'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки]]>>Зарубіжна література:Світ біблійної давнини в романі Булгакова. Повні уроки<metakeywords>Тема:Світ біблійної давнини в романі Булгакова. Повні уроки,Зарубіжна література 11 клас</metakeywords>'''
'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки|Зарубіжна література 11 клас. Повні уроки]]>>Зарубіжна література:Світ біблійної давнини в романі Булгакова. Повні уроки<metakeywords>Тема:Світ біблійної давнини в романі Булгакова. Повні уроки,Зарубіжна література 11 клас</metakeywords>'''
-
'''Тема:''' Світ біблійної давнини в романі Булгакова<br>'''Мета: '''Аналіз євангельських сюжетів і образів у творі. Особливості композиції твору Булгакова – “роман у романі” (роман Майстра про Ієшуа як складова роману Булгакова “Майстер і Маргарита”)<br>'''Тип уроку: '''Урок- дослідження
+
'''Тема:''' Світ біблійної давнини в романі Булгакова<br>'''Мета: '''Аналіз євангельських сюжетів і образів у творі. Особливості композиції твору Булгакова – “роман у романі” (роман Майстра про Ієшуа як складова роману Булгакова “Майстер і Маргарита”)<br>'''Тип уроку: '''Урок- дослідження
-
[[Image:T38mm1.jpeg]]<br>До біблейських сюжетів, створення образу Христа, зверталися в своїй творчості такі російські художники, як: Ф.М.Достоєвський, Л.Н.Толстой, Л.Н. Андрєєв. Велике місце ця тема займала і в творах письменників радянської доби: А.А.Блока, С.А.Есеніна, В.В.Маяковського, що намагалися зпвставити ідеали революції з християнською мрією про пришестя «царства земного», царства свободи і рівності, де не буде вже ні багатих, ні бідних, ні їх мучителів, ні тих що гноблять. Образ Ісуса Христа «у білому віночку з троянд», загону червоноармійців, що йде попереду, виникає в «Дванадцяти» А.Блока. По-своєму інтерпретується євангельська оповідь про Христа в творі і А.Белого «Христос воскрес», де, так само як і в Булгакова, хоча і не настільки органічно, связуются між собою два стильових шаруючи - біблейський і сучасний, А.Платонова «Христос і ми», В.Князева «Червоне Євангеліє» і інших російських художників.<br>З особливою силою і одкровенням просліджуються релігійні мотиви в найзначніших і воістину епохальному романі XX і XXI століть «Майстер і Маргарита» М.Булгакова.<br>Роман «Мастер і Маргарита» можна одночасно вважати і фантастичним, і філософським, і любовно-ліричним, і сатиричним. Булгаков дає нам «роман в романі» і обидва вони об'єднані однією ідеєю -- пошуками етичної істини і боротьбою за неї. <br>У Новому Заповіті Біблії є чотири Євангеліє, чотири різні варіанти засудження і страти Ісуса Христа.
+
[[Image:T38mm1.jpeg]]<br>До біблейських сюжетів, створення образу Христа, зверталися в своїй творчості такі російські художники, як: Ф.М.Достоєвський, Л.Н.Толстой, Л.Н. Андрєєв. Велике місце ця тема займала і в творах письменників радянської доби: А.А.Блока, С.А.Есеніна, В.В.Маяковського, що намагалися зпвставити ідеали революції з християнською мрією про пришестя «царства земного», царства свободи і рівності, де не буде вже ні багатих, ні бідних, ні їх мучителів, ні тих що гноблять. Образ Ісуса Христа «у білому віночку з троянд», загону червоноармійців, що йде попереду, виникає в «Дванадцяти» А.Блока. По-своєму інтерпретується євангельська оповідь про Христа в творі і А.Белого «Христос воскрес», де, так само як і в Булгакова, хоча і не настільки органічно, связуются між собою два стильових шаруючи - біблейський і сучасний, А.Платонова «Христос і ми», В.Князева «Червоне Євангеліє» і інших російських художників.<br>З особливою силою і одкровенням просліджуються релігійні мотиви в найзначніших і воістину епохальному романі XX і XXI століть «Майстер і Маргарита» М.Булгакова.<br>Роман «Мастер і Маргарита» можна одночасно вважати і фантастичним, і філософським, і любовно-ліричним, і сатиричним. Булгаков дає нам «роман в романі» і обидва вони об'єднані однією ідеєю -- пошуками етичної істини і боротьбою за неї. <br>У Новому Заповіті Біблії є чотири Євангеліє, чотири різні варіанти засудження і страти Ісуса Христа.
-
{{#ev:youtube|wLt6VSlw_xY&feature}}
+
{{#ev:youtube|wLt6VSlw_xY&feature}}
Булгаков створює п'яту версію, яка здається правдоподібною, тому що історичні деталі представлені вдало. Роман Булгакова «Майстер і Маргарита» зустрів великий читацький інтерес в Росії і за кордоном. Це один з кращих творів російської літератури початку XX століття.<br>Г.Лесскіс в своїй статті « Останній роман Булгакова» пише, що Булгаков створює Євангеліє від Майстра, геніальну творчу втілення земної людини про Ісуса Христа як про особу і робить це в повній відповідності з шостим доказом Канта. У цьому портреті Боголюдини і епохи багато точно знайдених і відібраних історичних деталей.
Булгаков створює п'яту версію, яка здається правдоподібною, тому що історичні деталі представлені вдало. Роман Булгакова «Майстер і Маргарита» зустрів великий читацький інтерес в Росії і за кордоном. Це один з кращих творів російської літератури початку XX століття.<br>Г.Лесскіс в своїй статті « Останній роман Булгакова» пише, що Булгаков створює Євангеліє від Майстра, геніальну творчу втілення земної людини про Ісуса Христа як про особу і робить це в повній відповідності з шостим доказом Канта. У цьому портреті Боголюдини і епохи багато точно знайдених і відібраних історичних деталей.
-
[[Image:t37mm5.jpeg]]
+
[[Image:T37mm5.jpeg]]
-
Євангеліє переростає в роман, але не вирушає з нього. Добрий Бог допомагає слабкій людині встановити необхідну гармонію між вищою моральністю і особистим щастям і вносить до безладного і тлінного земного життя поняття етичного закону і відплати. Він заперечує архаїчні закони, формальну обрядовість, що принижує людей фарисействує служителів Храму, яких навіть язичник Пілат в одній з редакцій роману назвав «темними нелюдами».<br>
+
Євангеліє переростає в роман, але не вирушає з нього. Добрий Бог допомагає слабкій людині встановити необхідну гармонію між вищою моральністю і особистим щастям і вносить до безладного і тлінного земного життя поняття етичного закону і відплати. Він заперечує архаїчні закони, формальну обрядовість, що принижує людей фарисействує служителів Храму, яких навіть язичник Пілат в одній з редакцій роману назвав «темними нелюдами».<br>
-
{{#ev:youtube|2BFnGzr-1Dk&feature}}<br>Булгаков представляє свого Ієшуа дуже людяним («злих людей немає на світі»), зовсім не схожим на могутнього, жорстокого і лютого Христа-Люцифера з сикстінськой фрески Мікеланджело «Страшний суд». Адже навіть помилуваного вбивцю Варравана Ієшуа ласкаво називає «добрим бандитом».<br>Впродовж всієї творчості Булгаков писав одну книгу, вважає Н.Звезданов. У роботі «Книга життя» Н.Звезданов стверджує, що творчість М.А. Булгакова увібрало величезну частину культурно-історичної, міфологічної і філософської пам'яті людства. Християнське оповідання розвертається на тлі драматичної сучасності, а фольклорно-демонологіча традиція підкріплюється старовинною масонською легендою про Великого Майстра.
+
{{#ev:youtube|2BFnGzr-1Dk&feature}}<br>Булгаков представляє свого Ієшуа дуже людяним («злих людей немає на світі»), зовсім не схожим на могутнього, жорстокого і лютого Христа-Люцифера з сикстінськой фрески Мікеланджело «Страшний суд». Адже навіть помилуваного вбивцю Варравана Ієшуа ласкаво називає «добрим бандитом».<br>Впродовж всієї творчості Булгаков писав одну книгу, вважає Н.Звезданов. У роботі «Книга життя» Н.Звезданов стверджує, що творчість М.А. Булгакова увібрало величезну частину культурно-історичної, міфологічної і філософської пам'яті людства. Християнське оповідання розвертається на тлі драматичної сучасності, а фольклорно-демонологіча традиція підкріплюється старовинною масонською легендою про Великого Майстра.
-
[[Image:t37mm2.jpeg]]<br>В М.Чудакової в «Життєписі Михайла Булгакова» письменник позбавляється того рожевого флера, яким з ряду причин оповито сьогодні ім'я письменника. Перед нами твереза, жорстка, скурпульознійша робота реставратора, прагнучого до однієї мети: повернути Булгакову його власну біографію, не підміняючи іншої, побачити його у все можливому різноманітті реальних якостей і вчинків. <br>Кожний дослідник творчості письменника пропонує, вільно або мимоволі, свій образ М.Булгакова.<br>У монографії Л.Яновської «Творча дорога Михайла Булгакова» воскресає старовинне уявлення про генія, що «натхненно творить», захищеного від можливих помилок, помилкових кроків. <br>У статті «Сьогодення і майбутнє в антиутопіях М.Булгакова» О.Ніколенко називає письменника явищем надзвичайним в світовій літературі, явищем пророчим, оскільки Булгаков зумів передбачити розвиток суспільства на багато років вперед, грунтуючись на «Одкровенні святого Іонна Богослова». <br>У статтях І.Белзи, наприклад, в «Генеології Майстра і Маргарити, перед нами з'являється «книжник» - схоласт, не стільки що вигадує, скільки що «шифрує», комбінує р ізноманітні знання, почерпнуті із вчених книг.
+
[[Image:T37mm2.jpeg]]<br>В М.Чудакової в «Життєписі Михайла Булгакова» письменник позбавляється того рожевого флера, яким з ряду причин оповито сьогодні ім'я письменника. Перед нами твереза, жорстка, скурпульознійша робота реставратора, прагнучого до однієї мети: повернути Булгакову його власну біографію, не підміняючи іншої, побачити його у все можливому різноманітті реальних якостей і вчинків. <br>Кожний дослідник творчості письменника пропонує, вільно або мимоволі, свій образ М.Булгакова.<br>У монографії Л.Яновської «Творча дорога Михайла Булгакова» воскресає старовинне уявлення про генія, що «натхненно творить», захищеного від можливих помилок, помилкових кроків. <br>У статті «Сьогодення і майбутнє в антиутопіях М.Булгакова» О.Ніколенко називає письменника явищем надзвичайним в світовій літературі, явищем пророчим, оскільки Булгаков зумів передбачити розвиток суспільства на багато років вперед, грунтуючись на «Одкровенні святого Іонна Богослова». <br>У статтях І.Белзи, наприклад, в «Генеології Майстра і Маргарити, перед нами з'являється «книжник» - схоласт, не стільки що вигадує, скільки що «шифрує», комбінує р ізноманітні знання, почерпнуті із вчених книг.
-
[[Image:t37mm4.jpeg]]<br>У романі «Майстер і Маргарита» Булгаков змальовує добро і зло - диявола і Христа - у всій їх облиште, маючи на меті викрити зло реальне, породжене новим устроєм і показати можливість існування добра. Для цього письменник і використовує складну структуру побудови твору. «Майстер і Маргарита», - як справедливо відмітив критик Лесскіс, - подвійний роман. Він складається з романа Майстра про Понтія Пілата
+
[[Image:t37mm42.jpeg]]<br>У романі «Майстер і Маргарита» Булгаков змальовує добро і зло - диявола і Христа - у всій їх облиште, маючи на меті викрити зло реальне, породжене новим устроєм і показати можливість існування добра. Для цього письменник і використовує складну структуру побудови твору. «Майстер і Маргарита», - як справедливо відмітив критик Лесскіс, - подвійний роман. Він складається з романа Майстра про Понтія Пілата
-
[[Image:T36mm7.jpeg]]
+
[[Image:T36mm7.jpeg]]
-
і романа про долю Майстра, головною дійовою особою першого роману є Ієшуа прообраз якого - біблейський Христос - втілення добра, а другого - Воланд, чиїм прообразом є сатана - втілення зла. Але формально-структурне ділення твору не закриває того, що кожен з цих романів не міг би існувати окремо, оскільки їх зв'язує загальна філософська ідея боротьби із злом, зрозуміла лише при аналізі всієї дійсності. Задана початкових трьох глав у важкій філософській суперечці героїв, яких автор представляє першими на сторінках роману, ця ідея втілюється потім в цікавих колізіях, переплетеннях реального і фантастичного, біблейських і сучасних подіях, що виявляються сповна збалансованими.
+
і романа про долю Майстра, головною дійовою особою першого роману є Ієшуа прообраз якого - біблейський Христос - втілення добра, а другого - Воланд, чиїм прообразом є сатана - втілення зла. Але формально-структурне ділення твору не закриває того, що кожен з цих романів не міг би існувати окремо, оскільки їх зв'язує загальна філософська ідея боротьби із злом, зрозуміла лише при аналізі всієї дійсності. Задана початкових трьох глав у важкій філософській суперечці героїв, яких автор представляє першими на сторінках роману, ця ідея втілюється потім в цікавих колізіях, переплетеннях реального і фантастичного, біблейських і сучасних подіях, що виявляються сповна збалансованими.
-
Як і фантастичні повісті, що передували роману, «Майстер і Маргарита» - твір, в якому об'єднані реальність і фантастика.<br> Недаремно Булгаков говорив про себе: «Я - містичний письменник»<br>Перш за все, відзначимо, що Булгаков наполегливо прагнув здолати євангельську легенду, але в той же час вплив традиційних євангельських текстів на роман «Майстер і Маргарита» М.Булгакова очевидний.
+
Як і фантастичні повісті, що передували роману, «Майстер і Маргарита» - твір, в якому об'єднані реальність і фантастика.<br> Недаремно Булгаков говорив про себе: «Я - містичний письменник»<br>Перш за все, відзначимо, що Булгаков наполегливо прагнув здолати євангельську легенду, але в той же час вплив традиційних євангельських текстів на роман «Майстер і Маргарита» М.Булгакова очевидний.
-
[[Image:t37mm3.jpeg]]<br>Протистояння добра і зла завжди викликало інтерес у людей. Цю проблему намагалися осмислити багато філософів, діячі церкви, поети і прозаїки. Ось і визначний богослов і публіцист сьогодення, протиякон Російської православної церкви представляє нашій увазі характеристику роману:
+
[[Image:T37mm3.jpeg]]<br>Протистояння добра і зла завжди викликало інтерес у людей. Цю проблему намагалися осмислити багато філософів, діячі церкви, поети і прозаїки. Ось і визначний богослов і публіцист сьогодення, протиякон Російської православної церкви представляє нашій увазі характеристику роману:
Особливий інтерес дана проблема викликала в людства в переломні епохи, коли відбувалася ломка старих засад, законів і порядків, а також в роки кривавих воєн, які часто асоціювалися в свідомості людей з картинами армагедону, намальованими в Одкровенні святого Іоана Богослова. Не стало виключенням і ХХ століття, яке продовжило низку численних складних і драматичних явищ в духовних шуканнях суспільства. <br>
+
Особливий інтерес дана проблема викликала в людства в переломні епохи, коли відбувалася ломка старих засад, законів і порядків, а також в роки кривавих воєн, які часто асоціювалися в свідомості людей з картинами армагедону, намальованими в Одкровенні святого Іоана Богослова. Не стало виключенням і ХХ століття, яке продовжило низку численних складних і драматичних явищ в духовних шуканнях суспільства. <br>
<br>''Список використаних джерел:''<br>Урок на тему : Містика і реальність в романі М. Булгакова Майстер і Маргарита ., Кручик О. М. учителя зарубіжної літератури, сш №1, м Маріуполь.<br>Урок на тему : Рома в романі.,Олійник А. Б, учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.<br>Бердяєв Н.А. Творчість і об'єктивування./ Н.А.Бердяєв - Мінськ, 2000.-283с. <br>Лесскіс Г. Останній роман Булгакова // Бу Зіб. у 5-і т. Т. 5. Майстер і Маргарита; Листи. - М., 2000 -616с. <br>Ренан Е.Жизття Ісуса /Е..Ренан - М-код.,2001- 261с. <br>Російська література XX століття: Нариси. Портрети. Есе. У 2-х ч.- Ч.1/ Під ред. Ф.Ф. Кузнецова.: М.- Освіта, 2001.- 351с. <br>Франк С.М. Світло у тьмі. Досвід християнської етики і соціальної філософії./ C.М.Франк - Париж, 2009. - 125с.<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br> <br>Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].
<br>''Список використаних джерел:''<br>Урок на тему : Містика і реальність в романі М. Булгакова Майстер і Маргарита ., Кручик О. М. учителя зарубіжної літератури, сш №1, м Маріуполь.<br>Урок на тему : Рома в романі.,Олійник А. Б, учителя світової літератури, сш №10, м Рівне.<br>Бердяєв Н.А. Творчість і об'єктивування./ Н.А.Бердяєв - Мінськ, 2000.-283с. <br>Лесскіс Г. Останній роман Булгакова // Бу Зіб. у 5-і т. Т. 5. Майстер і Маргарита; Листи. - М., 2000 -616с. <br>Ренан Е.Жизття Ісуса /Е..Ренан - М-код.,2001- 261с. <br>Російська література XX століття: Нариси. Портрети. Есе. У 2-х ч.- Ч.1/ Під ред. Ф.Ф. Кузнецова.: М.- Освіта, 2001.- 351с. <br>Франк С.М. Світло у тьмі. Досвід християнської етики і соціальної філософії./ C.М.Франк - Париж, 2009. - 125с.<br>Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.<br> <br>Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].
Тема: Світ біблійної давнини в романі Булгакова Мета: Аналіз євангельських сюжетів і образів у творі. Особливості композиції твору Булгакова – “роман у романі” (роман Майстра про Ієшуа як складова роману Булгакова “Майстер і Маргарита”) Тип уроку: Урок- дослідження
До біблейських сюжетів, створення образу Христа, зверталися в своїй творчості такі російські художники, як: Ф.М.Достоєвський, Л.Н.Толстой, Л.Н. Андрєєв. Велике місце ця тема займала і в творах письменників радянської доби: А.А.Блока, С.А.Есеніна, В.В.Маяковського, що намагалися зпвставити ідеали революції з християнською мрією про пришестя «царства земного», царства свободи і рівності, де не буде вже ні багатих, ні бідних, ні їх мучителів, ні тих що гноблять. Образ Ісуса Христа «у білому віночку з троянд», загону червоноармійців, що йде попереду, виникає в «Дванадцяти» А.Блока. По-своєму інтерпретується євангельська оповідь про Христа в творі і А.Белого «Христос воскрес», де, так само як і в Булгакова, хоча і не настільки органічно, связуются між собою два стильових шаруючи - біблейський і сучасний, А.Платонова «Христос і ми», В.Князева «Червоне Євангеліє» і інших російських художників. З особливою силою і одкровенням просліджуються релігійні мотиви в найзначніших і воістину епохальному романі XX і XXI століть «Майстер і Маргарита» М.Булгакова. Роман «Мастер і Маргарита» можна одночасно вважати і фантастичним, і філософським, і любовно-ліричним, і сатиричним. Булгаков дає нам «роман в романі» і обидва вони об'єднані однією ідеєю -- пошуками етичної істини і боротьбою за неї. У Новому Заповіті Біблії є чотири Євангеліє, чотири різні варіанти засудження і страти Ісуса Христа.
Булгаков створює п'яту версію, яка здається правдоподібною, тому що історичні деталі представлені вдало. Роман Булгакова «Майстер і Маргарита» зустрів великий читацький інтерес в Росії і за кордоном. Це один з кращих творів російської літератури початку XX століття. Г.Лесскіс в своїй статті « Останній роман Булгакова» пише, що Булгаков створює Євангеліє від Майстра, геніальну творчу втілення земної людини про Ісуса Христа як про особу і робить це в повній відповідності з шостим доказом Канта. У цьому портреті Боголюдини і епохи багато точно знайдених і відібраних історичних деталей.
Євангеліє переростає в роман, але не вирушає з нього. Добрий Бог допомагає слабкій людині встановити необхідну гармонію між вищою моральністю і особистим щастям і вносить до безладного і тлінного земного життя поняття етичного закону і відплати. Він заперечує архаїчні закони, формальну обрядовість, що принижує людей фарисействує служителів Храму, яких навіть язичник Пілат в одній з редакцій роману назвав «темними нелюдами».
Булгаков представляє свого Ієшуа дуже людяним («злих людей немає на світі»), зовсім не схожим на могутнього, жорстокого і лютого Христа-Люцифера з сикстінськой фрески Мікеланджело «Страшний суд». Адже навіть помилуваного вбивцю Варравана Ієшуа ласкаво називає «добрим бандитом». Впродовж всієї творчості Булгаков писав одну книгу, вважає Н.Звезданов. У роботі «Книга життя» Н.Звезданов стверджує, що творчість М.А. Булгакова увібрало величезну частину культурно-історичної, міфологічної і філософської пам'яті людства. Християнське оповідання розвертається на тлі драматичної сучасності, а фольклорно-демонологіча традиція підкріплюється старовинною масонською легендою про Великого Майстра.
В М.Чудакової в «Життєписі Михайла Булгакова» письменник позбавляється того рожевого флера, яким з ряду причин оповито сьогодні ім'я письменника. Перед нами твереза, жорстка, скурпульознійша робота реставратора, прагнучого до однієї мети: повернути Булгакову його власну біографію, не підміняючи іншої, побачити його у все можливому різноманітті реальних якостей і вчинків. Кожний дослідник творчості письменника пропонує, вільно або мимоволі, свій образ М.Булгакова. У монографії Л.Яновської «Творча дорога Михайла Булгакова» воскресає старовинне уявлення про генія, що «натхненно творить», захищеного від можливих помилок, помилкових кроків. У статті «Сьогодення і майбутнє в антиутопіях М.Булгакова» О.Ніколенко називає письменника явищем надзвичайним в світовій літературі, явищем пророчим, оскільки Булгаков зумів передбачити розвиток суспільства на багато років вперед, грунтуючись на «Одкровенні святого Іонна Богослова». У статтях І.Белзи, наприклад, в «Генеології Майстра і Маргарити, перед нами з'являється «книжник» - схоласт, не стільки що вигадує, скільки що «шифрує», комбінує р ізноманітні знання, почерпнуті із вчених книг.
У романі «Майстер і Маргарита» Булгаков змальовує добро і зло - диявола і Христа - у всій їх облиште, маючи на меті викрити зло реальне, породжене новим устроєм і показати можливість існування добра. Для цього письменник і використовує складну структуру побудови твору. «Майстер і Маргарита», - як справедливо відмітив критик Лесскіс, - подвійний роман. Він складається з романа Майстра про Понтія Пілата
і романа про долю Майстра, головною дійовою особою першого роману є Ієшуа прообраз якого - біблейський Христос - втілення добра, а другого - Воланд, чиїм прообразом є сатана - втілення зла. Але формально-структурне ділення твору не закриває того, що кожен з цих романів не міг би існувати окремо, оскільки їх зв'язує загальна філософська ідея боротьби із злом, зрозуміла лише при аналізі всієї дійсності. Задана початкових трьох глав у важкій філософській суперечці героїв, яких автор представляє першими на сторінках роману, ця ідея втілюється потім в цікавих колізіях, переплетеннях реального і фантастичного, біблейських і сучасних подіях, що виявляються сповна збалансованими.
Як і фантастичні повісті, що передували роману, «Майстер і Маргарита» - твір, в якому об'єднані реальність і фантастика. Недаремно Булгаков говорив про себе: «Я - містичний письменник» Перш за все, відзначимо, що Булгаков наполегливо прагнув здолати євангельську легенду, але в той же час вплив традиційних євангельських текстів на роман «Майстер і Маргарита» М.Булгакова очевидний.
Протистояння добра і зла завжди викликало інтерес у людей. Цю проблему намагалися осмислити багато філософів, діячі церкви, поети і прозаїки. Ось і визначний богослов і публіцист сьогодення, протиякон Російської православної церкви представляє нашій увазі характеристику роману:
Особливий інтерес дана проблема викликала в людства в переломні епохи, коли відбувалася ломка старих засад, законів і порядків, а також в роки кривавих воєн, які часто асоціювалися в свідомості людей з картинами армагедону, намальованими в Одкровенні святого Іоана Богослова. Не стало виключенням і ХХ століття, яке продовжило низку численних складних і драматичних явищ в духовних шуканнях суспільства.
Список використаних джерел: Урок на тему : Містика і реальність в романі М. Булгакова Майстер і Маргарита ., Кручик О. М. учителя зарубіжної літератури, сш №1, м Маріуполь. Урок на тему : Рома в романі.,Олійник А. Б, учителя світової літератури, сш №10, м Рівне. Бердяєв Н.А. Творчість і об'єктивування./ Н.А.Бердяєв - Мінськ, 2000.-283с. Лесскіс Г. Останній роман Булгакова // Бу Зіб. у 5-і т. Т. 5. Майстер і Маргарита; Листи. - М., 2000 -616с. Ренан Е.Жизття Ісуса /Е..Ренан - М-код.,2001- 261с. Російська література XX століття: Нариси. Портрети. Есе. У 2-х ч.- Ч.1/ Під ред. Ф.Ф. Кузнецова.: М.- Освіта, 2001.- 351с. Франк С.М. Світло у тьмі. Досвід християнської етики і соціальної філософії./ C.М.Франк - Париж, 2009. - 125с. Відредаговано і надіслано Пилипенко В.В.
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум.