<br>Лауреат Нобелівської премії 1982 в області літератури.<br>Народився 6 березня 1928 в прибережному містечку Аракатака. Виїхавши в інше місто, батьки залишили старшого сина на виховання батьків дружини. У їх будинку Маркес чув безліч розповідей бабусі і діда — відставного полковника, учасника громадянської війни 1899-1903. Історії, як і в цілому атмосфера будинку, зануреного в містичні марення про минуле і сьогодення, зробили великий вплив на творчість письменника.<br>З 1936 Маркес вчився в інтернаті р. Зікапіра біля Боготи. У 1940-1942 — в Барранкилье в Єзуїтській школі Сан-Хосе, де писав замітки для шкільної стінгазети. З 1943 продовжував навчання в національному коледжі Зікапіри, захоплювався поезією.<br>У 1947 поступив на юридичний факультет Колумбійського Національного університету в Боготі. У цьому ж році в боготській газеті «El Espectador» («Спостерігач») була опублікована його перша повість Третя відмова (La tercera resignacion), написана під впливом Кафки; у цьому ж виданні протягом 6 років друкувалися окремі розповіді Маркеса.<br>
<br>Лауреат Нобелівської премії 1982 в області літератури.<br>Народився 6 березня 1928 в прибережному містечку Аракатака. Виїхавши в інше місто, батьки залишили старшого сина на виховання батьків дружини. У їх будинку Маркес чув безліч розповідей бабусі і діда — відставного полковника, учасника громадянської війни 1899-1903. Історії, як і в цілому атмосфера будинку, зануреного в містичні марення про минуле і сьогодення, зробили великий вплив на творчість письменника.<br>З 1936 Маркес вчився в інтернаті р. Зікапіра біля Боготи. У 1940-1942 — в Барранкилье в Єзуїтській школі Сан-Хосе, де писав замітки для шкільної стінгазети. З 1943 продовжував навчання в національному коледжі Зікапіри, захоплювався поезією.<br>У 1947 поступив на юридичний факультет Колумбійського Національного університету в Боготі. У цьому ж році в боготській газеті «El Espectador» («Спостерігач») була опублікована його перша повість Третя відмова (La tercera resignacion), написана під впливом Кафки; у цьому ж виданні протягом 6 років друкувалися окремі розповіді Маркеса.<br>
-
[[Image:T60gm1.jpeg]]
+
[[Image:T60gm1.jpeg]]
=== Це цікаво: ===
=== Це цікаво: ===
-
<br>Я люблю тебе не за те, хто ти, а за те, хто я, коли я з тобою.<br>Щоб перечекати цивільні зіткнення, що почалися в Колумбії, переїхав в 1948 в Картахену-де-лас-Індіас, де продовжив юридичну освіту і працював в газеті «Універсаль». У 1950 їде до Барранкилью, стає репортером «El Heraldo» — веде рубрики «Жираф» і завідує редакцією тижневика «Кроніка». До цього часу відносяться перші замітки до роману Будинок — прообразу роману Сто років самоти.
+
<br>Я люблю тебе не за те, хто ти, а за те, хто я, коли я з тобою.<br>Щоб перечекати цивільні зіткнення, що почалися в Колумбії, переїхав в 1948 в Картахену-де-лас-Індіас, де продовжив юридичну освіту і працював в газеті «Універсаль». У 1950 їде до Барранкилью, стає репортером «El Heraldo» — веде рубрики «Жираф» і завідує редакцією тижневика «Кроніка». До цього часу відносяться перші замітки до роману Будинок — прообразу роману Сто років самоти.
[[Image:T60gm2.jpeg]]<br>Кар'єру журналіста продовжив як репортера «El Espectador» в Боготі, куди переїхав в 1954. У 1955 в цій газеті було надруковано 14 його нарисів Правда про мої пригоди, засновані на розповідях військового моряка, який врятувався. Оскільки в них розкривалися факти перевезення контрабанди колумбійськими військовими кораблями, публікація викликала скандал, що згодом став одній з причин закриття газети в 1956, коли до влади прийшов правий диктатор Рохас Пінілья.<br>
[[Image:T60gm2.jpeg]]<br>Кар'єру журналіста продовжив як репортера «El Espectador» в Боготі, куди переїхав в 1954. У 1955 в цій газеті було надруковано 14 його нарисів Правда про мої пригоди, засновані на розповідях військового моряка, який врятувався. Оскільки в них розкривалися факти перевезення контрабанди колумбійськими військовими кораблями, публікація викликала скандал, що згодом став одній з причин закриття газети в 1956, коли до влади прийшов правий диктатор Рохас Пінілья.<br>
Строка 31:
Строка 31:
=== Це треба знати: ===
=== Це треба знати: ===
-
<br>Не плач, тому що це пройшло. Посміхнися, тому що це було.<br>У 1955 в Боготі на засоби друзів вийшла повість Палая листя (La hojarasca), в якому він вперше заявив про себе як про серйозного прозаїка. «Палой листям» в його рідному містечку називали людей, кочівних у пошуках заробітку і місця під сонцем. Вперше згадується містечко Макондо, де згодом розвертатимуться події, описані в його романах і повістях. В повісті виразно звучить тема самоти — одна з центральних в творчості Маркеса.
+
<br>Не плач, тому що це пройшло. Посміхнися, тому що це було.<br>У 1955 в Боготі на засоби друзів вийшла повість Палая листя (La hojarasca), в якому він вперше заявив про себе як про серйозного прозаїка. «Палой листям» в його рідному містечку називали людей, кочівних у пошуках заробітку і місця під сонцем. Вперше згадується містечко Макондо, де згодом розвертатимуться події, описані в його романах і повістях. В повісті виразно звучить тема самоти — одна з центральних в творчості Маркеса.
[[Image:T60gm3.jpeg]]<br>З 1955 знаходився в Європі як кореспондент «El Espectador», зробив безліч поїздок, займався на режисерських курсах Експериментального кінематографічного центру в Римі. У Парижі дізнався про переворот на батьківщині і закритті «El Espectador». Залишаючись в Парижі і продовжуючи працювати в декількох газетах, занурюється в творчі пошуки. 11 разів переписує повість Полковникові ніхто не пише, добиваючись максимальної художньої виразності — до 1957 робота була завершена.<br>
[[Image:T60gm3.jpeg]]<br>З 1955 знаходився в Європі як кореспондент «El Espectador», зробив безліч поїздок, займався на режисерських курсах Експериментального кінематографічного центру в Римі. У Парижі дізнався про переворот на батьківщині і закритті «El Espectador». Залишаючись в Парижі і продовжуючи працювати в декількох газетах, занурюється в творчі пошуки. 11 разів переписує повість Полковникові ніхто не пише, добиваючись максимальної художньої виразності — до 1957 робота була завершена.<br>
=== Відеозавдання: ===
=== Відеозавдання: ===
-
+
{{#ev:youtube|itW1hDxFSzE}}
<br>Який вислів письменника більш близький для вашого світосприйняття?<br>У 1957 Маркес виїжджає до Венесуели до Каракаса, де в цей час була повалена диктатура Переса Хименеса, працює в журналі «Моменто», відвідує Московський Усесвітній фестиваль молоді і студентів як кореспондента. У 1958 одружується на Мерседес Барча — згодом у них народилося двоє синів. У цьому ж році повість Полковникові ніхто не пише була надрукована в маловідомому мексиканському журналі «Міто». У 1959 Маркес став кореспондентом кубинського урядового агентства новин «Пренса Латіна» — багато роз'їжджає, працює в Боготі, на Кубі, в США.<br>(відео Сто лет…)<br>
<br>Який вислів письменника більш близький для вашого світосприйняття?<br>У 1957 Маркес виїжджає до Венесуели до Каракаса, де в цей час була повалена диктатура Переса Хименеса, працює в журналі «Моменто», відвідує Московський Усесвітній фестиваль молоді і студентів як кореспондента. У 1958 одружується на Мерседес Барча — згодом у них народилося двоє синів. У цьому ж році повість Полковникові ніхто не пише була надрукована в маловідомому мексиканському журналі «Міто». У 1959 Маркес став кореспондентом кубинського урядового агентства новин «Пренса Латіна» — багато роз'їжджає, працює в Боготі, на Кубі, в США.<br>(відео Сто лет…)<br>
=== Завдання: ===
=== Завдання: ===
-
<br>Подумайте, можливо Гарсіа Маркес є свого роду «літературним пророком» майбутнього?<br>Проаналізуйте соціальне сьогодення і складіть невеличкий прогноз на майбутнє розвитку суспільства.
+
<br>Подумайте, можливо Гарсіа Маркес є свого роду «літературним пророком» майбутнього?<br>Проаналізуйте соціальне сьогодення і складіть невеличкий прогноз на майбутнє розвитку суспільства.
[[Image:T60gm4.jpeg]]<br>Найбільшу популярність і комерційний успіх Маркесу приніс роман Сто років самоти (Cien anos de soledad, 1967), опублікований вперше в Буенос-Айресі. Остаточно задум роману склався в січні 1965. Після чого письменник на 18 місяців закрився в кабінеті, продавши машину і переклавши всі турботи по забезпеченню сім'ї на дружину. Описуючи ексцентричні події з життя шести поколінь Буандіа, автор показує, як з життєрадісних першовідкривачів вони перетворюються на звироднілих невротиків, які з останніх сил тягнуть на землі своє існування. У історії роду Буандіа убачають аналогію з розквітом, розвитком і кризою індивідуалізму, лежачого в основі сучасної культури. Самота, про яку так часто йде мова в творах Маркеса, і є той фінал, який чекає людину на цій дорозі. Після смерті останнього Буандіа ураган, що піднявся, змітає з лиця землі роз'їдений термітами, трухлявий Макондо із залишками його жителів.<br>[[Image:T60gm6.jpeg]]<br>Роман викликав, за словами перуанського поета Варгаса Льоси, «літературний землетрус» — перші наклади розходилися за лічені тижні. Його майже відразу переклали основними європейськими мовами (на російську в 1970), він був визнаний шедевром латиноамериканської прози, що поклав початок напряму під назвою «магічний реалізм».<br>
[[Image:T60gm4.jpeg]]<br>Найбільшу популярність і комерційний успіх Маркесу приніс роман Сто років самоти (Cien anos de soledad, 1967), опублікований вперше в Буенос-Айресі. Остаточно задум роману склався в січні 1965. Після чого письменник на 18 місяців закрився в кабінеті, продавши машину і переклавши всі турботи по забезпеченню сім'ї на дружину. Описуючи ексцентричні події з життя шести поколінь Буандіа, автор показує, як з життєрадісних першовідкривачів вони перетворюються на звироднілих невротиків, які з останніх сил тягнуть на землі своє існування. У історії роду Буандіа убачають аналогію з розквітом, розвитком і кризою індивідуалізму, лежачого в основі сучасної культури. Самота, про яку так часто йде мова в творах Маркеса, і є той фінал, який чекає людину на цій дорозі. Після смерті останнього Буандіа ураган, що піднявся, змітає з лиця землі роз'їдений термітами, трухлявий Макондо із залишками його жителів.<br>[[Image:T60gm6.jpeg]]<br>Роман викликав, за словами перуанського поета Варгаса Льоси, «літературний землетрус» — перші наклади розходилися за лічені тижні. Його майже відразу переклали основними європейськими мовами (на російську в 1970), він був визнаний шедевром латиноамериканської прози, що поклав початок напряму під назвою «магічний реалізм».<br>
Строка 47:
Строка 47:
=== Творче завдання: ===
=== Творче завдання: ===
+
{{#ev:youtube|BrKaACxypKA}}
<br>Напишіть невеличке есе в стилі магічного реалізму. <br>Перегляньте наступне відео яке допоможе вам повніше зрозуміти магічний реалізм в творчості письменника:<br>Багато критиків відзначають вплив на творчість Гарсиа Маркеса письменників Франца Кафки, Джона Дос Пассоса, Вірджінії Вульф, Альбера Камю, Ернеста Хемінгуея і особливо Уїльяма Фолкнера: «казковий світ Макондо — це багато в чому графство Йокнапатофа, перенесене в колумбійські джунглі» (Салман Рушді). Маркес віртуозно заломлює їх прийоми і художній досвід у власній творчості, в якій виразно проступають екзистенціальні мотиви, — самота, що переживається як «занедбаність в світі»<br>У творах Маркеса — «цих фантастичних створеннях магії, метафори і міфу» (за словами американського критика В. Макферсона), відбилися основні конфлікти нашого часу і напружений пошук можливих способів їх дозволу.<br>
<br>Напишіть невеличке есе в стилі магічного реалізму. <br>Перегляньте наступне відео яке допоможе вам повніше зрозуміти магічний реалізм в творчості письменника:<br>Багато критиків відзначають вплив на творчість Гарсиа Маркеса письменників Франца Кафки, Джона Дос Пассоса, Вірджінії Вульф, Альбера Камю, Ернеста Хемінгуея і особливо Уїльяма Фолкнера: «казковий світ Макондо — це багато в чому графство Йокнапатофа, перенесене в колумбійські джунглі» (Салман Рушді). Маркес віртуозно заломлює їх прийоми і художній досвід у власній творчості, в якій виразно проступають екзистенціальні мотиви, — самота, що переживається як «занедбаність в світі»<br>У творах Маркеса — «цих фантастичних створеннях магії, метафори і міфу» (за словами американського критика В. Макферсона), відбилися основні конфлікти нашого часу і напружений пошук можливих способів їх дозволу.<br>
-
[[Image:T60gm5.jpeg]]
+
[[Image:T60gm5.jpeg]]
=== Домашнє завдання: ===
=== Домашнє завдання: ===
Строка 57:
Строка 58:
=== Список використаних джерел: ===
=== Список використаних джерел: ===
-
<br>Габріель Гарсіа Маркес. Осягнути художню дійсність творів допомагає автор http //tvori.com.ua<br>Мораль суспільства в літературі та в житті. Урок із світової літератури для 11 класу Северин Ольга Захарівна,заступник директора з НВР, учитель світової літератури та російської мови.<br>Маньківська школа № 1 Черкаської обл.<br>Використання проектних технологій на уроках зарубіжної літератури, Погрібняк В. І., заступник директора школи з НР, учитель зарубіжної літератури, Червонозаводська школа № 2 Лохвицького району Полтавської обл.<br><br>• Гарсиа Маркес Габриэль Сто лет одиночества.- СПб.: Симпозиум, 2001.- 504с.<br>• Гарсия Маркес, Габриэль Сто лет одиночества: Роман; Повести и рассказы.- М.: Прогресс, 1979.-<br>Над уроком працювали:<br>Северин О.З.<br>Погрібняк В.І.<br>Пилипенко В.В.<br><br>
+
<br>Габріель Гарсіа Маркес. Осягнути художню дійсність творів допомагає автор http //tvori.com.ua<br>Мораль суспільства в літературі та в житті. Урок із світової літератури для 11 класу Северин Ольга Захарівна,заступник директора з НВР, учитель світової літератури та російської мови.<br>Маньківська школа № 1 Черкаської обл.<br>Використання проектних технологій на уроках зарубіжної літератури, Погрібняк В. І., заступник директора школи з НР, учитель зарубіжної літератури, Червонозаводська школа № 2 Лохвицького району Полтавської обл.<br><br>• Гарсиа Маркес Габриэль Сто лет одиночества.- СПб.: Симпозиум, 2001.- 504с.<br>• Гарсия Маркес, Габриэль Сто лет одиночества: Роман; Повести и рассказы.- М.: Прогресс, 1979.-<br>Над уроком працювали:<br>Северин О.З.<br>Погрібняк В.І.<br>Пилипенко В.В.<br>Відредаговано та надіслано Пилипенко В.В.<br>
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://хvаtіt.соm/fоrum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://хvаtіt.соm/сlub/blоgs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, а и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://хvаtіt.соm/sсhооl/guіld/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ. <br>
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на [http://хvаtіt.соm/fоrum/ '''Образовательном форуме'''], где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав [http://хvаtіt.соm/сlub/blоgs/ '''блог,'''] Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, а и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. [http://хvаtіt.соm/sсhооl/guіld/ '''Гильдия Лидеров Образования'''] открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ. <br>
познайомити учнів з біографією та творчістю Габріéля Гарсíа МÁРКЕСа - розвиток аналітичного мислення учнів; - виховання інтересу до творчості письменника, пошани до культурної спадщини.
Лауреат Нобелівської премії 1982 в області літератури. Народився 6 березня 1928 в прибережному містечку Аракатака. Виїхавши в інше місто, батьки залишили старшого сина на виховання батьків дружини. У їх будинку Маркес чув безліч розповідей бабусі і діда — відставного полковника, учасника громадянської війни 1899-1903. Історії, як і в цілому атмосфера будинку, зануреного в містичні марення про минуле і сьогодення, зробили великий вплив на творчість письменника. З 1936 Маркес вчився в інтернаті р. Зікапіра біля Боготи. У 1940-1942 — в Барранкилье в Єзуїтській школі Сан-Хосе, де писав замітки для шкільної стінгазети. З 1943 продовжував навчання в національному коледжі Зікапіри, захоплювався поезією. У 1947 поступив на юридичний факультет Колумбійського Національного університету в Боготі. У цьому ж році в боготській газеті «El Espectador» («Спостерігач») була опублікована його перша повість Третя відмова (La tercera resignacion), написана під впливом Кафки; у цьому ж виданні протягом 6 років друкувалися окремі розповіді Маркеса.
Це цікаво:
Я люблю тебе не за те, хто ти, а за те, хто я, коли я з тобою. Щоб перечекати цивільні зіткнення, що почалися в Колумбії, переїхав в 1948 в Картахену-де-лас-Індіас, де продовжив юридичну освіту і працював в газеті «Універсаль». У 1950 їде до Барранкилью, стає репортером «El Heraldo» — веде рубрики «Жираф» і завідує редакцією тижневика «Кроніка». До цього часу відносяться перші замітки до роману Будинок — прообразу роману Сто років самоти.
Кар'єру журналіста продовжив як репортера «El Espectador» в Боготі, куди переїхав в 1954. У 1955 в цій газеті було надруковано 14 його нарисів Правда про мої пригоди, засновані на розповідях військового моряка, який врятувався. Оскільки в них розкривалися факти перевезення контрабанди колумбійськими військовими кораблями, публікація викликала скандал, що згодом став одній з причин закриття газети в 1956, коли до влади прийшов правий диктатор Рохас Пінілья.
Це треба знати:
Не плач, тому що це пройшло. Посміхнися, тому що це було. У 1955 в Боготі на засоби друзів вийшла повість Палая листя (La hojarasca), в якому він вперше заявив про себе як про серйозного прозаїка. «Палой листям» в його рідному містечку називали людей, кочівних у пошуках заробітку і місця під сонцем. Вперше згадується містечко Макондо, де згодом розвертатимуться події, описані в його романах і повістях. В повісті виразно звучить тема самоти — одна з центральних в творчості Маркеса.
З 1955 знаходився в Європі як кореспондент «El Espectador», зробив безліч поїздок, займався на режисерських курсах Експериментального кінематографічного центру в Римі. У Парижі дізнався про переворот на батьківщині і закритті «El Espectador». Залишаючись в Парижі і продовжуючи працювати в декількох газетах, занурюється в творчі пошуки. 11 разів переписує повість Полковникові ніхто не пише, добиваючись максимальної художньої виразності — до 1957 робота була завершена.
Відеозавдання:
Який вислів письменника більш близький для вашого світосприйняття? У 1957 Маркес виїжджає до Венесуели до Каракаса, де в цей час була повалена диктатура Переса Хименеса, працює в журналі «Моменто», відвідує Московський Усесвітній фестиваль молоді і студентів як кореспондента. У 1958 одружується на Мерседес Барча — згодом у них народилося двоє синів. У цьому ж році повість Полковникові ніхто не пише була надрукована в маловідомому мексиканському журналі «Міто». У 1959 Маркес став кореспондентом кубинського урядового агентства новин «Пренса Латіна» — багато роз'їжджає, працює в Боготі, на Кубі, в США. (відео Сто лет…)
Завдання:
Подумайте, можливо Гарсіа Маркес є свого роду «літературним пророком» майбутнього? Проаналізуйте соціальне сьогодення і складіть невеличкий прогноз на майбутнє розвитку суспільства.
Найбільшу популярність і комерційний успіх Маркесу приніс роман Сто років самоти (Cien anos de soledad, 1967), опублікований вперше в Буенос-Айресі. Остаточно задум роману склався в січні 1965. Після чого письменник на 18 місяців закрився в кабінеті, продавши машину і переклавши всі турботи по забезпеченню сім'ї на дружину. Описуючи ексцентричні події з життя шести поколінь Буандіа, автор показує, як з життєрадісних першовідкривачів вони перетворюються на звироднілих невротиків, які з останніх сил тягнуть на землі своє існування. У історії роду Буандіа убачають аналогію з розквітом, розвитком і кризою індивідуалізму, лежачого в основі сучасної культури. Самота, про яку так часто йде мова в творах Маркеса, і є той фінал, який чекає людину на цій дорозі. Після смерті останнього Буандіа ураган, що піднявся, змітає з лиця землі роз'їдений термітами, трухлявий Макондо із залишками його жителів. Роман викликав, за словами перуанського поета Варгаса Льоси, «літературний землетрус» — перші наклади розходилися за лічені тижні. Його майже відразу переклали основними європейськими мовами (на російську в 1970), він був визнаний шедевром латиноамериканської прози, що поклав початок напряму під назвою «магічний реалізм».
Творче завдання:
Напишіть невеличке есе в стилі магічного реалізму. Перегляньте наступне відео яке допоможе вам повніше зрозуміти магічний реалізм в творчості письменника: Багато критиків відзначають вплив на творчість Гарсиа Маркеса письменників Франца Кафки, Джона Дос Пассоса, Вірджінії Вульф, Альбера Камю, Ернеста Хемінгуея і особливо Уїльяма Фолкнера: «казковий світ Макондо — це багато в чому графство Йокнапатофа, перенесене в колумбійські джунглі» (Салман Рушді). Маркес віртуозно заломлює їх прийоми і художній досвід у власній творчості, в якій виразно проступають екзистенціальні мотиви, — самота, що переживається як «занедбаність в світі» У творах Маркеса — «цих фантастичних створеннях магії, метафори і міфу» (за словами американського критика В. Макферсона), відбилися основні конфлікти нашого часу і напружений пошук можливих способів їх дозволу.
Домашнє завдання:
Складіть невеличку розповідь на тему: Творчість Габріéля Гарсíа МÁРКЕСА – філософська картина майбутнього, моє особисте ставлення до неї.
Список використаних джерел:
Габріель Гарсіа Маркес. Осягнути художню дійсність творів допомагає автор http //tvori.com.ua Мораль суспільства в літературі та в житті. Урок із світової літератури для 11 класу Северин Ольга Захарівна,заступник директора з НВР, учитель світової літератури та російської мови. Маньківська школа № 1 Черкаської обл. Використання проектних технологій на уроках зарубіжної літератури, Погрібняк В. І., заступник директора школи з НР, учитель зарубіжної літератури, Червонозаводська школа № 2 Лохвицького району Полтавської обл.
• Гарсиа Маркес Габриэль Сто лет одиночества.- СПб.: Симпозиум, 2001.- 504с. • Гарсия Маркес, Габриэль Сто лет одиночества: Роман; Повести и рассказы.- М.: Прогресс, 1979.- Над уроком працювали: Северин О.З. Погрібняк В.І. Пилипенко В.В. Відредаговано та надіслано Пилипенко В.В.
Поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему Вы можете на Образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Создав блог, Вы не только повысите свой статус, как компетентного преподавателя, а и сделаете весомый вклад в развитие школы будущего. Гильдия Лидеров Образования открывает двери для специалистов высшего ранга и приглашает к сотрудничеству в направлении создания лучших в мире школ.