Гіпермаркет Знань>>Зарубіжна література>>Зарубіжна література 7 клас. Повні уроки>> Зарубіжна література: Історичний колорит та романтика пригод у творі. Повні уроки.
Мета уроку
Задачі уроку
План уроку
Особливості історичних романів СкоттаВальтер Скотт – письменник епохи романтизму, представник «старшого покоління» англійських романтиків, випередивший час в своїй творчості. Шотландський баронет шляхом самоосвіти придбав обширні історіко-етнографічні пізнання, збирав фольклор, колекціонував старовинні книги і рукописи, дуже любив свій рідний край. Вальтер Скотт по праву може вважатися творцем нового жанру історичного роману в сучасному його вигляді. Історичний роман Вальтера Скотта поєднував в собі межі різних жанрів: нравоописуючого, психологічного, авантюрного романів. Його історичні романи наповнені достовірними фактами, вони історично адекватні і дихають народним духом – так органічно вплетені в тканину твору народні повір'я, фольклор, народна мудрість. Творчість Вальтера Скотта слід розглядати як перехідне явище в літературі того часу. У його романах реалістичні тенденції беруть гору над романтичними, як художник Вальтер Скотт більше реаліст ніж романтик. Але при цьому він романтизує епоху і народ.
Історія Англії в романі «Айвенго» Роман «Айвенго» - один з кращих творів Вальтера Скотта. Цей роман був створений більше 160 років назад, а події, про які в нім розказано, відбувалися в XII столітті. Проте і в наші дні «Айвенго» викликає живий інтерес у читачів багатьох країн світу. Роман написаний з великою художньою майстерністю, але причина його успіху криється не лише в цьому. Він знайомить нас з історією, допомагає зрозуміти особливості життя і вдач людей в далекі від нас часи. Звернувшись до англійської історії кінця XII століття, Скотт відштовхується, перш за все, від фольклорних джерел і обгрунтувань. Авторська передмова 1830 р. розкриває для читача джерело виникнення роману: він корениться в народній традиції, в анналах багатого англійського фольклору. Герой цього твору не історично існуючий король, а король народної фантазії, що ідеалізується, король, яким хотів би бачити володаря пригноблюваний народ. Король старовинної англійської балади миролюбний і скромний. Його природна життєрадісність, доступність і простота допомагають йому в спілкуванні з народом - він весело полює в лісі Шервудському в години дозвілля, розділяє трапезу випадкового супутника, милостивий і добрий, пам'ятає зроблене йому добро і строго дотримується інтересів підданих. Саме так представлений в «Айвенго» Річард «Чорний Рицар». Змальований смутний період англійської історії - період двовладдя, міжцарства, час, коли «законний» англійський король тужить в австрійському полоні, а його піддані, що бажали його повернення з довготривалого полону, майже втратили надію на це. Скотт вказує на політичний розбрід в країні. Стан анархії і розгубленості, утиск слабкого сильним стало системою. Дрібномаєтні дворяни або Франкліни підпали під іго тиранії могутніх баронів, положення щонайширших мас населення помітно погіршало, до економічних форм пригноблення додалося ще національне пригноблення саксів з боку норманських завойовників. Визначаючи характер побуту, умови життя смутної і перехідної епохи XII століття, Скотт відзначає на самому початку роману, що «англійський народ терпів великі біди». Жорстоке пригноблення народу стимулювало зростання втеч селян і йоменів. Скотт усвідомлює причини зростання і поширення так званих розбійницьких зграй, що стали такими внаслідок чорної несправедливості і неправди англійських законів. Розбійники були переважно йомени і прості селяни саксонського походження, доведені до повного розорення суворістю законів про «збереження лісів і мисливських угідь», а тому і обравши такий відчайдушний і бродячий спосіб життя. Не дивно, що селянин - раб, життя якого безпросвітно важке, зовсім не схильний вважати «розбійників» своїми ворогами. За словами Гурта, він твердо переконався в тому, що «справжні злодії і розбійники зовсім не найгірші люди на світі». Люди англійського народу з ненавистю говорять про принца Джоне, норманських феодалів; ненависть простолюддя Англії до тих, що пригноблюють і тиранам - чужим і своїм - підкреслюється в творі багато разів. ТВОРЧІ МЕТОДИ НАПИСАННЯ ІСТОРИЧНОГО РОМАНУ СКОТТА Можна виділити наступні особливості творчого методу Вальтера Скотта як новатора в області історичного романтизму: - композиція історичного роману Скотта відображає розуміння історичного процесу письменником: зазвичай долі його героїв тісно пов'язані з тією крупною історичною подією (з революцією, заколотом, бунтом), зображення якої займає центральне місце в творі; - зображення історичних подій крізь сприйняття приватного вигаданого персонажа, ведучого любовну інтригу роману і тим самим дотримання історичної точності разом із збереженням обов'язкової романної інтриги; - зміна співвідношення відданості та вигадки, створення історичного фону вигаданими персонажами, які є надзвичайно типовими для змальовуваної епохи і країни і в цьому плані історичні; - новаторство художньої мови (Скотт відмовляється від надмірної архаїзації мови, а використовує мову його епохи); - одним з найважливіших нововведень роману Скотта є роль, яку грає народ, маса. Роман Скотта має демократичні тенденції: ми бачимо, як з усіх боків вривається на його сторінки народ; - розширення кордонів роману (обхват великої кількості типів, станів, класів і подій). Можна повністю погодитися з думкою А. Долініна, що писав, що Вальтер Скотт, безперечно найбільший історичний геній нових часів, належав до тих гнучких розумів, які завжди готові зберегти в собі форми тих предметів, до яких вони наближаються; які здатні воскресити місця, минувші у всіх віках яскравих осліпляючих кольорів, та століття; які, так би мовити, постійно озираються назад, як би прощаючись із знайомими місцями, з близькими друзями і родичами, і під час розлуки силяться востаннє пригадати щонайменші обставини минулих днів, колишні страждання і радощі, і в свіжому спогаді малюють межі і характери знайомих облич, читають їх відчуття і думки, і в душевному захваті вдивляються навіть в їх одяг, їх звички, їх дивацтва. Кожен з нас, хто лише з увагою читав творіння Вальтера Скотта, погодиться, що в його романах більше дійсної історії, ніж в історичних творах більшості письменників-філософів, що змальовували одну з ним епоху. Запитання
Список використаних джерел
Відредаговано і надіслано Запорожець Н.В.
Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам. Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь - Образовательный форум. Предмети > Зарубіжна література > Зарубіжна література 7 клас |
Авторські права | Privacy Policy |FAQ | Партнери | Контакти | Кейс-уроки
© Автор системы образования 7W и Гипермаркета Знаний - Владимир Спиваковский
При использовании материалов ресурса
ссылка на edufuture.biz обязательна (для интернет ресурсов -
гиперссылка).
edufuture.biz 2008-© Все права защищены.
Сайт edufuture.biz является порталом, в котором не предусмотрены темы политики, наркомании, алкоголизма, курения и других "взрослых" тем.
Ждем Ваши замечания и предложения на email:
По вопросам рекламы и спонсорства пишите на email: