | #Вальтер Скотт у світовій літературі | + | #Вальтер Скотт у світовій літературі |
- | #Історичний роман «Айвенго» | + | #Історичний роман «Айвенго» |
| #Образ головного героя | | #Образ головного героя |
| | | |
| <br> | | <br> |
| | | |
- | === Біографія === | + | === Творець історичного роману === |
| | | |
| + | У світову літературу Вальтер Скотт увійшов як творець історичного роману. Головне в його романах – не зображення побуту або вдач, а рух історії і людей в різні епохи його існування. Від своїх попередників в літературі Скотт відрізняється прагненням пояснити психологію і поведінку героїв того історичного періоду, в якому вони живуть. <br> Один із знаменитих романів Скотта, що принесли йому світову популярність, – це його роман «Айвенго», написаний в 1820 році. На сторінках роману виведені всі шари середньовічної Англії: і саксонська знать, і норманські лицарі, і духівництво, і селяни, і лихвар Ісаак зі своєю дочкою Ребекою, що зазнають переслідування і гоніння, і король Річард Левове Серце.<br> Всі вони включені в загальну панораму подій, і кожен з них описаний детально і виразно. Кожному зі своїх героїв Скотт дає багатогранну характеристику, детально описує його зовнішність, житло, властиву йому манеру говорити. Він використовує будь-яку деталь, щоб чітко і яскраво передати своєрідність історичної епохи. |
| + | |
| + | <br> |
| + | |
| + | === Образ Айвенго === |
| + | |
| + | Головним героєм роману є молодий лицар Айвенго. Це красивий, сміливий, благородний, сильний хлопець. Вперше він з'являється перед нами у вигляді провідника, який показує дорогу пріору Еймеру та храмовнику Бріану де Буагільберу шлях до палацу свого батька.<br> Але спочатку він не називає свого імені. У романі показані всі позитивні якості головного героя, проте основна його роль в романі це те, що він є своєрідною сполучною ланкою, центром роману. Всі останні образи дані як би через призму головного героя. Через образи Айвенго і Ребеки можна прослідити відношення головного героя до євреїв. Спочатку його поведінка справляє враження, що він не відчуває до них презирства, як всі інші герої роману.<br> Це можна передбачити з сцени, коли він поступається Ісааку своїм місцем біля каміну. Він благородний лицар в той час, коли вся прислуга ясно демонструє Ісааку свою зневагу. А також коли Айвенго рятує бідного єврея від вірної смерті. Але це враження брехливе. Його дійсне відношення до синів «ганебного народу» можна ясно прослідити в його взаєминах з Ребекою. Він так же як і всі благородні люди того часу відчуває до неї відразу. Це показано в сцені, коли він опритомнів поранений в палаці Реджинальда Фрон де Бефа.<br> Спочатку він бачить в ній красиву дівчину, яка врятувала йому життя. Він називає її «люб'язна», «благородна діва». Але як тільки Айвенго взнає, що вона єврейка його ставлення до неї різко змінюється: «...з яким відчуттям її вірний лицар дивився спочатку на красиві риси обличчя і блискучі очі прекрасної Ребеки... Але Айвенго був дуже щирим католиком, щоб зберегти колишні почуття до єврейки...». Потім автор говорить, що «шанобливе захоплення і навіть ніжність швидко поступилися місцем холодному і дуже глибокому почуттю вдячності».<br> Ребека повертає Айвенго гроші, які він заплатив її батьку за зброю і коня, хоча в романі дуже чітко позначена така національна межа євреїв як жадність. Це дуже яскраво прослідковується в образі Ісаака. На самому початку роману, коли Айвенго врятовує йому життя він говорить: «Яким би бідним я не був, я зумію нагородити тебе – не грошима, у мене їх немає, допоможи мені батько Аврам». Не дивлячись на ці слова, читач, безумовно, розуміє, що це неправда і єврей напевно дуже багатий і це припущення підтверджується і коштовностями його дочки й словами Локслі: «Я чудово знаю залізну скриню, в якій ти тримаєш мішки з грошима. Та це ще що! Я знаю і той великий камінь під яблунею, що приховує потайний хід в склепінчастий підвал під твоїм садом в Йорку». Ця жадність приймає просто глобальні межі: адже Айвенго врятував йому життя, найдорожче, що може бути на світі. Але Скотт пояснює той факт, чому, власне кажучи, євреїв всі вважають жадібними і це пояснення він вкладає у вуста Ісаака: «Коли ж приходять до Ісаака, стукають в його дверы і займають у нього шекелі, вони говорять з ним не так грубо. Тоді лише і чуєш: «Друг Ісаак, зроби таку послугу. Я заплачу тобі в строк.» А коли настає термін розплати і я приходжу отримати борг, тоды ынше справа - тоды я проклятий эврей...». Як тільки мова стосується життя і честі його дочки, він готовий пожертвувати для неї всім: «Якби кожен листок цього дерева був цехином і всі ці цехини були моєю власністю, я б віддав всі ці скарби, щоб лише знати, що ти жива і врятувалася від рук назареяніна».<br> Але в розумінні Скотта жадність для євреїв це не лише національна риса, але і, перш за все, засіб вижити в тих важких умовах, в які вони поставлені. Скотт також говорить нам про дивну здібність Ребеки до лікарської справи, причому вона настільки добра, що лікує не лише представників своєї нації, але і людей, що ставляться зневажливо до її народу. Скотт показує декілька вдячних їй за своє лікування людей: Айвенго, селянин, який не міг рухатися, Локслі. І всі вони дуже їй вдячні, і готові допомогти їй. Здавалося б, вона повинна зробитися жорстокою до них, але в поведінці та характері героїні немає відчуття озлоблення до людей, які так принижують і гноблять її націю. <br> В кінці роману Айвенго виконує свою обіцянку вбити Бріана. Вбивши його, герой здійснює одночасно дві справи: виконує свою обіцянку, що було для нього справою честі, і рятує свого рятівницю від загибелі. <br> З великою художньою майстерністю Скотт відтворює характерні особливості середньовічної Англії: вдачі, вчинки і представлення людей далекої від читачів епохи. Роман «Айвенго» допомагає багато взнати, зрозуміти і відчути історію. |
| | | |
| ---- | | ---- |
Строка 34: |
Строка 41: |
| === Запитання === | | === Запитання === |
| | | |
- | #Що найголовніше в романах Скотта? | + | #Що найголовніше в романах Скотта? |
- | #В якому році було написано «Айвенго»? | + | #В якому році було написано «Айвенго»? |
- | #Яку історичну епоху описано в романі? | + | #Яку історичну епоху описано в романі? |
- | #Опишіть в кількох словах образ Айвенго. | + | #Опишіть в кількох словах образ Айвенго. |
- | #Як Айвенго ставиться до євреїв? | + | #Як Айвенго ставиться до євреїв? |
- | #Як головний герой ставиться до Ребеки, коли дізнається що вона єврейка? | + | #Як головний герой ставиться до Ребеки, коли дізнається що вона єврейка? |
| #Як вбивство Бріана розкриває Айвенго? | | #Як вбивство Бріана розкриває Айвенго? |
| | | |
Строка 46: |
Строка 53: |
| === Список використаних джерел === | | === Список використаних джерел === |
| | | |
- | #Урок на тему: Місце Вальтера Скотта у світовій літературі, Станішевський І.В., учитель української та зарубіжної літератури, сш №8, м.Львів. | + | #Урок на тему: Місце Вальтера Скотта у світовій літературі, Станішевський І.В., учитель української та зарубіжної літератури, сш №8, м.Львів. |
| #Урок на тему: Історичний роман В.Скотта «Айвенго», Панченко В.В., учитель зарубіжної літератури, сш №15, м.Львів | | #Урок на тему: Історичний роман В.Скотта «Айвенго», Панченко В.В., учитель зарубіжної літератури, сш №15, м.Львів |
- | #Анікст А. / Історія англійської літератури/ А. Анікст - М.: Держлітвид, 2006 | + | #Анікст А. / Історія англійської літератури/ А. Анікст - М.: Держлітвид, 2006 |
| #Самарін Р. / Вальтер Скотт і його роман "Айвенго" / Р. Самарін. - М., 2005 | | #Самарін Р. / Вальтер Скотт і його роман "Айвенго" / Р. Самарін. - М., 2005 |
| | | |
Версия 02:13, 18 февраля 2011
Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 7 клас. Повні уроки>> Зарубіжна література: Історія та доля людини: Айвенго, його відданість, чесність, благородство. Ідея віротерпимості. Повні уроки.
ТЕМА: Історія та доля людини: Айвенго, його відданість, чесність, благородство. Ідея віротерпимості
Мета уроку
- знайомлення зі Скоттом як з творцем історичного роману
- Вивчення образу головного героя Айвенго
Задачі уроку
- Визначити роль Скотта в історичному романтизмі свого часу
- Дати характеристику образу Айвенго
План уроку
- Вальтер Скотт у світовій літературі
- Історичний роман «Айвенго»
- Образ головного героя
Творець історичного роману
У світову літературу Вальтер Скотт увійшов як творець історичного роману. Головне в його романах – не зображення побуту або вдач, а рух історії і людей в різні епохи його існування. Від своїх попередників в літературі Скотт відрізняється прагненням пояснити психологію і поведінку героїв того історичного періоду, в якому вони живуть. Один із знаменитих романів Скотта, що принесли йому світову популярність, – це його роман «Айвенго», написаний в 1820 році. На сторінках роману виведені всі шари середньовічної Англії: і саксонська знать, і норманські лицарі, і духівництво, і селяни, і лихвар Ісаак зі своєю дочкою Ребекою, що зазнають переслідування і гоніння, і король Річард Левове Серце. Всі вони включені в загальну панораму подій, і кожен з них описаний детально і виразно. Кожному зі своїх героїв Скотт дає багатогранну характеристику, детально описує його зовнішність, житло, властиву йому манеру говорити. Він використовує будь-яку деталь, щоб чітко і яскраво передати своєрідність історичної епохи.
Образ Айвенго
Головним героєм роману є молодий лицар Айвенго. Це красивий, сміливий, благородний, сильний хлопець. Вперше він з'являється перед нами у вигляді провідника, який показує дорогу пріору Еймеру та храмовнику Бріану де Буагільберу шлях до палацу свого батька. Але спочатку він не називає свого імені. У романі показані всі позитивні якості головного героя, проте основна його роль в романі це те, що він є своєрідною сполучною ланкою, центром роману. Всі останні образи дані як би через призму головного героя. Через образи Айвенго і Ребеки можна прослідити відношення головного героя до євреїв. Спочатку його поведінка справляє враження, що він не відчуває до них презирства, як всі інші герої роману. Це можна передбачити з сцени, коли він поступається Ісааку своїм місцем біля каміну. Він благородний лицар в той час, коли вся прислуга ясно демонструє Ісааку свою зневагу. А також коли Айвенго рятує бідного єврея від вірної смерті. Але це враження брехливе. Його дійсне відношення до синів «ганебного народу» можна ясно прослідити в його взаєминах з Ребекою. Він так же як і всі благородні люди того часу відчуває до неї відразу. Це показано в сцені, коли він опритомнів поранений в палаці Реджинальда Фрон де Бефа. Спочатку він бачить в ній красиву дівчину, яка врятувала йому життя. Він називає її «люб'язна», «благородна діва». Але як тільки Айвенго взнає, що вона єврейка його ставлення до неї різко змінюється: «...з яким відчуттям її вірний лицар дивився спочатку на красиві риси обличчя і блискучі очі прекрасної Ребеки... Але Айвенго був дуже щирим католиком, щоб зберегти колишні почуття до єврейки...». Потім автор говорить, що «шанобливе захоплення і навіть ніжність швидко поступилися місцем холодному і дуже глибокому почуттю вдячності». Ребека повертає Айвенго гроші, які він заплатив її батьку за зброю і коня, хоча в романі дуже чітко позначена така національна межа євреїв як жадність. Це дуже яскраво прослідковується в образі Ісаака. На самому початку роману, коли Айвенго врятовує йому життя він говорить: «Яким би бідним я не був, я зумію нагородити тебе – не грошима, у мене їх немає, допоможи мені батько Аврам». Не дивлячись на ці слова, читач, безумовно, розуміє, що це неправда і єврей напевно дуже багатий і це припущення підтверджується і коштовностями його дочки й словами Локслі: «Я чудово знаю залізну скриню, в якій ти тримаєш мішки з грошима. Та це ще що! Я знаю і той великий камінь під яблунею, що приховує потайний хід в склепінчастий підвал під твоїм садом в Йорку». Ця жадність приймає просто глобальні межі: адже Айвенго врятував йому життя, найдорожче, що може бути на світі. Але Скотт пояснює той факт, чому, власне кажучи, євреїв всі вважають жадібними і це пояснення він вкладає у вуста Ісаака: «Коли ж приходять до Ісаака, стукають в його дверы і займають у нього шекелі, вони говорять з ним не так грубо. Тоді лише і чуєш: «Друг Ісаак, зроби таку послугу. Я заплачу тобі в строк.» А коли настає термін розплати і я приходжу отримати борг, тоды ынше справа - тоды я проклятий эврей...». Як тільки мова стосується життя і честі його дочки, він готовий пожертвувати для неї всім: «Якби кожен листок цього дерева був цехином і всі ці цехини були моєю власністю, я б віддав всі ці скарби, щоб лише знати, що ти жива і врятувалася від рук назареяніна». Але в розумінні Скотта жадність для євреїв це не лише національна риса, але і, перш за все, засіб вижити в тих важких умовах, в які вони поставлені. Скотт також говорить нам про дивну здібність Ребеки до лікарської справи, причому вона настільки добра, що лікує не лише представників своєї нації, але і людей, що ставляться зневажливо до її народу. Скотт показує декілька вдячних їй за своє лікування людей: Айвенго, селянин, який не міг рухатися, Локслі. І всі вони дуже їй вдячні, і готові допомогти їй. Здавалося б, вона повинна зробитися жорстокою до них, але в поведінці та характері героїні немає відчуття озлоблення до людей, які так принижують і гноблять її націю. В кінці роману Айвенго виконує свою обіцянку вбити Бріана. Вбивши його, герой здійснює одночасно дві справи: виконує свою обіцянку, що було для нього справою честі, і рятує свого рятівницю від загибелі. З великою художньою майстерністю Скотт відтворює характерні особливості середньовічної Англії: вдачі, вчинки і представлення людей далекої від читачів епохи. Роман «Айвенго» допомагає багато взнати, зрозуміти і відчути історію.
Запитання
- Що найголовніше в романах Скотта?
- В якому році було написано «Айвенго»?
- Яку історичну епоху описано в романі?
- Опишіть в кількох словах образ Айвенго.
- Як Айвенго ставиться до євреїв?
- Як головний герой ставиться до Ребеки, коли дізнається що вона єврейка?
- Як вбивство Бріана розкриває Айвенго?
Список використаних джерел
- Урок на тему: Місце Вальтера Скотта у світовій літературі, Станішевський І.В., учитель української та зарубіжної літератури, сш №8, м.Львів.
- Урок на тему: Історичний роман В.Скотта «Айвенго», Панченко В.В., учитель зарубіжної літератури, сш №15, м.Львів
- Анікст А. / Історія англійської літератури/ А. Анікст - М.: Держлітвид, 2006
- Самарін Р. / Вальтер Скотт і його роман "Айвенго" / Р. Самарін. - М., 2005
Відредаговано і надіслано Запорожець Н.В.
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.
Предмети > Зарубіжна література > Зарубіжна література 7 клас
|