KNOWLEDGE HYPERMARKET


Зарубіжна література 8 клас
Строка 3: Строка 3:
<br> '''Розділ 1. ВСТУП'''<br> Тема 1. [[Тема 1. Художня література як мистецтво слова, її місце серед інших видів мистецтва|Художня література як мистецтво слова, її місце серед інших видів мистецтва.]]<br> Тема 2. [[Тема 2. Вільям Вордсворт (1770—1850). “До прекрасного”|Вільям Вордсворт (1770—1850). “До прекрасного”]]<br> Тема 3. [[Тема 3. Місце національних літератур у всесвітньому літературному процесі, їх взаємодія і взаємовпливи.|Місце національних літератур у всесвітньому літературному процесі, їх взаємодія і взаємовпливи.]]<br> Тема 4. [[Тема 4. Веди (від 2 тис. до н. е.), Біблія (від 12 ст. до н. е.), Коран (від 610—632 рр.) як пам’ятки світової літератури.|Веди (від 2 тис. до н. е.), Біблія (від 12 ст. до н. е.), Коран (від 610—632 рр.) як пам’ятки світової літератури. ]]  
<br> '''Розділ 1. ВСТУП'''<br> Тема 1. [[Тема 1. Художня література як мистецтво слова, її місце серед інших видів мистецтва|Художня література як мистецтво слова, її місце серед інших видів мистецтва.]]<br> Тема 2. [[Тема 2. Вільям Вордсворт (1770—1850). “До прекрасного”|Вільям Вордсворт (1770—1850). “До прекрасного”]]<br> Тема 3. [[Тема 3. Місце національних літератур у всесвітньому літературному процесі, їх взаємодія і взаємовпливи.|Місце національних літератур у всесвітньому літературному процесі, їх взаємодія і взаємовпливи.]]<br> Тема 4. [[Тема 4. Веди (від 2 тис. до н. е.), Біблія (від 12 ст. до н. е.), Коран (від 610—632 рр.) як пам’ятки світової літератури.|Веди (від 2 тис. до н. е.), Біблія (від 12 ст. до н. е.), Коран (від 610—632 рр.) як пам’ятки світової літератури. ]]  
-
Тема 5. Контроль навчальних досягнень учнів.Найдавніші пам’ятки світової літератури
+
Тема 5. Контроль навчальних досягнень учнів.Найдавніші пам’ятки світової літератури  
-
<br>'''Розділ 2. ЛЮДИНА ТА ЇЇ СВІТ У ДАВНІХ ЛІТЕРАТУРАХ '''<br> Тема 6. [[Тема 5. Антична (давньогрецька і римська) література — вихідна основа європейських літератур|Антична (давньогрецька і римська) література — вихідна основа європейських літератур]]
+
<br>'''Розділ 2. ЛЮДИНА ТА ЇЇ СВІТ У ДАВНІХ ЛІТЕРАТУРАХ '''<br> Тема 6. [[Тема 5. Антична (давньогрецька і римська) література — вихідна основа європейських літератур|Антична (давньогрецька і римська) література — вихідна основа європейських літератур]]  
-
Тема 7. Найвідоміші цикли давньогрецьких міфів: а) троянський (про події, пов’язані з містом Троєю); б) фіванський (про трагічну долю фіванського царя Едіпа та його доньки Антігони); в) про аргонавтів (про мандрівку корабля “Арго” до Колхіди за золотим руном і події, пов’язані з коханням Ясона і Медеї).<br> Тема 8. [[Тема 6. Гомéр “Іліада”: Заспів, “Щит Ахілла”, “Двобій Ахілла й Гектора”, “Пріам у Ахілла”|Гомéр “Іліада”: Заспів, “Щит Ахілла”, “Двобій Ахілла й Гектора”, “Пріам у Ахілла” ]]
+
Тема 7. Найвідоміші цикли давньогрецьких міфів: а) троянський (про події, пов’язані з містом Троєю); б) фіванський (про трагічну долю фіванського царя Едіпа та його доньки Антігони); в) про аргонавтів (про мандрівку корабля “Арго” до Колхіди за золотим руном і події, пов’язані з коханням Ясона і Медеї).<br> Тема 8. [[Тема 6. Гомéр “Іліада”: Заспів, “Щит Ахілла”, “Двобій Ахілла й Гектора”, “Пріам у Ахілла”|Гомéр “Іліада”: Заспів, “Щит Ахілла”, “Двобій Ахілла й Гектора”, “Пріам у Ахілла” ]]  
-
Тема 9. Гомер — легендарний основоположник європейської літератури. Гуманістичний пафос “Іліади” — осуд війни та її жорстокості, співчуття людському горю, повага до людини, поетизація її героїзму та подвигу. Образи Ахілла й Гектора як уособлення ідеалу людини, героя, воїна.
+
Тема 9. Гомер — легендарний основоположник європейської літератури. Гуманістичний пафос “Іліади” — осуд війни та її жорстокості, співчуття людському горю, повага до людини, поетизація її героїзму та подвигу. Образи Ахілла й Гектора як уособлення ідеалу людини, героя, воїна.  
Тема 10. [[Тема 7. “Одіссея”: Заспів, “Аед Демодок”, “Одіссей і кіклоп Поліфем”, “Одіссей у Кірки”|“Одіссея”: Заспів, “Аед Демодок”, “Одіссей і кіклоп Поліфем”, “Одіссей у Кірки”]]  
Тема 10. [[Тема 7. “Одіссея”: Заспів, “Аед Демодок”, “Одіссей і кіклоп Поліфем”, “Одіссей у Кірки”|“Одіссея”: Заспів, “Аед Демодок”, “Одіссей і кіклоп Поліфем”, “Одіссей у Кірки”]]  
-
Тема 11. Звеличення людського розуму, винахідливості та допитливості. Засудження беззаконня, тупої несправедливої сили (кіклоп Поліфем), а також самовпевненості й пихи людини (конфлікт Одіссея з Посейдоном). Образ Одіссея: воїна, ватажка, батька, сина, чоловіка, мандрівника, патріота.
+
Тема 11. Звеличення людського розуму, винахідливості та допитливості. Засудження беззаконня, тупої несправедливої сили (кіклоп Поліфем), а також самовпевненості й пихи людини (конфлікт Одіссея з Посейдоном). Образ Одіссея: воїна, ватажка, батька, сина, чоловіка, мандрівника, патріота.  
-
Тема 12. УРЗМ&nbsp; Скласти питання для інтерв’ю з античними героями-воїнами та зазначити передбачені відповіді<br> Тема 13. [[Тема 8. Тіртéй “Добре вмирати тому...”|Тіртéй “Добре вмирати тому...”]].&nbsp; [[Тема 9. Архілóх “Серце, серце...”, “Хліб мій на списі замішений”|Архілóх “Серце, серце...”, “Хліб мій на списі замішений”]]<br> Тема 14. [[Тема 10. Сапфó “До богів подібний...”, “Жереб мені випав такий...”|Сапфó “До богів подібний...”, “Жереб мені випав такий...”]]<br> Тема 15. Контроль навчальних досягнень учнів.&nbsp; Гомéр, Тіртéй, Архілóх, Сапфó, Анакреóнт. [[Тема 11. Анакреóнт “Принеси води...”, “Золотоволосий Ерот...”|Анакреóнт “Принеси води...”, “Золотоволосий Ерот...”]]<br> Тема 16. [[Тема 12. Давньогрецька лірика як синтез поезії та музики|Давньогрецька лірика як синтез поезії та музики]]. [[Тема 13. Есхíл “Прометей закутий”. Розповідь Прометея про його благодіяння людям|Есхíл “Прометей закутий”. Розповідь Прометея про його благодіяння людям ]]<br> Тема 17. [[Тема 14. Софóкл “Антігона”. Пісня хору “Дивних багато в світі див”. Театр у Давній Греції. Виникнення трагедії та комедії|Софóкл “Антігона”. Пісня хору “Дивних багато в світі див”. Театр у Давній Греції. Виникнення трагедії та комедії]]<br> Тема 18. [[Тема 15. Пýблій Верґíлій Марóн “Енеїда”: Заспів, “Пророцтво Анхіза в Аїді про майбутню славу Риму”, “Щит Енея”|Пýблій Верґíлій Марóн “Енеїда”: Заспів, “Пророцтво Анхіза в Аїді про майбутню славу Риму”, “Щит Енея”]]<br> Тема 19. Творче наслідування поем Гомера: “одіссея” мандрів Енея та “іліада” його битв. Поетизація римської доблесті, патріотичного служіння державі, величі Риму як провідні настанови й основний пафос поеми
+
Тема 12. УРЗМ&nbsp; Скласти питання для інтерв’ю з античними героями-воїнами та зазначити передбачені відповіді<br> Тема 13. [[Тема 8. Тіртéй “Добре вмирати тому...”|Тіртéй “Добре вмирати тому...”]].&nbsp; [[Тема 9. Архілóх “Серце, серце...”, “Хліб мій на списі замішений”|Архілóх “Серце, серце...”, “Хліб мій на списі замішений”]]<br> Тема 14. [[Тема 10. Сапфó “До богів подібний...”, “Жереб мені випав такий...”|Сапфó “До богів подібний...”, “Жереб мені випав такий...”]]<br> Тема 15. Контроль навчальних досягнень учнів.&nbsp; Гомéр, Тіртéй, Архілóх, Сапфó, Анакреóнт. [[Тема 11. Анакреóнт “Принеси води...”, “Золотоволосий Ерот...”|Анакреóнт “Принеси води...”, “Золотоволосий Ерот...”]]<br> Тема 16. [[Тема 12. Давньогрецька лірика як синтез поезії та музики|Давньогрецька лірика як синтез поезії та музики]]. [[Тема 13. Есхíл “Прометей закутий”. Розповідь Прометея про його благодіяння людям|Есхíл “Прометей закутий”. Розповідь Прометея про його благодіяння людям ]]<br> Тема 17. [[Тема 14. Софóкл “Антігона”. Пісня хору “Дивних багато в світі див”. Театр у Давній Греції. Виникнення трагедії та комедії|Софóкл “Антігона”. Пісня хору “Дивних багато в світі див”. Театр у Давній Греції. Виникнення трагедії та комедії]]<br> Тема 18. [[Тема 15. Пýблій Верґíлій Марóн “Енеїда”: Заспів, “Пророцтво Анхіза в Аїді про майбутню славу Риму”, “Щит Енея”|Пýблій Верґíлій Марóн “Енеїда”: Заспів, “Пророцтво Анхіза в Аїді про майбутню славу Риму”, “Щит Енея”]]<br> Тема 19. Творче наслідування поем Гомера: “одіссея” мандрів Енея та “іліада” його битв. Поетизація римської доблесті, патріотичного служіння державі, величі Риму як провідні настанови й основний пафос поеми  
Тема 20. [[Тема 16. Квінт Горáцій Флакк “До Мельпомени”, “До Манлія Торквата”|Квінт Горáцій Флакк “До Мельпомени”, “До Манлія Торквата” ]]<br> Тема 21. [[Тема 17. Пýблій Овíдій Назóн “Метаморфози”, “Сумні елегії”|Пýблій Овíдій Назóн “Метаморфози”, “Сумні елегії” ]]<br>  
Тема 20. [[Тема 16. Квінт Горáцій Флакк “До Мельпомени”, “До Манлія Торквата”|Квінт Горáцій Флакк “До Мельпомени”, “До Манлія Торквата” ]]<br> Тема 21. [[Тема 17. Пýблій Овíдій Назóн “Метаморфози”, “Сумні елегії”|Пýблій Овíдій Назóн “Метаморфози”, “Сумні елегії” ]]<br>  
-
Тема 22. Контроль навчальних досягнень учнів.&nbsp; Давньогрецька трагедия. Римська поезія
+
Тема 22. Контроль навчальних досягнень учнів.&nbsp; Давньогрецька трагедия. Римська поезія  
-
<br><br> Тема 23. [[Тема 18. Середньовіччя як історична і культурна доба, її хронологічні межі|Середньовіччя як історична і культурна доба, її хронологічні межі]]<br> Тема 24. [[Тема 19. Із китайської лірики. Лі Бо “Входжу в річку...”, “Печаль на яшмовому ґанку”, “Вулкан поезії”|Із китайської лірики. Лі Бо “Входжу в річку...”, “Печаль на яшмовому ґанку”, “Вулкан поезії”. Лі Бо, вишуканість і тонкий ліризм його поезії. Свіжість і несподіваність поетичних асоціацій у вірші “Входжу в річку...”. Елегійні мотиви поезії “Печаль на яшмовому ґанку”]]<br> Тема 25. [[Тема 20. Ду Фу “При місяці згадую брата”, “Пісня про хліб і шовк”, “Повертаються дикі гуси”|Ду Фу “При місяці згадую брата”, “Пісня про хліб і шовк”, “Повертаються дикі гуси”]]<br> Тема 26. [[Тема 21. Із персько-таджицької лірики. Рудакí|Із персько-таджицької лірики. ]]
+
<br><br> Тема 23. [[Тема 18. Середньовіччя як історична і культурна доба, її хронологічні межі|Середньовіччя як історична і культурна доба, її хронологічні межі]]<br> Тема 24. [[Тема 19. Із китайської лірики. Лі Бо “Входжу в річку...”, “Печаль на яшмовому ґанку”, “Вулкан поезії”|Із китайської лірики. Лі Бо “Входжу в річку...”, “Печаль на яшмовому ґанку”, “Вулкан поезії”. Лі Бо, вишуканість і тонкий ліризм його поезії. Свіжість і несподіваність поетичних асоціацій у вірші “Входжу в річку...”. Елегійні мотиви поезії “Печаль на яшмовому ґанку”]]<br> Тема 25. [[Тема 20. Ду Фу “При місяці згадую брата”, “Пісня про хліб і шовк”, “Повертаються дикі гуси”|Ду Фу “При місяці згадую брата”, “Пісня про хліб і шовк”, “Повертаються дикі гуси”]]<br> Тема 26. [[Тема 21. Із персько-таджицької лірики. Рудакí|Із персько-таджицької лірики. ]]  
-
[[Тема 21. Із персько-таджицької лірики. Рудакí|Тема 27. Рудакí "Газелі, рубаї, бейти". Омáр Хайям "Рубаї". Гафíз "Газéлі" (вірші за вибором учителя та учнів)]]<br> Тема 28. Урок позакласного читання.У царині поезії (твори середньовічних поетів)
+
[[Тема 21. Із персько-таджицької лірики. Рудакí|Тема 27. Рудакí "Газелі, рубаї, бейти". Омáр Хайям "Рубаї". Гафíз "Газéлі" (вірші за вибором учителя та учнів)]]<br> Тема 28. Урок позакласного читання.У царині поезії (твори середньовічних поетів)  
-
Тема 29. Контроль навчальних досягнень учнів. Середньовічна поезія<br>Тема 30. &nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp; Узагальнення вивченого матеріалу за 1 семестр
+
Тема 29. Контроль навчальних досягнень учнів. Середньовічна поезія<br>Тема 30. &nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp; Узагальнення вивченого матеріалу за 1 семестр  
-
Тема 31. [[Тема 22. Із західноєвропейської поезії. Творчість провансальських трубадурів, її жанрово-тематичне та стильове багатство|Із західноєвропейської поезії. Творчість провансальських трубадурів, її жанрово-тематичне та стильове багатство, ідейно-художні особливості]]. [[Тема 23. Джауфрé Рюдéль|Джауфрé Рюдéль "Канцона" (“Мені під час травневих днів...”)]]. [[Тема 24. Бертрáн де Борн “Сирвента” (“Люблю травневий світлий час...”)|Бертрáн де Борн “Сирвента” (“Люблю травневий світлий час...”)]]<br> Тема 32. [[Тема 25. “Орден вагантів”, “Бідний студент”, “Безтурботна пісня”|“Орден вагантів”, “Бідний студент”, “Безтурботна пісня”]]<br> Тема 33. [[Тема 26. “Пісня про Ролáнда”|“Пісня про Ролáнда”]] <br> Тема 34. Історична правда (похід Карла Великого 778 р. за Піренеї) та вигадка в поемі. Боротьба проти іноземців та іновірців за батьківщину — провідна тема поеми<br>Тема 35. &nbsp; Роланд — головний герой епосу. Карл як ідеал державної мудрості. Зрадник Ганелон — антипод Карла і Роланда.
+
Тема 31. [[Тема 22. Із західноєвропейської поезії. Творчість провансальських трубадурів, її жанрово-тематичне та стильове багатство|Із західноєвропейської поезії. Творчість провансальських трубадурів, її жанрово-тематичне та стильове багатство, ідейно-художні особливості]]. [[Тема 23. Джауфрé Рюдéль|Джауфрé Рюдéль "Канцона" (“Мені під час травневих днів...”)]]. [[Тема 24. Бертрáн де Борн “Сирвента” (“Люблю травневий світлий час...”)|Бертрáн де Борн “Сирвента” (“Люблю травневий світлий час...”)]]<br> Тема 32. [[Тема 25. “Орден вагантів”, “Бідний студент”, “Безтурботна пісня”|“Орден вагантів”, “Бідний студент”, “Безтурботна пісня”]]<br> Тема 33. [[Тема 26. “Пісня про Ролáнда”|“Пісня про Ролáнда”]] <br> Тема 34. Історична правда (похід Карла Великого 778 р. за Піренеї) та вигадка в поемі. Боротьба проти іноземців та іновірців за батьківщину — провідна тема поеми<br>Тема 35. &nbsp; Роланд — головний герой епосу. Карл як ідеал державної мудрості. Зрадник Ганелон — антипод Карла і Роланда.  
-
Тема 36.&nbsp; Співзвучність “Пісні про Роланда” героїчним епосам інших народів світу.<br>Тема 37. &nbsp; Урок позакласного читання. Героїчний епос „Пісня про Нібелунгів”
+
Тема 36.&nbsp; Співзвучність “Пісні про Роланда” героїчним епосам інших народів світу.<br>Тема 37. &nbsp; Урок позакласного читання. Героїчний епос „Пісня про Нібелунгів”  
Тема 38-39.&nbsp; [[Тема 27. Аліг’єрі Дáнте “Божественна комедія” (“Пекло”; “Рай”, пісня XXXIII, вірші 115—145)|Аліг’єрі Дáнте “Божественна комедія” (“Пекло”; “Рай”, пісня XXXIII, вірші 115—145)]]  
Тема 38-39.&nbsp; [[Тема 27. Аліг’єрі Дáнте “Божественна комедія” (“Пекло”; “Рай”, пісня XXXIII, вірші 115—145)|Аліг’єрі Дáнте “Божественна комедія” (“Пекло”; “Рай”, пісня XXXIII, вірші 115—145)]]  
-
Тема 40. &nbsp; Сон Данте протягом Великоднього тижня 1300 року і композиційна будова поеми.Тема 41. &nbsp; Бачення світу в поемі, її алегоричний зміст. Поняття терцина (тривірш, розмір строф “Божественної комедії”).
+
Тема 40. &nbsp; Сон Данте протягом Великоднього тижня 1300 року і композиційна будова поеми.Тема 41. &nbsp; Бачення світу в поемі, її алегоричний зміст. Поняття терцина (тривірш, розмір строф “Божественної комедії”).  
-
Тема 42. &nbsp; Контроль навчальних досягнень учнів. Література Середньовіччя. Героїчний епос. Данте
+
Тема 42. &nbsp; Контроль навчальних досягнень учнів. Література Середньовіччя. Героїчний епос. Данте  
-
<br> Тема 28. [[Тема 28. Доба європейського Відродження (Ренесансу), її хронологічні межі. Ідейний рух гуманізму. Роль античності. Скарби культури Ренесансу|Доба європейського Відродження (Ренесансу), її хронологічні межі. Ідейний рух гуманізму. Роль античності. Скарби культури Ренесансу]]<br> Тема 29. [[Тема 29. Франчéско Петрáрка “Книга пісень”: “Благословенні місяць, день і рік...”, “Як не любов, то що ж це бути може...”|Франчéско Петрáрка “Книга пісень”: “Благословенні місяць, день і рік...”, “Як не любов, то що ж це бути може...”, “Щасливі квіти й благовісні трави”, “Де погляд ніжний, де чарівний вид...”, “Ні зоряних небес мандрівні хори...”]]<br> Тема 30. [[Тема 30. Джовaнні Боккáччо “Декамерoн”|Джовaнні Боккáччо “Декамерoн” ]]<br> Тема 31. [[Тема 31. Міґeль де Сервaнтес Саавeдра “Дон Кіхот” (І частина)|Міґeль де Сервaнтес Саавeдра “Дон Кіхот” (І частина)]]<br> Тема 32. [[Тема 32. Вiльям Шекспiр “Гамлет”. Сонети № 121, 130|Вiльям Шекспiр “Гамлет”. Сонети № 121, 130 ]]<br>  
+
<br> Тема 43. [[Тема 28. Доба європейського Відродження (Ренесансу), її хронологічні межі. Ідейний рух гуманізму. Роль античності. Скарби культури Ренесансу|Доба європейського Відродження (Ренесансу), її хронологічні межі. Ідейний рух гуманізму. Роль античності. Скарби культури Ренесансу]]<br> Тема 44. [[Тема 29. Франчéско Петрáрка “Книга пісень”: “Благословенні місяць, день і рік...”, “Як не любов, то що ж це бути може...”|Франчéско Петрáрка “Книга пісень”: “Благословенні місяць, день і рік...”, “Як не любов, то що ж це бути може...”, “Щасливі квіти й благовісні трави”, “Де погляд ніжний, де чарівний вид...”, “Ні зоряних небес мандрівні хори...”]]<br> Тема 45. &nbsp; Любов Петрарки до Лаури як джерело його інтимної лірики. Образ Лаури у творах Петрарки. Художня і психологічна своєрідність лірики Петрарки.<br>
 +
 
 +
Тема 46. Урок виразного читання сонетів Петрарки напам’ять<br>
 +
 
 +
Тема 47-48 [[Тема 30. Джовaнні Боккáччо “Декамерoн”|Джовaнні Боккáччо (1313—1375). “Декамерoн” (1—2 новели за вибором учителя). Боккаччо як зачинатель нової європейської прози” ]]. Збірка новел “Декамерон”, її композиція і тематичне багатство, оспівування в ній кращих душевних якостей людини.
 +
 
 +
Тема 49. Контроль навчальних досягнень учнів. Відродження.Петрарка.Боккачо<br> Тема 50. [[Тема 31. Міґeль де Сервaнтес Саавeдра “Дон Кіхот” (І частина)|Міґeль де Сервaнтес Саавeдра (1547— 1616). ]]
 +
 
 +
[[Тема 31. Міґeль де Сервaнтес Саавeдра “Дон Кіхот” (І частина)|Тема&nbsp; 51. Роман “Дон Кiхот” — пародія на рицарські романи і трагікомічний епос іспанського життя.]].<br> Тема 52.&nbsp; Мандри Дон Кіхота у пошуках справедливості. Очiкувані та реальні наслідки його вчинків.<br>Тема 53.&nbsp; Романтизм Дон Кіхота та твереза розсудливість Санчо Панси<br>Тема 54.&nbsp; Дон Кіхот — вічний образ всесвітньої літератури.<br>Тема 55.&nbsp; УРЗМ.Диспут.”Чи потрібні сьогодні Дон Кіхоти?”
 +
 
 +
Тема&nbsp; 56. [[Тема 32. Вiльям Шекспiр “Гамлет”. Сонети № 121, 130|Вiльям Шекспiр “Гамлет”. Сонети № 121, 130 ]]<br>  
<br>  
<br>  

Версия 09:02, 5 ноября 2009

                                                                           План уроків з предмету Зарубіжна література 8 клас


Розділ 1. ВСТУП
Тема 1. Художня література як мистецтво слова, її місце серед інших видів мистецтва.
Тема 2. Вільям Вордсворт (1770—1850). “До прекрасного”
Тема 3. Місце національних літератур у всесвітньому літературному процесі, їх взаємодія і взаємовпливи.
Тема 4. Веди (від 2 тис. до н. е.), Біблія (від 12 ст. до н. е.), Коран (від 610—632 рр.) як пам’ятки світової літератури.

Тема 5. Контроль навчальних досягнень учнів.Найдавніші пам’ятки світової літератури


Розділ 2. ЛЮДИНА ТА ЇЇ СВІТ У ДАВНІХ ЛІТЕРАТУРАХ
Тема 6. Антична (давньогрецька і римська) література — вихідна основа європейських літератур

Тема 7. Найвідоміші цикли давньогрецьких міфів: а) троянський (про події, пов’язані з містом Троєю); б) фіванський (про трагічну долю фіванського царя Едіпа та його доньки Антігони); в) про аргонавтів (про мандрівку корабля “Арго” до Колхіди за золотим руном і події, пов’язані з коханням Ясона і Медеї).
Тема 8. Гомéр “Іліада”: Заспів, “Щит Ахілла”, “Двобій Ахілла й Гектора”, “Пріам у Ахілла”

Тема 9. Гомер — легендарний основоположник європейської літератури. Гуманістичний пафос “Іліади” — осуд війни та її жорстокості, співчуття людському горю, повага до людини, поетизація її героїзму та подвигу. Образи Ахілла й Гектора як уособлення ідеалу людини, героя, воїна.

Тема 10. “Одіссея”: Заспів, “Аед Демодок”, “Одіссей і кіклоп Поліфем”, “Одіссей у Кірки”

Тема 11. Звеличення людського розуму, винахідливості та допитливості. Засудження беззаконня, тупої несправедливої сили (кіклоп Поліфем), а також самовпевненості й пихи людини (конфлікт Одіссея з Посейдоном). Образ Одіссея: воїна, ватажка, батька, сина, чоловіка, мандрівника, патріота.

Тема 12. УРЗМ  Скласти питання для інтерв’ю з античними героями-воїнами та зазначити передбачені відповіді
Тема 13. Тіртéй “Добре вмирати тому...”Архілóх “Серце, серце...”, “Хліб мій на списі замішений”
Тема 14. Сапфó “До богів подібний...”, “Жереб мені випав такий...”
Тема 15. Контроль навчальних досягнень учнів.  Гомéр, Тіртéй, Архілóх, Сапфó, Анакреóнт. Анакреóнт “Принеси води...”, “Золотоволосий Ерот...”
Тема 16. Давньогрецька лірика як синтез поезії та музики. Есхíл “Прометей закутий”. Розповідь Прометея про його благодіяння людям
Тема 17. Софóкл “Антігона”. Пісня хору “Дивних багато в світі див”. Театр у Давній Греції. Виникнення трагедії та комедії
Тема 18. Пýблій Верґíлій Марóн “Енеїда”: Заспів, “Пророцтво Анхіза в Аїді про майбутню славу Риму”, “Щит Енея”
Тема 19. Творче наслідування поем Гомера: “одіссея” мандрів Енея та “іліада” його битв. Поетизація римської доблесті, патріотичного служіння державі, величі Риму як провідні настанови й основний пафос поеми

Тема 20. Квінт Горáцій Флакк “До Мельпомени”, “До Манлія Торквата”
Тема 21. Пýблій Овíдій Назóн “Метаморфози”, “Сумні елегії”

Тема 22. Контроль навчальних досягнень учнів.  Давньогрецька трагедия. Римська поезія



Тема 23. Середньовіччя як історична і культурна доба, її хронологічні межі
Тема 24. Із китайської лірики. Лі Бо “Входжу в річку...”, “Печаль на яшмовому ґанку”, “Вулкан поезії”. Лі Бо, вишуканість і тонкий ліризм його поезії. Свіжість і несподіваність поетичних асоціацій у вірші “Входжу в річку...”. Елегійні мотиви поезії “Печаль на яшмовому ґанку”
Тема 25. Ду Фу “При місяці згадую брата”, “Пісня про хліб і шовк”, “Повертаються дикі гуси”
Тема 26. Із персько-таджицької лірики.

Тема 27. Рудакí "Газелі, рубаї, бейти". Омáр Хайям "Рубаї". Гафíз "Газéлі" (вірші за вибором учителя та учнів)
Тема 28. Урок позакласного читання.У царині поезії (твори середньовічних поетів)

Тема 29. Контроль навчальних досягнень учнів. Середньовічна поезія
Тема 30.        Узагальнення вивченого матеріалу за 1 семестр

Тема 31. Із західноєвропейської поезії. Творчість провансальських трубадурів, її жанрово-тематичне та стильове багатство, ідейно-художні особливості. Джауфрé Рюдéль "Канцона" (“Мені під час травневих днів...”). Бертрáн де Борн “Сирвента” (“Люблю травневий світлий час...”)
Тема 32. “Орден вагантів”, “Бідний студент”, “Безтурботна пісня”
Тема 33. “Пісня про Ролáнда”
Тема 34. Історична правда (похід Карла Великого 778 р. за Піренеї) та вигадка в поемі. Боротьба проти іноземців та іновірців за батьківщину — провідна тема поеми
Тема 35.   Роланд — головний герой епосу. Карл як ідеал державної мудрості. Зрадник Ганелон — антипод Карла і Роланда.

Тема 36.  Співзвучність “Пісні про Роланда” героїчним епосам інших народів світу.
Тема 37.   Урок позакласного читання. Героїчний епос „Пісня про Нібелунгів”

Тема 38-39.  Аліг’єрі Дáнте “Божественна комедія” (“Пекло”; “Рай”, пісня XXXIII, вірші 115—145)

Тема 40.   Сон Данте протягом Великоднього тижня 1300 року і композиційна будова поеми.Тема 41.   Бачення світу в поемі, її алегоричний зміст. Поняття терцина (тривірш, розмір строф “Божественної комедії”).

Тема 42.   Контроль навчальних досягнень учнів. Література Середньовіччя. Героїчний епос. Данте


Тема 43. Доба європейського Відродження (Ренесансу), її хронологічні межі. Ідейний рух гуманізму. Роль античності. Скарби культури Ренесансу
Тема 44. Франчéско Петрáрка “Книга пісень”: “Благословенні місяць, день і рік...”, “Як не любов, то що ж це бути може...”, “Щасливі квіти й благовісні трави”, “Де погляд ніжний, де чарівний вид...”, “Ні зоряних небес мандрівні хори...”
Тема 45.   Любов Петрарки до Лаури як джерело його інтимної лірики. Образ Лаури у творах Петрарки. Художня і психологічна своєрідність лірики Петрарки.

Тема 46. Урок виразного читання сонетів Петрарки напам’ять

Тема 47-48 Джовaнні Боккáччо (1313—1375). “Декамерoн” (1—2 новели за вибором учителя). Боккаччо як зачинатель нової європейської прози” . Збірка новел “Декамерон”, її композиція і тематичне багатство, оспівування в ній кращих душевних якостей людини.

Тема 49. Контроль навчальних досягнень учнів. Відродження.Петрарка.Боккачо
Тема 50. Міґeль де Сервaнтес Саавeдра (1547— 1616).

Тема  51. Роман “Дон Кiхот” — пародія на рицарські романи і трагікомічний епос іспанського життя..
Тема 52.  Мандри Дон Кіхота у пошуках справедливості. Очiкувані та реальні наслідки його вчинків.
Тема 53.  Романтизм Дон Кіхота та твереза розсудливість Санчо Панси
Тема 54.  Дон Кіхот — вічний образ всесвітньої літератури.
Тема 55.  УРЗМ.Диспут.”Чи потрібні сьогодні Дон Кіхоти?”

Тема  56. Вiльям Шекспiр “Гамлет”. Сонети № 121, 130


1   
     ВСТУП
Художня література як мистецтво слова, її місце серед інших видів мистецтва. Характерні ознаки художньої літератури як мистецтва слова
2   
     Вільям Вордсворт (1770—1850). “До прекрасного”
Уславлення в сонеті “До прекрасного” величезної сили “святого мистецтва”. Вірш Вордсворта як гімн художній творчості, обожнення Мистецтва, здатного “дарувати благодать” людині й людству
3   
     Місце національних літератур у всесвітньому літературному процесі, їх взаємодія і взаємовпливи.
Веди (від 2 тис. до н. е.) , Коран (від 610—632 рр.)
4   
     Біблія (від 12 ст. до н. е.) - енциклопедія знань, своєрідний культурний фонд, моральний кодекс народів, що їх створили; невичерпне джерело мотивів, тем, сюжетів, образів для мистецтва всього світу.
5   
     Контроль навчальних досягнень учнів.Найдавніші пам’ятки світової літератури
6        Антична (давньогрецька і римська) література — вихідна основа європейських літератур.
Оспівування людини та її світу як одна з провідних тем античної літератури.
7        Найвідоміші цикли давньогрецьких міфів: а) троянський (про події, пов’язані з містом Троєю); б) фіванський (про трагічну долю фіванського царя Едіпа та його доньки Антігони); в) про аргонавтів (про мандрівку корабля “Арго” до Колхіди за золотим руном і події, пов’язані з коханням Ясона і Медеї).
8        Гомéр. “Іліада”: Заспів (пісня 1, вірші 1—10), “Щит Ахілла” (пісня 18, вірші 478—608), “Двобій Ахілла й Гектора” (пісня 22, вірші 139—411), “Пріам у Ахілла” (пісня 24, вірші 469—670)

9        Гомер — легендарний основоположник європейської літератури. Гуманістичний пафос “Іліади” — осуд війни та її жорстокості, співчуття людському горю, повага до людини, поетизація її героїзму та подвигу. Образи Ахілла й Гектора як уособлення ідеалу людини, героя, воїна.
10        Одіссея”: Заспів (пісня 1, вірші 1—21), “Аед Демодок” (пісня 8, вірші 486—520), “Одіссей і кіклоп Поліфем” (пісня 9, вірші 181—566), “Одіссей у Кірки” (пісня 10, вірші 91—399)
Пригодницький, казковий і побутовий елементи “Одіссеї”.
11        Звеличення людського розуму, винахідливості та допитливості. Засудження беззаконня, тупої несправедливої сили (кіклоп Поліфем), а також самовпевненості й пихи людини (конфлікт Одіссея з Посейдоном). Образ Одіссея: воїна, ватажка, батька, сина, чоловіка, мандрівника, патріота.
12        УРЗМ  Скласти питання для інтерв’ю з античними героями-воїнами та зазначити передбачені відповіді
13        Тіртéй (серед. VII ст. до н. е.). “Добре вмирати тому...”
Архілóх (серед. VII ст. до н. е.). “Серце, серце...”, “Хліб мій на списі замішений”

14        Сапфó (VII—VI ст. до н. е.). “До богів подібний...”, “Жереб мені випав такий...”
Анакреóнт (бл. 570—487 pp. до н. е.). “Принеси води...”, “Золотоволосий Ерот...”
Давньогрецька лірика як синтез поезії та музики. Злиття в ній особистих почуттів і переживань поета з реаліями життя, утвердження самоцінності людської особистості. Види давньогрецької лірики (декламаційна: елегія і ямби; пісенна: сольна і хорова), її вплив на всесвітній літературний процес.
15        Контроль навчальних досягнень учнів.  Гомéр, Тіртéй, Архілóх, Сапфó, Анакреóнт.

16        Давньогрецький театр як важливий засіб виховання найширших мас народу (дeмосу). Театр у Давній Греції. Виникнення трагедії та комедії.  Есхíл (бл. 525 — бл. 456 pp. до н. е.). “Прометей закутий”. Розповідь Прометея про його благодіяння людям (епісодій 2, вірші 436—525)

17        Софóкл (497 або 495—406 pp. до н. е.). “Антігона”. Пісня хору “Дивних багато в світі див” (стасим І, вірші 332—383)
 Есхіл і Софокл як видатні давньогрецькі трагіки. Оспівування людини та її внутрішнього світу в давньогрецької трагедії.
18        Пýблій Верґíлій Марóн (70—19 pp. до н. е.). “Енеїда”: Заспів (книга 1, вірші 1—33), “Пророцтво Анхіза в Аїді про майбутню славу Риму” (книга 6, вірші 752—853), “Щит Енея” (книга 8, вірші 626—731)
Поема “Енеїда” як літературна обробка римської легенди про троянця Енея — засновника Риму.
19        Творче наслідування поем Гомера: “одіссея” мандрів Енея та “іліада” його битв. Поетизація римської доблесті, патріотичного служіння державі, величі Риму як провідні настанови й основний пафос поеми.
20        Квінт Горáцій Флакк (65—8 pp. до н. е.). “До Мельпомени” (3, 30); “До Манлія Торквата” (4 , 7)
Ода “До Мельпомени” Горація як початок традиції підбиття поетом підсумку свого творчого шляху. Мотив увічнення пам’яті про поета у його творчому доробкові, який буде потрібен майбутнім поколінням.

21        Пýблій Овíдій Назóн (43 p. до н. е. — бл. 18 p. н. е.). “Метаморфози” (“Чотири покоління людей” /1, 89—150/); “Сумні елегії” (“Зима на чужині” /3, 10/)
Овідій та його відома поема “Метаморфози”. Міфологічна основа розділу “Чотири покоління людей”. Елегія “Зима на чужині”, втілення в ній душевних переживань поета
22        Контроль навчальних досягнень учнів.  Давньогрецька трагедия. Римська поезія
23       
Середньовіччя як історична і культурна доба, її хронологічні межі.
24        Із китайської лірики. Лі Бо (701—762).
“Входжу в річку...”, “Печаль на яшмовому ґанку” “Вулкан поезії” Лі Бо, вишуканість і тонкий ліризм його поезії. Свіжість і несподіваність поетичних асоціацій у вірші “Входжу в річку...”. Елегійні мотиви поезії “Печаль на яшмовому ґанку”.

25        Ду Фу (712—770).
“При місяці згадую брата”, “Пісня про хліб і шовк”, “Повертаються дикі гуси”
Лірика китайського поета Ду Фу, її проблематика. Засудження війни у вірші “При мiсяці згадую брата”. Поетизація мирної праці в поезії “Пісня про хліб і шовк”, її асоціативний зв’язок із біблійною метафорою про необхідність “перекувати мечі на рала”. Мотив ностальгії поета-мандрівника за батьківщиною в поезії “Повертаються дикі гуси”.
26        Із персько-таджицької лірики
 Газелі, рубаї, бейти
Омáр Хайям (бл. 1048 — після 1122). Рубаї
 Увага до внутрішнього світу людини, найтонших відтінків її почуттів, оспівування жінки, кохання як характерні риси персько-таджицької середньовічної лірики.
27        Рудакí (бл. 860—941). Газелі, рубаї, бейти
Гафíз (бл. 1325—1389 або 1390). Газéлі (вірші за вибором учителя та учнів).
 Корифеї персько-таджицької лірики, алегорична багатозначність образів їхніх творів. Особливості віршування.
28        Урок позакласного читання.У царині поезії (твори середньовічних поетів)
29        Контроль навчальних досягнень учнів. Середньовічна поезія
30        Узагальнення вивченого матеріалу за 1 семестр
31        Із західноєвропейської поезії
Творчість провансальських трубадурів, її жанрово-тематичне та стильове багатство, ідейно-художні особливості.
Джауфрé Рюдéль (серед. XII ст.). Канцона (“Мені під час травневих днів...”)
Бертрáн де Борн (бл. 1140 — бл. 1215). “Сирвента” (“Люблю травневий світлий час...”)
Твори Джауфре Рюделя та Бертрана де Борна як втілення світосприйняття значної частини західноєвропейського рицарства.
32        Із лірики вагáнтів
“Орден вагантів”, “Бідний студент”, “Безтурботна пісня”
Своєрідність поезії вагантів, її провідні теми.
33        “Пісня про Ролáнда” (Х ст.)
“Пісня про Роланда” — французький героїчний епос. Провідна тематика середньовічного героїчного епосу: зображення боротьби проти іноземців та іновірців за батьківщину та християнську віру.
34        Історична правда (похід Карла Великого 778 р. за Піренеї) та вигадка в поемі. Боротьба проти іноземців та іновірців за батьківщину — провідна тема поеми
35        Роланд — головний герой епосу. Карл як ідеал державної мудрості. Зрадник Ганелон — антипод Карла і Роланда.
36        Співзвучність “Пісні про Роланда” героїчним епосам інших народів світу.
37        Урок позакласного читання. Героїчний епос „Пісня про Нібелунгів”
38        Данте — видатний мислитель і поет Італії на межі середньовіччя і Відродження
39        “Божественна комедія” (“Пекло”; “Рай”, пісня XXXIII, вірші 115—145)
Поема “Божественна комедія” — філософсько-художній синтез середньовічної культури.
40        Сон Данте протягом Великоднього тижня 1300 року і композиційна будова поеми.
41        Бачення світу в поемі, її алегоричний зміст. Поняття терцина (тривірш, розмір строф “Божественної комедії”).
42        Контроль навчальних досягнень учнів. Література Середньовіччя.Героїчний епос.Данте
43        Доба європейського Відродження (Ренесансу), її хронологічні межі. Ідейний рух гуманізму. Роль античності. Скарби культури Ренесансу.

44        Франчéско Петрáрка (1304—1374). “Книга пісень”: “Благословенні місяць, день і рік...”, “Як не любов, то що ж це бути може...”, “Щасливі квіти й благовісні трави”, “Де погляд ніжний, де чарівний вид...”, “Ні зоряних небес мандрівні хори...”
Петрарка — видатний італійський поет-гуманіст. Багатство людської душі, краса і щирість людських почуттів, оспівування кохання в “Книзі пісень”.
45        Любов Петрарки до Лаури як джерело його інтимної лірики. Образ Лаури у творах Петрарки. Художня і психологічна своєрідність лірики Петрарки.
46        Урок виразного читання сонетів Петрарки напам’ять
47        Джовaнні Боккáччо (1313—1375). “Декамерoн” (1—2 новели за вибором учителя)
Боккаччо як зачинатель нової європейської прози.
48        Збірка новел “Декамерон”, її композиція і тематичне багатство, оспівування в ній кращих душевних якостей людини.
49        Контроль навчальних досягнень учнів. Відродження.Петрарка.Боккачо
50        Міґeль де Сервaнтес Саавeдра (1547— 1616). “Дон Кіхот” (І частина)
Нелегка доля письменника.
51        Роман “Дон Кiхот” — пародія на рицарські романи і трагікомічний епос іспанського життя.
52        Мандри Дон Кіхота у пошуках справедливості. Очiкувані та реальні наслідки його вчинків.
53        Романтизм Дон Кіхота та твереза розсудливість Санчо Панси
54        Дон Кіхот — вічний образ всесвітньої літератури.
55        УРЗМ.Диспут.”Чи потрібні сьогодні Дон Кіхоти?”
56        Шекспір — геніальний англійський драматург і поет доби Відродження.  Сонети № 121, 130


57        Трагедія “Гамлет”, її філософсько-моральні мотиви.
Характерні риси трагедії (гострий, непримиренний конфлікт, загибель головного героя тощо)
58        Гамлет — вічний образ світової літератури.

59        Провідні філософсько-моральні мотиви трагедії “Гамлет”
60        Проблема морального вибору й вчинку в творі „Гамлет”
61        Мотив помсти, його зв’язок із системою образів трагедії.
62        Урок виразного читання. Сонет Шекспіра або монолог Гамлета “Бути чи не бути” (за вибором учня).
63        „Ромео і Джульєтта”. Поняття про композицію драми.
64        Ствердження у трагедії величі й краси справжнього кохання.
65        Образи юних закоханих.засоби розкриття сили їхніх почуттів.
66        „Світлий трагізм” фіналу трагедії.Комічні образи у творі.
67        УРЗМ.Твір-роздум за трагедією Шекспіра.
68        Контроль навчальних досягнень учнів.
69-70        Узагальнення та систематизація вивченого протягом року матеріалу.

Повний перелік шкільної програми: зарубіжна література, українська мова та література, історія України...


Зміст уроку
1236084776 kr.jpg конспект уроку і опорний каркас                      
1236084776 kr.jpg презентація уроку 
1236084776 kr.jpg акселеративні методи та інтерактивні технології
1236084776 kr.jpg закриті вправи (тільки для використання вчителями)
1236084776 kr.jpg оцінювання 

Практика
1236084776 kr.jpg задачі та вправи,самоперевірка 
1236084776 kr.jpg практикуми, лабораторні, кейси
1236084776 kr.jpg рівень складності задач: звичайний, високий, олімпійський
1236084776 kr.jpg домашнє завдання 

Ілюстрації
1236084776 kr.jpg ілюстрації: відеокліпи, аудіо, фотографії, графіки, таблиці, комікси, мультимедіа
1236084776 kr.jpg реферати
1236084776 kr.jpg фішки для допитливих
1236084776 kr.jpg шпаргалки
1236084776 kr.jpg гумор, притчі, приколи, приказки, кросворди, цитати

Доповнення
1236084776 kr.jpg зовнішнє незалежне тестування (ЗНТ)
1236084776 kr.jpg підручники основні і допоміжні 
1236084776 kr.jpg тематичні свята, девізи 
1236084776 kr.jpg статті 
1236084776 kr.jpg національні особливості
1236084776 kr.jpg словник термінів                          
1236084776 kr.jpg інше 

Тільки для вчителів
1236084776 kr.jpg ідеальні уроки 
1236084776 kr.jpg календарний план на рік 
1236084776 kr.jpg методичні рекомендації 
1236084776 kr.jpg програми
1236084776 kr.jpg обговорення