Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 7 клас. Повні уроки>> Зарубіжна література: Широка панорама життя середньовічної Англії. Повні уроки.
Мета уроку
Задачі уроку
План уроку
Історичне минуле в творах СкоттаВ історії англійської літератури XIX століття Вальтер Скотт займає особливе місце. Його творчість, що відноситься до періоду розквіту англійського романтизму, знаменує собою початок переходу від романтизму до реалізму. У історію літератури Скотт увійшов як творець історичного роману з яскраво вираженими рисами реалізму. Створюючи свої твори в період загостреної боротьби між революційним і консервативним романтизмом, Скотт не примикав безпосередньо ні до одного з цих двох таборів, що борються. Постійне звернення Скотта до історичного минулого не пояснюється лише його інтересом до історії. Не можна заперечувати, що при всій своїй правдивості в зображенні різних історичних епох, при всьому своєму розумінні закономірностей руху історії, Скотт з великою симпатією говорить про минаючу старизну. Будучи переконаним противником розвитку капіталізму в Англії, Скотт схильний ідеалізувати монархічний спосіб управління і його прибічників. Велика заслуга Скотта як творця історичного роману в зарубіжній літературі XIX століття. В той же час романи Скотта є важливим етапом в розвитку жанру соціального роману XIX століття; вони знаменують новий рівень в його розвитку порівняно до просвітницького роману XVIII століття.
Середньовічна Англія в романі «Айвенго» «Айвенго» — один з найцікавіших і значніших романів Вальтера Скотта. Дія роману відноситься до кінця XII століття, тобто до періоду затвердження феодальних стосунків в середньовічній Англії. До цього ж часу відноситься боротьба між англосаксами, що жили на території Англії вже декілька століть, і завойовниками — нормандцями, що оволоділи Англією в кінці XI століття. Це була боротьба між англосакськими і нормандськими феодалами. Вона ускладнювалася соціальними протиріччями між кріпосним селянством і феодалами (як нормандцями, так і англосаксами). Національний конфлікт тісно переплітався з соціальним. В той же час в цей період відбувалася боротьба за централізацію королівської влади, боротьба короля Річарда проти феодалів. Процес централізації Англії був історично прогресивним явищем, бо він готував грунт для виникнення англійської нації. Основні конфлікти роману витікають як з національних, так і з соціальних протиріч, що мали місце в країні. Розкриваючи протиріччя між представниками старої англосакської знаті (Седрік, Ательстан) і нормандськими феодалами (нормандські лицарі Фрон де Беф, де Мальвуазен, де Брасі), Скотт показує неминучість краху всіх домагань саксонської знаті і саксонської династії на відновлення старих порядків. Не випадково Ательстан — останній нащадок саксонських королів — показаний в романі ледачою і бездіяльною людиною, огрядною ненажерою, втратив здатність активно діяти. І навіть Седрік — втілення чеснот старої англосакської знаті, що виступила на захист своєї національної честі і відвічних володінь, навіть він, не дивлячись на всю свою сміливість, рішучість, твердість, не здатний нічим перешкодити. Перемагають нормандці і ця перемога історично закономірна; вона означає перемогу нового громадського порядку з ускладненими формами феодалізму, із закінченою феодальною експлуатацією, із становою ієрархією і т. п.
Правдиво, без всяких прикрас змальовує Скотт табір феодальної реакції. Не менш важливе місце займають в романі образи слуг-рабів — Гурта і Вамби. Кожному з них властиві гордість, людська гідність, благородство. Принижений і ображений своїм господарем Седріком, Гурт говорить: «Він (Седрік) може зняти з мене голову, може відшмагати батогами, але я йому не слуга». Разом з Вамбой Гурт вступає у відважну дружину Локслі, бере участь в оєаді та взятті замку. В загальній системі образів роману зовсім особливе місце належить образам Айвенго і Ровени. І не випадково про центрального героя, по імені якого названий весь роман, ми говоримо в останню чергу. У романах Вальтера Скотта вельми часто (але, зрозуміло, не завжди) образи головного героя і героїні, долі і взаємини яких лежать в основі фабули роману, є найбільш безбарвними і однотипними.
Запитання
Список використаних джерел
Відредаговано і надіслано Запорожець Н.В.
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам. Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум. Предмети > Зарубіжна література > Зарубіжна література 7 клас |
Авторські права | Privacy Policy |FAQ | Партнери | Контакти | Кейс-уроки
© Автор системы образования 7W и Гипермаркета Знаний - Владимир Спиваковский
При использовании материалов ресурса
ссылка на edufuture.biz обязательна (для интернет ресурсов -
гиперссылка).
edufuture.biz 2008-© Все права защищены.
Сайт edufuture.biz является порталом, в котором не предусмотрены темы политики, наркомании, алкоголизма, курения и других "взрослых" тем.
Ждем Ваши замечания и предложения на email:
По вопросам рекламы и спонсорства пишите на email: