KNOWLEDGE HYPERMARKET


Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу протягом року.
(Создана новая страница размером '''Гіпермаркет Знань>>[[Зарубіжна лі...)
Строка 1: Строка 1:
'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 6 клас|Зарубіжна література 6 клас ]]>>Зарубіжна література: Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу протягом року'''  
'''[[Гіпермаркет Знань - перший в світі!|Гіпермаркет Знань]]>>[[Зарубіжна література|Зарубіжна література]]>>[[Зарубіжна література 6 клас|Зарубіжна література 6 клас ]]>>Зарубіжна література: Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу протягом року'''  
 +
 +
 
 +
 +
'''&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Узагальнення за розділом "Людина в життєвих випробуваннях"'''<br>
 +
 +
<br> Популярність пригодницьких творів зумовлена насамперед тим, що в них зображено сильних і мужніх особистостей, здатних у найскладніші моменти життя не розгубитися, не впасти у відчай, а взяти відповідальність на себе. У життєвих випробуваннях, які випадають на їхню долю, вони поводяться гідно, підтверджуючи тим самим високе звання Людини. Саме до таких персонажів належать головні герої романів Д. Дефо «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо», Ж. Верна «П'ятнадцятирічний капітан", Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів», оповідання Джека Лондона «Любов до життя» та вірша Ш. Петефі «Коли ти муж — будь мужнім».
 +
 +
Пригодницький твір розпізнати неважко. За основу його сюжету взято якусь пригоду, незвичайну подію, часто — небезпечну подорож. Так, замість берегів Африки Робінзон Крузо потрапляє на безлюдний острів біля Південної Америки, а шхуна «Пілігрим», прямуючи до берегів Південної Америки опинилася в Африці. Крім того, в пригодницькому творі багато різноманітних таємниць, загадок і несподіваних сюжетних поворотів. Так в основі сюжету роману Р. Л. Стівенсона — пошук скарбів, місцезнаходження яких позначене НІ піратській карті. Джим Гокінс випадково дізнається про заколот на кораблі вважаючи, що повертається в блокгауз до друзів, насправді опиняється в руках піратів. Пригодницький роман постійно тримає читача в напружеі впродовж тривалого часу незрозумілою є поведінка, скажімо, Негору і Гарріса. Часто оповідь уривається на найдраматичніших епізодах. Наприклад, ми довго нічого не знаємо про долю Геркулеса або про те, чи вдалося вижити Діку Сенду («П'ятнадцятирічний капітан»).
 +
 +
Зазвичай захоплюючий сюжет пригодницького твору переплітається&nbsp;: вирішенням важливих проблем. Так, описуючи історію Робінзона на безлюдному острові, Д. Дефо водночас прославляє цивілізовану прагматичну людину, її розум, силу духу, важку буденну працю, здатність виживати в будь-яких, навіть у найтяжчих умовах. Адже саме завдяки цим рисам Робінзонові вдалося повторити весь шлях розвитку людської цивілізації. Успіх роману Дефо породив цілу низку творів, які розповідали про людей, викинутих за межі цивілізації чи ізольованих від звичного середовища. Ці твори отримали назву робінзонад.
 +
 +
Ж. Верн, використовуючи особливості пригодницької літератури, створив науковий роман, — твір, у якому гострий і цікавий сюжет переплітається із викладом основ науки. Наприклад, у романі «П'ятнадцятирічний капітан» Ж. Верн ознайомлює читачів із тваринним і рослинним світом Африки та її кліматом, із просвітницькою діяльністю знаменитого мандрівника й дослідника Африки Лівінґстона.
 +
 +
Отже, пригодницька література формує в читачів ідеал, взірець справжньою: героя. Це, насамперед, мужня особистість, що ладна здолати будь-які перешкоди. Саме уславленню цієї риси характеру присвячений вірш Ш. Петефі, в якому автор для піднесення емоційної сили твору використав анафору — єдинопочаток, повторення однакових речень на початку строф.
 +
 +
'''&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Узагальнення за розділом "Людина та її світ"'''
 +
 +
Світ людини надзвичайно складний і розмаїтий, а художня література допомагає його пізнавати. Іноді легко сплутати фальшиві й справжні життєві цінності, важко віднайти єдино правильний шлях і не збитися з дороги. Книжка сприяє тому, щоб як окрема особистість, так і все людство не загубилися у вирі Часу та безмежжі Простору.
 +
 +
Здавна люди намагалися зрозуміти світ, який їх оточував, вижити в ньому й захиститися від небезпек. Свої уявлення про довкілля, мрії та прагнення вони втілили в міфах, які стали невичерпним джерелом для художньої літератури. Так, саме з міфів прийшли до нас герої-захисники. І до цього часу сильну людину називають гераклом, або геркулесом. До речі, саме так звали й одного з героїв роману Ж. Верна «П'ятнадцятирічний капітан», який не покинув своїх товаришів у скруті, хоча й сам міг потрапити в тенета работоргівців.
 +
 +
Антуан де Сент-Екзюпері сказав, що «людина розкривається в боротьбі з перешкодами». Саме про це розповідають кращі твори пригодницької літератури. Робінзон Крузо не злякався випробувань, що випали на його долю на безлюдному острові, й залишився людиною. Те саме ми можемо сказати і про героїв творів Ж. Берна, Джека Лондона, Ш. Петефі або Р. Л. Стівенсона.
 +
 +
У XX ст. надзвичайної популярності набула фантастична література. Були часи, коли здавалося, що всі свої проблеми людство може вирішити за допомогою стрімкого розвитку науки і техніки. А науково-фантастична література допомагала людині заглянути в майбутнє. Іноді воно виявлялося не надто привабливим. Такі твори отримали назву антиутопій. Серед її майстрів — відомий американський фантаст Р. Бредбері.
 +
 +
Навіщо письменники-фантасти малюють страшні картини майбутнього сучасної цивілізації? Мабуть, тому, що вони хочуть попередити людство про ті небезпеки, які підстерігають його в майбутньому. Примушують замислитися: можливо, на шляху технічного прогресу ми втрачаємо щось надзвичайно важливе, що згодом призведе до незворотних катастроф? Антиутопія є не лише в літературі, а й у інших видах мистецтва. Так, відома кінотрилогія «Термінатор» з А. Шварценегером у головній ролі — це не що інше, як антиутопія в кіно.
 +
 +
У XX ст. активно розвинулася дидактична література, зокрема — притча. З давньоруської це слово перекладається як історія, приклад. Притча виникла в сиву давнину. Так, саме за її допомогою проповідував своє вчення Ісус Христос. У сучасній літературі притча покликана примусити читача засвоїти певні моральні уроки й зробити висновки. Однією з найвідоміших притч XX ст. є повість-казка А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц».
 +
 +
І насамкінець. Чи не найбільша сила художньої літератури полягає в тому, що вона зберігає і передає духовний досвід людства. Книжки, які читаєте ви. читатимуть ваші діти й діти ваших дітей. Як зауважив відомий англійський філософ Френсіс Бекон, «книжки — це кораблі думки, що мандрують хвилями часу і дбайливо несуть свій коштовний вантаж від покоління до покоління».
 +
 +
<br> Ю.І.Ковбасенко, Л.В.Ковбасенко. Зарубіжна література 6 клас.
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].  
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, [http://xvatit.com/index.php?do=feedback напишите нам].  
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь- [http://xvatit.com/forum/Образовательный форум].
Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь- [http://xvatit.com/forum/Образовательный форум].

Версия 19:31, 17 ноября 2009

Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 6 клас >>Зарубіжна література: Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу протягом року

 

       Узагальнення за розділом "Людина в життєвих випробуваннях"


Популярність пригодницьких творів зумовлена насамперед тим, що в них зображено сильних і мужніх особистостей, здатних у найскладніші моменти життя не розгубитися, не впасти у відчай, а взяти відповідальність на себе. У життєвих випробуваннях, які випадають на їхню долю, вони поводяться гідно, підтверджуючи тим самим високе звання Людини. Саме до таких персонажів належать головні герої романів Д. Дефо «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо», Ж. Верна «П'ятнадцятирічний капітан", Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів», оповідання Джека Лондона «Любов до життя» та вірша Ш. Петефі «Коли ти муж — будь мужнім».

Пригодницький твір розпізнати неважко. За основу його сюжету взято якусь пригоду, незвичайну подію, часто — небезпечну подорож. Так, замість берегів Африки Робінзон Крузо потрапляє на безлюдний острів біля Південної Америки, а шхуна «Пілігрим», прямуючи до берегів Південної Америки опинилася в Африці. Крім того, в пригодницькому творі багато різноманітних таємниць, загадок і несподіваних сюжетних поворотів. Так в основі сюжету роману Р. Л. Стівенсона — пошук скарбів, місцезнаходження яких позначене НІ піратській карті. Джим Гокінс випадково дізнається про заколот на кораблі вважаючи, що повертається в блокгауз до друзів, насправді опиняється в руках піратів. Пригодницький роман постійно тримає читача в напружеі впродовж тривалого часу незрозумілою є поведінка, скажімо, Негору і Гарріса. Часто оповідь уривається на найдраматичніших епізодах. Наприклад, ми довго нічого не знаємо про долю Геркулеса або про те, чи вдалося вижити Діку Сенду («П'ятнадцятирічний капітан»).

Зазвичай захоплюючий сюжет пригодницького твору переплітається : вирішенням важливих проблем. Так, описуючи історію Робінзона на безлюдному острові, Д. Дефо водночас прославляє цивілізовану прагматичну людину, її розум, силу духу, важку буденну працю, здатність виживати в будь-яких, навіть у найтяжчих умовах. Адже саме завдяки цим рисам Робінзонові вдалося повторити весь шлях розвитку людської цивілізації. Успіх роману Дефо породив цілу низку творів, які розповідали про людей, викинутих за межі цивілізації чи ізольованих від звичного середовища. Ці твори отримали назву робінзонад.

Ж. Верн, використовуючи особливості пригодницької літератури, створив науковий роман, — твір, у якому гострий і цікавий сюжет переплітається із викладом основ науки. Наприклад, у романі «П'ятнадцятирічний капітан» Ж. Верн ознайомлює читачів із тваринним і рослинним світом Африки та її кліматом, із просвітницькою діяльністю знаменитого мандрівника й дослідника Африки Лівінґстона.

Отже, пригодницька література формує в читачів ідеал, взірець справжньою: героя. Це, насамперед, мужня особистість, що ладна здолати будь-які перешкоди. Саме уславленню цієї риси характеру присвячений вірш Ш. Петефі, в якому автор для піднесення емоційної сили твору використав анафору — єдинопочаток, повторення однакових речень на початку строф.

                          Узагальнення за розділом "Людина та її світ"

Світ людини надзвичайно складний і розмаїтий, а художня література допомагає його пізнавати. Іноді легко сплутати фальшиві й справжні життєві цінності, важко віднайти єдино правильний шлях і не збитися з дороги. Книжка сприяє тому, щоб як окрема особистість, так і все людство не загубилися у вирі Часу та безмежжі Простору.

Здавна люди намагалися зрозуміти світ, який їх оточував, вижити в ньому й захиститися від небезпек. Свої уявлення про довкілля, мрії та прагнення вони втілили в міфах, які стали невичерпним джерелом для художньої літератури. Так, саме з міфів прийшли до нас герої-захисники. І до цього часу сильну людину називають гераклом, або геркулесом. До речі, саме так звали й одного з героїв роману Ж. Верна «П'ятнадцятирічний капітан», який не покинув своїх товаришів у скруті, хоча й сам міг потрапити в тенета работоргівців.

Антуан де Сент-Екзюпері сказав, що «людина розкривається в боротьбі з перешкодами». Саме про це розповідають кращі твори пригодницької літератури. Робінзон Крузо не злякався випробувань, що випали на його долю на безлюдному острові, й залишився людиною. Те саме ми можемо сказати і про героїв творів Ж. Берна, Джека Лондона, Ш. Петефі або Р. Л. Стівенсона.

У XX ст. надзвичайної популярності набула фантастична література. Були часи, коли здавалося, що всі свої проблеми людство може вирішити за допомогою стрімкого розвитку науки і техніки. А науково-фантастична література допомагала людині заглянути в майбутнє. Іноді воно виявлялося не надто привабливим. Такі твори отримали назву антиутопій. Серед її майстрів — відомий американський фантаст Р. Бредбері.

Навіщо письменники-фантасти малюють страшні картини майбутнього сучасної цивілізації? Мабуть, тому, що вони хочуть попередити людство про ті небезпеки, які підстерігають його в майбутньому. Примушують замислитися: можливо, на шляху технічного прогресу ми втрачаємо щось надзвичайно важливе, що згодом призведе до незворотних катастроф? Антиутопія є не лише в літературі, а й у інших видах мистецтва. Так, відома кінотрилогія «Термінатор» з А. Шварценегером у головній ролі — це не що інше, як антиутопія в кіно.

У XX ст. активно розвинулася дидактична література, зокрема — притча. З давньоруської це слово перекладається як історія, приклад. Притча виникла в сиву давнину. Так, саме за її допомогою проповідував своє вчення Ісус Христос. У сучасній літературі притча покликана примусити читача засвоїти певні моральні уроки й зробити висновки. Однією з найвідоміших притч XX ст. є повість-казка А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц».

І насамкінець. Чи не найбільша сила художньої літератури полягає в тому, що вона зберігає і передає духовний досвід людства. Книжки, які читаєте ви. читатимуть ваші діти й діти ваших дітей. Як зауважив відомий англійський філософ Френсіс Бекон, «книжки — це кораблі думки, що мандрують хвилями часу і дбайливо несуть свій коштовний вантаж від покоління до покоління».


Ю.І.Ковбасенко, Л.В.Ковбасенко. Зарубіжна література 6 клас.

Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.

Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь- форум.